Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 61 |
Mobilspel
| Pågående | 19 066 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Porla - Ej medlem längre | 2013-11-01 21:57 | |
![]() | pink. Jag vet bara en som har gått till prostituerade. När jag tänker på honom och funderar på om horan tyckte det var mysigt att ha sex med honom. näääääää den dan hade hon nog inte kul på jobbet. | |
| Satyra | 2013-11-01 21:57 | |
![]() | "Ta inte i så du spricker, Satyra. Att alla människor inte delar din syn på sexualitet är inget du behöver må illa över." (rien de neuf) Knappast människors syn på sexualitet jag mår illa över. Vet inte hur du kunnat tolka mig/det så, men du har tolkat fel hur som helst. Och inte heller har det med sexualmoral att göra, pink ribbon. Jag har redan ganska ingående beskrivit vad min syn på prostitution innefattar. Tycker att jag varit ganska tydlig, så jag orkar inte upprepa mig. | |
| dinodog | 2013-11-01 21:59 | |
![]() | Självklart finns det olika typer av sex. I ett stadigt förhållande behövs ingen 3:dje part. Men de finns de som vill ha en 3:dje part med, som lite "extra krydda". Singlar kan byta varje dag om de känner för det. Men att jämföra det med Friskis och Svettis nja det låter jag vara osagt. | |
| jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-11-01 21:59 | |
![]() | Jag tänker i princip enbart bara på nationalekonomi och sex. Hela dagarna. Ändå tycker jag frågan om sexmarknaden och dess eventuella reglering är oerhört ointressant. Undrar varför. / En som undrar. | |
| LisaLong | 2013-11-01 22:02 | |
![]() | Satyra visst finns det dom som gillar sex och många jobbar som kurtisaner kvällstid som både är högutbildade och har annat jobb. Alla mynt har 2 sidor | |
| rien de neuf - Ej medlem längre | 2013-11-01 22:06 | |
![]() | Okej Satyra. Jag tycker att du ganska tydligt uttryckt en sådan inställning (förnedrande, destruktivt, oavsett vilket rum det sker i, osv) men då tolkade jag dig fel. | |
| Stormgalen | 2013-11-01 22:07 | |
![]() | Undrar om Sveriges förbjud är giltigt egentligen det finns ju EU-regler också med fri rörlighet och tjänstedirektiv. Undrar om det är så stor skillnad egentligen en del hittar folk att pippa med på krogen och en del andra på nätet. Sedan har vi också de s.k. lyxhustrurna (vad skall vi kalla det, är det 100% kärlek?). | |
| brava | 2013-11-01 22:12 | |
![]() | Jag gillar närhet. Diverse extravaganser kan väl vara skoj - men i längden får det en fadd smak och kan inte kompensera för bristen | |
| jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-11-01 22:14 | |
![]() | Läste att det skett ett genombrott i HIV-forskningen. För att grubbla lite kring vilket samhällspoblem prostitution utgör. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-11-01 22:18 | |
![]() | Jag tror nog att det flesta horor far illa. Det finns alltid undantag. Lagen behövs för att man ska kunna komma åt att sätta dit den värsta skiten av sexköpare. | |
| Syster-Häxan | 2013-11-01 22:20 | |
![]() | Undrar hur man tänker om man kan njuta av att ha sex med en prostituerad och veta att det varit otaliga före en , för man är väl ute efter njutningen med en annan person ? Annars kan man ju ta saken i egna händer. | |
| jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-11-01 22:22 | |
![]() | Ett argument för ett totalförbud är att feministerna kan räkna det som en politisk vinst, vilket i förlängningen kan leda till att de lämnar reformförslag som faktiskt har en uns betydelse för människor därhän. | |
| ninaaug | 2013-11-01 23:52 | |
![]() | Hoppas att alla som är för prostitution såg dagens avsnitt av Skavlan. Det "morsan" berättade fick mig att både gråta och må illa av vår egoism. Folk skall få knulla runt som de vill på andras bekostnad. Följ med "morsan" en kväll på Malmskillndsgatan. | |
| Satyra | 2013-11-02 00:50 | |
![]() | rien de neuf - Jag ser antagligen inte på prostitution som "sex" på samma sätt som du verkar göra. Ser inte heller på den utsatthet prostituerade lever i (offerrollen, om man så vill) som så nedlåtande mot den prostituerade själv, som du tycks göra. Ser det mer som att någonting har gjort att hon/han mist respektgränsen för det egna jaget, (om den någonsin funnits - det är inte självklart att alla får med sig självrespekt från start ens) och är rätt säker på att man töjer på den gränslösheten gentemot sig själv genom att låta kroppen fungera som någon slags respektersättning. Jag tror ju som sagt inte att särdeles många prostituerade är det för att de tycker att det är så skönt och kul att ha sex på de villkoren. Tror däremot att den typen av sex kan göra att den prostituerade känner någon slags värde över sig själv - att den duger till något - och det i sig kan väl kanske ge en tillfällig lustkänsla. Men i längre perspektiv är jag övertygad om att det enbart är självnedbrytande. Det finns nog allra oftast en djupare och mer tragisk historia bakom prostitution än den glättiga "hon/han vill själv"-variant som vissa (rätt många ...) vill få det till. | |