Spelrum
Giraffen30
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade50
Mobilspel
Pågående19 431

Forumkategorier

Användare Inlägg  
SylviaPlath - Ej medlem längre2011-08-25 20:58
Antal inlägg: 31064

*Håller jaap i handen och lite varstans*

Oops!

recidivfara - Ej medlem längre2011-08-25 20:59
Antal inlägg: 2385

hands off sylvie!:)

magnusito2011-08-25 20:59
Antal inlägg: 4985

Jaja men läs hela inlägget så fattar du att saken kanske måste undersökas lite mera. Man kan alltid förringa så som du just gjorde.

y not2011-08-25 21:01
Antal inlägg: 9014

En vuxen man begår inte ett brott när han kysser en trettonårig flicka. Det skulle aldrig klassas för sexuellt umgänge hur grov kyssen än är. Visa ett enda rättsfall på det om du ska övertyga mig.

Pabster "Upplys soc om det du sett anmäl ingenting för det har du ingen grund för." Hur tänker du där? Ifall du upplyser soc om det med namn på den det gäller så är det en anmälan.

SylviaPlath - Ej medlem längre2011-08-25 21:02
Antal inlägg: 31064

Den här "saken" - hrm - som måste undersökas lite mera...

*tourettar mig blå, förlåt*

apbur2011-08-25 21:02
Antal inlägg: 9699

Att göra en anmälan i det här läget tycker jag är att ta sig friheter man inte har.

Jag har väldigt svårt för anmälningsbenägna individer över huvud taget. Ska jag vara ärlig retar de gallfeber på mig. Det är liksom nåt som äcklar mig.

Personligen tycker jag i princip inte någon under tjugo år ska ägna sig åt sexuella aktiviteter men det hör inte hit.

recidivfara - Ej medlem längre2011-08-25 21:04
Antal inlägg: 2385

du skojar? definitiv 6:10:a.

jpcnrd - Ej medlem längre2011-08-25 21:05
Antal inlägg: 620

Ja, rent statistiskt kan vi nog säga att det är sannolikt att 18-åringen har sex med 13-åringen. Så man har ju ''rätt'' att anmäla på samma sätt som man har rätt att anmäla en invandrare med en bilradio i handen för stöld. Men det är ju inte direkt snyggt.

crooked rain - Ej medlem längre2011-08-25 21:11
Antal inlägg: 6334

Om vi ska snacka sannolikhet är det ganska osannolikt att TS verkligen såg dem kyssas, om hon inte ens nämner det förren typ 4:e inlägget, efter att hon blivit utfrågad. Kyssen är ju what makes the case, inte vad ungen hade på sig. Och sen är det väldigt mycket "enligt grannen" ja. Kanske var grannen som "såg" dem kyssas också?

magnusito2011-08-25 21:16

En fråga bara:
Hur äcklad blir du över alla dessa människor som inte reagerar när barn far illa då?

apbur2011-08-25 21:21
Antal inlägg: 9699

När ett barn uppenbart far illa är det nog väldigt få som inte reagerar. Väldigt skitnödiga människor kan säkert uppleva att det är väldigt många som inte reagerar.

Triss - Ej medlem längre2011-08-25 21:22
Antal inlägg: 417

Det räcker med att känna oro för att ett barn far illa för att göra en anmälan till socialtjänsten. Om det sedan visar sig att man hade fel så är det ju bara bra. Om ens oro är befogad har man hjälpt ett barn. Som privatperson kan man göra anmälan anonymt.

magnusito2011-08-25 21:22

jpcn ja orkar inte skriva hela harrangen.
Du blandar fullständigt ihop saker. Att anmäla till polisen för ett misstänkt brott är vitt skilt från att anmäla till socialtjänsten om att man befarar att någon far illa.

vigren2011-08-25 21:22
Antal inlägg: 1146

Sex med minderåriga är inte tillåtet..Men - hur många här på tråden kan ärligt svära sig fria? Ni som inte kan det, har ni farit illa?
Hur många har haft obstinata ungdomar att fostra? Allt som är "förbjudet" gör ju det hela än mer intressant... Vem vet att inte mamman bryr sig?
Är det bara min uppfattning om hur folk skall uppföra sig och klä sig som är den rätta?
Verkar i mina ögon som TS retar sig i största allmänhet på familjen. Om det nu görs en anmälan, vad skall då Soc bevisa? Sätta upp dolda kameror i flickans rum eller?
Ge f-n i det.
Vi har alla rätt till integritet.

slånbär2011-08-25 21:22
Antal inlägg: 5539

Nu har jag två gånger undrat över en sak men ingen av moralförespråkarna har svarat. Om det nu absolut är en kriminell handling att en artonåring har ihop det med en fjortonåring vad säger ni då till alla dom som levt hela livet tillsammans med den person dom träffade när dom var i den åldern och situationen. Jag känner flera och det är verkligen inte ovanligt att det är /har varit så i många fall. Är det inte bättre med upplysning än förbud kring ungas sexualitet? Om en fjortonårig tjej tappar huvudet och blir galet kär då hjälper det sällan med förbud-tvärtom. En artonårig kille som är ihop med en fjortonårig tjej har mycket sällan en avvikande sexuell läggning.
Min morsa valde att inte låtsas om någonting när jag som trettonåring var ihop med en artonåring för hon visste nog inte vad hon skulle tro och valde att låtsas som ingenting istället. Vi fick dock inte sova över hos varandra så där drog hon väl gränsen.Hon var mest orolig över att han hade MC. Han tog som tur var sitt ansvar och skyddade sig för det fattade ju inte jag att jag skulle göra. Som tur var tog min syrra med mig till gyn så jag fick p-piller när jag var fjorton. Det var inga problem att få trots att jag inte var "lovlig". Och jag antar att det är samma idag. Är då barnmorskor och läkare medskyldiga till nån form av medhjälp till brott om dom ger en flicka under femton preventivmedel?

magnusito2011-08-25 21:23

Skitnödiga, har du någon som helst insyn i detta område. Det är förfärande många barn som växer upp i familjer där de far illa och inget händer.

Triss - Ej medlem längre2011-08-25 21:27
Antal inlägg: 417

TS är uppenbarligen orolig för tjejen. Det kan vara många olika saker som spelar in när TS får den uppfattningen. Det är socialtjänsten som ska ta reda på om oron är befogad eller inte.

jpcnrd - Ej medlem längre2011-08-25 21:38
Antal inlägg: 620

magnsusito,

Fast varför skulle man inte anmäla till polisen om man misstänker brott (som du gör, i versaler dessutom)?

magnusito2011-08-25 21:46

Om du likställer ett barn med en bilradio så ok då

jadey - Ej medlem längre2011-08-25 21:46
Antal inlägg: 238

tkr verkligen inte du ska anmäla.. det enda du vet är vad du har sett..
även om du har hört massa skvaller vet du ändå inte ett dugg om hela situationen..
prata med föräldrarna.. men lägg dig inte i mer än så..
tänk om alla lade sig i vad du och din familj gjorde jämt...
herregud.. säkert många familjer som är sådär.. men ska man ringa sociala för det.. nej!

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?