Spelrum
Giraffen27
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
11
Inloggade38
Mobilspel
Pågående19 364

Forumkategorier

Användare Inlägg  
125478 - Ej medlem längre2013-07-16 13:00
Antal inlägg: 8332

Som sagt så säljs de i set, därför får man med en överdel som är som en top, dvs som en avklippt baddräkt.

Om barnet själv vill prova att ha topen på, varför skulle det då vara fel.
Och vems syn har man på barnet isåfall???

kiwiskal2013-07-16 13:55
Antal inlägg: 2684

För att när man är 6 år eller så börjar man bli mer medveten om flicka/pojke grejen och kanske inte vill ha bara en badtrosa.

Jusia - Ej medlem längre2013-07-16 13:56
Antal inlägg: 172

Bikini är för tidigt, baddräkt ett tag till!

Bitte - Administratör2013-07-16 14:11
Antal inlägg: 24199

Fast nu handlade ju inte artikeln om bikini eller baddräkt då är man ju på stranden och det spelar väl ingen större roll , Men att en 8 åring ska bära BH på skolan för att kompisarna har det är åt skogen galet, Det ska INTE en finnas BHtoppar & BHar till barn i den åldern att köpa

Bitte

kiwiskal2013-07-16 14:24
Antal inlägg: 2684

Men är BHarna verkligen till för 8-åringar eller är de till för flickor som börjar få bröst och inte vill vara helt bar under tröjan? Det är inte jättekul när det börjar synas liksom.

Bitte - Administratör2013-07-16 14:29

Läs artikeln som jag länkar till i början

Bitte

Bitte - Administratör2013-07-16 14:39

Har även kollar kataloger och det finns toppar/Bhar i storlek 114 dvs 5-6 år dessa har knappast fått bröst , alltså är det vansinne att det ens finns att köpa som detta hos Ellos

www.ellos.se/vertbau...&a mp;Nao=1

Bitte

125478 - Ej medlem längre2013-07-16 15:03

Även om artikeln inte handlade om baddräkt/bikini, så tycks det råda delade åsikter om när det är lämpligt att använda dessa olika delar också.
Och det hör ändå till samma område.

Det är lite intressant att veta varför vissa saker är okej och andra inte.

Barnet ska väl få bestämma om det vill använda topen, då det ändå finns en. Och vem är den vuxne att avgöra vad som är för tidigt eller inte när det gäller baddräkt? Och för tidigt för vad egentligen?
Vems glasögon tittar man med på sitt barn när det anses för tidigt att ha en baddräkt eller tvådelad dito?

125478 - Ej medlem längre2013-07-16 15:12

Min erfarenhet säger mig att i lågstadiet börjar många att bli mer medvetna om sin kropp. Man vill helt enkelt inte visa sig för vare sig föräldrar eller kompisar naken.

Därför så har jag förståelse för att det finns toppar, det är - inte - samma sak som BH!, i storlek 114 och uppåt. Många 7-8 åringar är ganska små.

Varför ska man kräva att de ska visa hela överkroppen om de inte vill det då? Det är ju också sjukt tycker jag.

Bitte - Administratör2013-07-16 16:28

Jag pratar INTE om badkläder , jag pratar om bhar för barn att ha UNDER kläderna behöver dessa finns till så små barn??

Bitte

nulltj - Ej medlem längre2013-07-16 16:33
Antal inlägg: 14052

Kan man inte diskutera båda sakerna, eller ska vi starta en ny tråd för badkläder?

Bitte - Administratör2013-07-16 16:42

Sa jag att man INTE kunde det jag bara talade om vad jag ansåg vara fel och då är det främst BHar att ha under kläderna dvs det som länken till artikeln handlar om . Sedan kan man visst fundera på om små barn ska ha bikini eller baddräkt

Bitte

Gunilla _2013-07-16 16:49
Antal inlägg: 4425

125478; "Min erfarenhet säger mig att i lågstadiet börjar många att bli mer medvetna om sin kropp. Man vill helt enkelt inte visa sig för vare sig föräldrar eller kompisar naken."
- det håller jag inte riktigt med om. Medvetna - ja, men inte särskilt blyga. Knappt ens killarna (på lågstadiet där jag jobbar) är det om jag (naturligtvis med förvarning) kommer in i omklädningsrummet på gympan eller badet. Speciellt inte de som har en god grundtrygghet (eller vad jag ska kalla det) hemifrån. Tjejerna är det i regel inte alls (såvida inte killarna hotar med att kolla in :)). Det skulle vara de som, tyvärr, redan dras med komplex då...

nulltj - Ej medlem längre2013-07-16 16:59
Antal inlägg: 14052

Men värst vad du tar i, Bitte? Jag bara undrade eftersom du vid fler än ett tillfälle (och t ex 16.28 ganska näbbigt) påpekat att det inte gäller badkläder.

corlini2013-07-16 17:23
Antal inlägg: 3172

BH kommer inte på tal om brösten inte behöver det, punkt.

ang badkläderna så är det i mitt fall så att hon har på sig det hon själv väljer, ännu så är det ganska "grabbigt" tex adidasshorts och Tshirt eller en topp och skulle hon få ett ryck och vilja se vuxnare ut än hon är blir det ett NEJ från övriga, inte söderns white trash barn skönhetsideal och inte bimbopinuppa. personligen är jag trygg i att detta ointresse håller i sig då det är en ganska grabbig hästtjej med krut i.

jag undrar mest över föräldrarna, vad har de gett för signaler vibbar och tyst eller högljudd uppmuntran till ett barn för att barnet skall anspela på kön, sexualitet och utseendefixering. man blir ju lite smått förbannad faktiskt.

Lillstölla2013-07-16 17:36
Antal inlägg: 23831

Tycker inte bikini är lämpligt på barn, nederdeln är ju given på småbarn såklart men överdelen. Den är ju till att skyla/hålla brösten på plats, nåt som ett litet barn inte har så jag likställer den med en bh. Tycker att man bör välja baddräkt istället.

corlini2013-07-16 17:39

håller med lillstölla i detta, det jag jämförde med var min egen situation och tösen börjar bli sådär jobbigt halvstor skitunge, litet barn, barn, ung tjej eller snart ungdom. vad är det liksom??? tiden går skitfort, bara jag som inte blir äldre. barnen växer, gubben får grå hår i skäggstubben om han är väldigt orakad, djuren blir äldre men jag, jag är runt 27 år efter år efter år

Sote2013-07-16 17:50
Antal inlägg: 3557

Vänta lite nu- " söderns white trash skönhetsideal"? VAD är det? Vem är det egentligen som sätter dessa olika ideer angående kläder , utseende och stil i huvudet på barnen? Det mesta verkar ju faktiskt komma från vuxenvärlden och inte från kompisar.

Gunilla _2013-07-16 17:53
Antal inlägg: 4425

Allt kommer från vuxenvärlden. Ungar utan krångliga vuxna är bekymmerslösa.

corlini2013-07-16 17:56

Sote :) jag syftade på dedär äckliga dokumentärerna man sett om barnskönhetstävlingar.

och japp, just det vuxenvärlden är det. därför undrar jag vad det är för föräldrar och därför blir jag lite förbannad

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?