Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 56 |
Mobilspel
| Pågående | 18 742 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| micro113 | 2011-03-17 13:45 | |
![]() | le-lou Jag trodde det var allmänt känt att väldigt många homosexuella faktiskt levt i förhållanden med motsatta könet och bildat familj med barn och allt - inte för att det varit deras läggning, utan för att upprätthålla skenet av en normal fasad. Med andra ord - den sexuella akten har inte på något vis varit signifikant för deras läggning. Kan vi vara överens om det? Det finns också porrstjärnor och prostituerade av båda kön som för pengar genomför akter med motsatt eller samma kön utan att på minsta vis finna en dragning till personen. Akten i sig säger alltså ingenting om personens läggning. Det finns också omständigheter där det tillgängliga får fungera som substitut för det som inte är tillgängligt - trots att det egentligen strider mot personernas läggning, det handlar om att stilla behov - inget annat. Det finns tillfällen där sex används som maktuttryck och förnedring - vilket inte heller har med läggning att göra - utan står för annat. För att inte tala om dem som faktiskt på grund av helt andra faktorer ställer upp sex och normaliserar förhållandet - utan att för den skull ha läggningen - hetero eller homosexuell. Att dra likhetstecken mellan en utförd akt och en persons sexuella läggning låter sig alltså inte göras. | |
| le-lou | 2011-03-17 14:19 | |
![]() | men nu vrider du på det till absurdum. En homosexuell som levt med sin fru i flera år och har barn är inte homosexuell, utan bi så nej jag är inte överens om det alls. Nu svävar du iväg med att förklara vad sex kan stå för - det är inte det vi diskuterar här överhuvudtaget. "Man kan också delta i sexuella akter av homosexuell (eller för all del heterosexuell natur) utan att ha den läggningen" Såvida det inte handlar om första gång för nyfikenhet och ta reda på om det är något man vill fortsätta med eller att man gör det under tvång så håller jag inte alls med. En person som säger sig vara hetero men som även uppskattar att vara med folk att samma kön är bisexuell. Du tror att porrstjärnor som inte är bi, har sex med folk av samma kön för pengar? Det är väl fullständigt självklart att de har en bisexuell läggning, de kanske tänder mest på motsatta könet i privatlivet men det säger ju ingenting. Det finns de som totalvägrar. Varför tjafsa om detta egentligen? Jag tycker si, du tycker så och jag anser ju att du har fel, du behöver inte övertyga mig för jag tycker inte att argumenten håller. | |
| micro113 | 2011-03-17 14:51 | |
![]() | le-lou Nej det är inte självklart att de är bisexuella, för att vara bisexuell måste du ha en dragning till båda könen - dina handlingar säger ingenting om vad du känner eller vad du dras till. Dina kroppsliga reaktioner på ren stimuli säger inte heller någonting om vad du dras till - det är bara reaktioner på stimuli. En homosexuell kan leva med en person av andra könet i ett flerårigt förhållande och ändå vara just homosexuell. Det är ett välkänt faktum att det faktiskt varit så för väldigt många - och säkert är så för väldigt många som lever i kulturer eller omständigheter som hindrar dem från att "komma ut". Lite lustigt att du tror att porrskådisar verkligen njuter av det de gör för övrigt. Personligen tror jag att det i de allra flesta fall är rent skådespeleri från samtliga parter faktiskt - och att det handlar om just pengar. | |
| micro113 | 2011-03-17 14:56 | |
![]() | Dina kroppsliga reaktioner på ren stimuli säger inte heller någonting om vad du dras till - det är bara reaktioner på stimuli. Korrekt skall vara --- behöver inte heller säga någonting --- det kan lika gärna vara bara reaktioner på ren stimuli. | |
| le-lou | 2011-03-17 16:30 | |
![]() | har du sex med en 10 åring så är du pedofil. Är du man och har sex med andra män så är du homo eller bi. Är du man och har sex med kvinnor enbart så är du hetrosexuell. Är du man och har sex med kvinnor enbart men fantiserar om män är du troligen bi. Och nej, en porrskådis behöver inte NJUTA men det är väl bra naivt att tro att de flesta gör det mot sin vilja. Feministiska myter som borde avlivas rätt och slätt. | |
| le-lou | 2011-03-17 16:32 | |
![]() | varför prata kroppsliga reaktioner nu? nu är du ute och cyklar lite väl långt bort från diskussionen, micro. Man får väl anta i alla fall att de allra flesta människor väljer vilka sexuella handlingar de vill utföra. | |
| Huzan | 2011-03-17 20:31 | |
![]() | le-lou.. nä, du behöver inte alls vara hetero för att som man vara gift med en kvinna och ha barn tillsammans med henne. det var bland det dummaste jag hört! jag är rå-hetero, men har haft sex med många tjejer, jag blir lixom inte homo bara för att jag slickar fitta! jag är hetero eftersom jag blir kär i killar, inget annat! bi är du om du inte ser/känner skillnad på kärleken av killar och tjejer. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-03-17 20:33 | |
![]() | Lite nyfiken: Varför ha sex med någon av samma kön om man är råhetero? För att man är uttråkad? | |
| erikanen | 2011-03-17 20:41 | |
![]() | En sak som kan vara värt att påpeka är att samtalen på forumet flashback är extremt homofobiska och där är inte få som spyr ut sitt hat mot homosexuella (och kvinnor med men specifikt invandrare). Jag tror fb har en väldigt ung skara av användare och en hel del SD sympatisörer samt en hel del kriminella. Där har man nog den mest skrikiga gruppen av heteros som hatar homosexuella. Det finns säkert en betydligt mer dold rädsla för homosexuella i samhällets mer etablerade kretsar. | |
| socker_vadd - Ej medlem längre | 2011-03-17 20:47 | |
![]() | Huzan: Varför är du med på homosex om det inte ger dig något? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-03-17 20:49 | |
![]() | Hon har inte påstått att det inte ger henne något. Frågan är bara vad det ger henne. | |
| pichipichi - Ej medlem längre | 2011-03-17 20:52 | |
![]() | "jag är rå-hetero, men har haft sex med många tjejer, jag blir lixom inte homo bara för att jag slickar fitta!" *asg* Sverige i ett nötskal. Det där var nog dagens bästa. Hahha :) Snurriga världen. | |
| Zmurfy | 2011-03-17 20:59 | |
![]() | Det handlar förstås inte om likgiltighet. Det finns en skillnad mellan att som relativt normativ, dvs helsvensk, vit, hetero, förvisso kvinna och blond, men ändå, säga sig skita i vilka dem jag umgås med ligger med och att säga sig skita i diskriminering. Personer som tillhör en grupp som ofta diskrimineras i samhället har inte samma utrymme till den axelryckningen, dvs skulle jag vara homosexuell skulle jag också bära regnbågsfägen runt handleden och vara med i föreningar. Min personliga erfarenhet av homovärlden är liksom icke relevant. Skulle jag med egna ögon se någon bli illa behandlad pga homosexualiteten skulle jag förstås reagera, jag säger ifrån även om jag hör något yppas som gränsar till idioti. Jag hävdar dock att först då vi slutar använda fraser som "MEN h*n var trevlig" (ang. en utlänning, bög, osv) har vi kommit en bit framåt. Jag undviker helt enkelt att prata om mina vänner som annat än de människor de är, kommer saken på tal, men är det relevant för sammanhanget ja då är det självklart att man pratar om det. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-03-17 21:02 | |
![]() | Jag måste vara trött för jag förstår inte essensen i ditt inlägg riktigt, Zmurfy. | |
| Gautama | 2011-03-17 21:04 | |
![]() | Mycket fint skrivet Zmurfy! För övrigt så har jag också lite svårt att förstå Huzan lite där. Varför ligger du med tjejer om du inte dras till dem? Och om du dras till dem så är du väl bi? Så skulle jag i alla fall bedöma mig själv om så var fallet. | |
| micro113 | 2011-03-17 21:17 | |
![]() | Hur läggning är definierat. www.rfsl.se/?p=414 Att själv identifiera sig Bara de som själva identifierar sig med ett visst begrepp är det rimligt att inordna i detta. Exempelvis är det inte rimligt att kalla en kvinna som genomgått könskorrigerande kirurgi och juridiskt bytt kön till man för "transperson" om han inte själv vill det. www.rfsl.se/?p=410 | |
| Dyslekso | 2011-03-17 21:20 | |
![]() | Ajaj, Huzan. Hur ska du krångla dig ur det här? :) | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-03-17 21:23 | |
![]() | Genom att slicka lite? :/ | |
| micro113 | 2011-03-17 21:23 | |
![]() | Dys Varför det? Hade någon ifrågasatt om hon hade haft sex med killar trots att hon var lesbisk? | |
| micro113 | 2011-03-17 21:25 | |
![]() | Dys Sorry - läste det jag tänkte. Nu ser det ju helkonstigt ut. :) Alltså att hon skulle få svårt att förklara - fast så skrev du ju inte, även om andemeningen blev det. | |