Spelrum
Giraffen28
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
11
Inloggade39
Mobilspel
Pågående19 384

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ttiittii - Ej medlem längre2011-12-16 23:16
Antal inlägg: 37631

om någon nu möjligen skulle missat det så gräver katter ner sin skit

slånbär2011-12-16 23:22
Antal inlägg: 5539

Ttiittii-kan inte du vara snäll och upplysa min grannes katt om det då?För det har han tydligen missat......

ttiittii - Ej medlem längre2011-12-16 23:24

du vill bara ha någonting att gnälla på slånbär,därför har du just nu drivor med skit på din altan

AMF2011-12-16 23:24
Antal inlägg: 335

Cardis; som jag upplyst om tidigare så har jag ingen bil.
Ytrepor, javisst - men frågan är ju :ska "jag" behöva få "min" bil repad eller behöva ta hand om kattbajsiga barnkläder för att kattägarna inte har förstånd nog att ta hand om sina djur??
Och du Cardis - det klär inte en "man" att näbba, det hör oftast fjortisar till!

Cardis2011-12-16 23:32
Antal inlägg: 373

AMF: Som du tidigare lade in som förslag att ha en skatt för hund/kattägare. Ska jag då behöva lägga mina skattepengar för att dina barn ska få skolgång eller ska vi införa en extraskatt för föräldrar också?
Vissa väljer djur, andra väljer barn.

Och att föra en diskusion inte skulle vara för vuxna? Hur tänker du nu?
Är väl så vårat samhälle är uppbyggt. Att diskutera och kompromissa.

Och om du inte klarar av att dela en planet med andra djur så finns det ju vissa alternativ...

Gautama2011-12-16 23:46
Antal inlägg: 6854

Det var fan AMF vad du hånar de som är med och diskuterar i din tråd. Taskig argumentationsteknik!
Hade du förväntat dig medhåll, och strykningar medhårs?

slånbär2011-12-16 23:53

En del av oss vill faktiskt ha lite snyggt omkring oss vet du ttiittii.
Men du kan ju sätta upp en skylt vid vägkanten om att du gärna tar emot grannarnas hundskit så kan dom ju komma och låta sina hundar skita hos dig. För det är väl ok?
Jag har fortfarande inte sett någon i någon av trådarna som berör detta förklara varför det är ok just när det gäller katt att låta dom springa löst och göra som dom vill. Hundar är också frihetsälskande djur (inte på samma mentala nivå som katter dock) och jag skulle tycka att det var jätteskönt att bara öppna dörren och låta min hund springa ut och rasta sig själv när man har lite dåligt med tid eller som idag när det är skitväder. Men jag skulle ju förstås aldrig drömma om att utsätta min hund för dom riskerna det innebär men katter utsätts dagligen för det. Bilar kör lika gärna på katter som älgar. Dessutom så skulle jag aldrig utsätta mina grannar och andra människor ute för den bristen på respekt det skulle innebära. Och alla andra små gulliga husdjur som vi har i bur och akvarium då? Ska inte dom få leva ett fritt liv också? Det ligger ju i deras natur ......

Cardis2011-12-16 23:56
Antal inlägg: 373

Släpp ut dem då, min hund springer fritt 99% av tiden då vi är utomhus. Väldigt mycket frihet och han får springa vart han vill. Men han håller sig nära mig, för det är jag som är alfahane och det ligger i alla djurs flockdynamik. Väldigt enkelt...

AMF2011-12-17 00:09

Gautama; självklart lägger jag inte in en tråd för att få medhåll.
Min fråga var - vad tycker ni andra?
Om du anstränger dej och läser inläggen så hittar du flera påhopp men du reagerar ju inte på det för då kanske du blir utesluten ur klubben.

Skönt att se att inte alla katt och hundägare försvarar att deras djur ska få härja fritt. Det finns även djurägare med ansvar.

slånbär2011-12-17 00:09

Cardis-Du vet säkerligen lika bra som jag vad som gäller med lös hund ? Och du vet säkerligen också att du kan aldrig hur mycket "alfahane" du än är vara 100% säker på att du har full kontroll över din hund. Och jag tror inte att du öppnar dörren och släpper ut din hund ensam och går in och spelar beta under tiden eller hur? Såvida du inte bor i skogen långt åt helvitta från trafik och folk. För det är så folk gör med katterna.

Minta2011-12-17 00:14
Antal inlägg: 20042

Så de som inte ger AMF medhåll näbbar och är trotsiga? Det kanske är du som har stort kontrollbehov. Den vita snön....

Gautama2011-12-17 00:23
Antal inlägg: 6854

Varför det är så att katter får gå lösa vet jag inte, kanske för att vi inte har en diktatur och att det alltid varit så. Katter är inte som en hund, det vet vi alla.
Kolla in andra länder där både hundar och katter finns lösdrivande överallt. Vi har det nog väldigt bra i Sverige ur den synpunkten och ansvarstagande djurägare vill jag påstå.

Men som vanligt så är Svenskar över lag inte nöjda ändå. Vi lever i ett relativt rent land med ansvarstagande medmänniskor.
Men vill alltid ha mer och mer. Kan man inte bara vara nöjd någon gång.

Det kan helt enkelt inte vara ett så stort problem. Ni målar upp det som att katter skrapar sönder var och varannan bil och skiter trädgården full av skit. Överdrift någon??

Minta2011-12-17 00:47
Antal inlägg: 20042

Jag resonerar så här; när något inte innebär ett stort problem för mig, väljer jag att överse med det. Live and let live.

zenlinpen2011-12-17 01:23
Antal inlägg: 89

Jag ser inget problem i katter som vandrar fritt. Kvarteret här dräller av katter och jag tror aldrig jag har lagt märke till kattbajs i det öppna. Däremot är det väldigt mysigt att få klappa på en katt på väg till eller från lägenheten när man inte själv har en.

Vi hade katt innan. Han var utei/nne-katt några år när vi bodde på andra våningen och han själv hoppade in och ut. Sen när vi flyttade blev han innekatt och mådde inte dåligt alls av det. Den enda nackdelen med att ha honom ute var elaka barn som kastade saker på honom och andra katter. Kom på en fet liten tjej med att kasta äpplen på min och grannens katt som flytt upp i ett träd. En liten nyutsprungen psykopat, OT... Men, fram för fler lösa katter man kan klappa på. Och hur ofta ser man egentligen hund- eller kattbajs på trottoaren? Inte särskilt ofta va? Och hur störigt är det att hundar kissar på stolpar? Inte särskilt va.

le-lou2011-12-17 08:52
Antal inlägg: 17500

Jag både håller med och ändå inte alls. Trodde inte jag skulle bli irriterad över kattskit men det är jag. Jag förstår de som blir vansinniga. Det finns här en katt som nån äger uppenbarligen som använder vår trädgård som kattlåda. Han kommer in här för att skita helt enkelt, han går till samma två-tre favoställen och sitter och klämmer, ser jag honom rusar jag ut och tjoar.
Det ena stället är precis utanför ingången till garaget/förrådet vilket innebär att varje gång man ska ut dit, så får man plocka kattskit innan.

Så jo jag stör mig. Samtidigt som jag hellre ser katter gå lösa än hållas inomhus och särskilt som vi bor, lantligt. Jag tänker att katten fattar ju inte varför han inte får gå hit och skita, och jag vill inte att ägaren ska hålla honom inne - alltså ligger det på mig att lösa det här. Därför ber jag om råd, finns det nåt man kan hälla ut eller strö på hans favoritställen? Som får honom att inte sätta sig här?

ullis1164 - Ej medlem längre2011-12-17 09:00
Antal inlägg: 1019

Kaffesump le-lou!

le-lou2011-12-17 09:16

kaffesump? Det funkar alltså?

ttiittii - Ej medlem längre2011-12-17 09:38

det bästa sättet att slippa katter som skiter är att ställa ut kattmat torrfoder katter skiter inte där dom äter,det kommer kosta någon hundralapp om året,för du behöver bara ge lite var 14:dag

le-lou2011-12-17 10:10

torrfoder? Nej jag vill inte ha de varken skitandes el ätandes på min tomt :)

AMF2011-12-17 10:24

le-lou; luftgevär - nej skojar bara:)
Pröva med en välriktad vattenstråle så förhoppningsvis minns katten det obehagliga och hittar annan plats att skita på.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?