Spelrum
Giraffen7
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
4
Inloggade11
Mobilspel
Pågående18 985

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Pottränad - Ej medlem längre2011-07-06 18:03
Antal inlägg: 4315

Nej, jag tycker att bilden visar en mycket snygg tjej på ett trevligt och avslappnat sätt.

Aquila12011-07-06 18:09
Antal inlägg: 2463

Kanske ämne för ny tråd? =)

Ceckes12011-07-06 18:19
Antal inlägg: 748

Som någon skrev, att valet av bild och vilken blick man ger har avgörande roll av vilka kommentarer man får,,,Kanske, men det verkar som att man kan råka ut för raggning här utan att ha bild till och med. Vet en kompis här inne som inte har bild och hon har blivit raggad på..Så det spelar nog inte alltid nån roll. Men det verkar va en hel del ragg här på beta. Dock o väl är det väl inte fel, precis som nån annan säger, det är ju bara att antingen nochalera eller säga nej, du är inte intresserad eller svara att det är du om du är det.. :)

greatdane2011-07-06 18:34
Antal inlägg: 174

Jag har då aldrig blivit raggad på här inne och känner nu att det är en smula sorgligt. Vad är det för fel på min bild, liksom?

För övrigt önskar jag verligen att Betapet kunde börja med gillaknappen, för så mycket som jag har skrattat när jag läser vissa kommentarer på betatrådarna alltså :-). Så oerhört underhållande, vissa har sådan underfundig humor *gilla gilla!*

le-lou2011-07-06 18:44
Antal inlägg: 17500

folk som samlas på ett och samma ställe = raggland.

waterski - du ser söt och käck ut. (jag hade raggt på dig iofs). Är du ute efter mycket ragg så sätt in en bild på dig själv i bikini, mycket smink och med sug i blicken.

numsan2011-07-06 18:50
Antal inlägg: 6327

Tycker fortfarande att det är lite underhållande att folk pratar om heeeelt olika saker i den här tråden. Jag har "råkat ut" för både och faktiskt. Både folk som flirtat på ett fullkomligt oskyldigt sätt och folk som tyckt att det varit lämpligt att skriva om hur de smeker sitt kön osv. Det första är såklart långt mycket mer ok än det andra (som kanske är ganska mycket mindre lämpligt), men inget av det bekommer mig nämnvärt. Flirtar och komplimanger är trevligt. De stackars runkarna kan man väl mest tycka synd om. Det finns nog bättre sajter för sånt.
Känner man att man tar anstöt och inte kan säga ifrån själv kan man ju kontakta en spelvärd.
Tror att jag ska välja en utmanande bild nästa gång bara för att se skillnaden. Verkar som ett spännande sociologiskt experiment.

numsan2011-07-06 18:51
Antal inlägg: 6327

Håller förövrigt med om att man kanske inte ska hänga i trådar som "het-tråden" och liknande om man vill undvika att folk raggar på en..

Aquila12011-07-06 18:57

numsan- Klok som en bok är du.

Gitarrmagnus2011-07-06 19:41
Antal inlägg: 5045

Numsan innehåller inte bara visdom som hela kungliga biblioteket hon har dessutom en bildskönhet som hela louvren. ;)

SylphiD2011-07-06 19:48
Antal inlägg: 346

Jag har råkat ut för raggande vid säkert 100 gånger av kvinnor över medelåldern.

Aquila12011-07-06 19:52

Bra eller dåligt SylphiD?

Ahnad - Ej medlem längre2011-07-06 22:17
Antal inlägg: 411

Efter att ha läst inlägget av waterski 2011-07-06 01:02 inser jag att det vore fullkomligt bortkastat och meningslöst att ens försöka diskutera könsmaktordning här på sajten. I alla fall jag blev djupt beklämd av vad waterski skrev. Inlägget uppvisar en sådan avgrundsdjup brist på både eftertanke och kunskap att man, efter att ha läst det, undrar om vi någon ska kunna uppnå ett samhälle där kvinnor har samma värde som män. Särskilt deprimerande är att vissa andra verkar hålla med om vad waterski skriver.

Jag vill ändå försöka skriva till waterski:

Det handlar om kvinnor på Betapet som upplevt sig trakasserade av män på samma sajt. Inte sant? Och det kanske inte är så konstigt med tanke på att det är så det brukar gå till. Det är nämligen utomordentligt ovanligt att kvinnor sexuellt trakasserar män.

Den ordningen vill du alltså lösa genom att ålägga dina kvinnliga medsystrar ansvaret för det som händer? Det är kvinnan som ska se till att mannen inte sexuellt trakasserar henne? Om han ändå gör det är det hon som begått ett fel?

Är du medveten om att den här mekanismen - att skuldbelägga - är ett klassiskt knep inom härskarteknik?

Legend1337 - Ej medlem längre2011-07-06 22:19
Antal inlägg: 19

Känns ju fruktansvärt om folk raggar här haha :) Inte varit med om det och hoppas jag slipper^^

hotshotphoto2011-07-06 22:27
Antal inlägg: 27

Tjejer som är 16-17 kan ju lätt se ut som 25 på bild. Står det då att man är född 1900 så kan det ju som sagt lätt bli fel. Att få komplimanger tycker jag att alla ska lära sig uppskatta. Så länge det är trevliga sådana förstås.

Panelkungen - Ej medlem längre2011-07-06 22:40
Antal inlägg: 6

^^

/trevlig 111-åring

Tvålis - Ej medlem längre2011-07-06 22:49
Antal inlägg: 4429

Näver. Ingen har raggat på mig här. Jag har haft trevliga konversationer som med en gnutta vilja hade kunnat kallats raggningsförsök. Och några enstaka komplimanger. Som i verkliga livet ungefär alltså.

SylviaPlath - Ej medlem längre2011-07-06 23:17
Antal inlägg: 31064

Intressant av ts att skälla ut folk för att de inte tankeläst sig till hennes egentliga syfte med tråden. Pinsamt.

Snurransnurr - Ej medlem längre2011-07-06 23:21
Antal inlägg: 732

SP- ^^

greatdane2011-07-06 23:24
Antal inlägg: 174

Ahnad :-) ... det handlade inte alls om trakasserier, det handlade om att folk raggar. Det var i vart fall så tråden började, så långt jag förstår det. Trakasserier är någonting helt annat. Hade jag blivit trakasserad hade jag gjort en skärmdump och skickat till admin - inte skrivit en tråd om det i och med att det är allvarligare än så. Hur fick du förresten till könsmaktordning i den här diskussionen? Jag tycker att det är extremt intressant att prata om det, men har inte förstått att det är det som det handlar om just här. Så tokigt, va :-)

Klappa dvärg - Ej medlem längre2011-07-06 23:27
Antal inlägg: 226

Ibland blir man misstolkad också. Det spelar ingen roll om jag skriver till en tjej från Piteå och berättar att jag är ornitolog och att jag var i Piteå förra året för att följa den tvehövdade kornknarrens parningsritual. Jag får alltid samma svar: "ditt perversa äckel, dra".

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?