Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 18 950 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Måns_E | 2014-01-03 14:05 | |
![]() | Är det någon som har hindrat dig från att ha en åsikt? Du vet alla har även rätt att ifrågasätta dina åsikter :) Jag är emot onödiga förbud så där i största allmänhet, och vill varken förbjuda hundar eller fyrverkerier, barnarbete tycker jag däremot inte att vi skall ha. | |
| Wedlock | 2014-01-03 15:43 | |
![]() | Har inget emot att folk gillar och vill ha fyrverkeri gillar egentligen heller inte förbud men min åsikt om att vuxen nöje kan man som vuxen betala själv kvarstår annars kan man tycka att kommunen också ska betala andra "vuxen nöjen" också, att kina är stora på barnarbete inom fyrverkeribranschen är ju ingen hemlighet. Min kommentar gällde apburs antagande ang ekonomi. Min kommentar till dig Måns va om alla nöjen är onödiga. | |
| Måns_E | 2014-01-03 16:50 | |
![]() | I så fall så är det väl bättre att du försöker skapa en opinion i din kommun mot kommunala fyrverkerier? De som bestämmer över sådant och sitter i kommunfullmäktige är ju ändå folkvalda, och brukar lyssna på vad invånarna i deras kommun tycker. Om du är rädd för barnarbeten i Kina så får du väl dessutom driva på för att kommunerna skall handla etiskt riktiga fyrverkerier? Vet du ens om kommunens fyrverkerier tillverkas av barn i Kina? | |
| Bahoo - Ej medlem längre | 2014-01-03 16:59 | |
![]() | Säg inte att alla nöjen är onödiga? Inkluderar det sex Måns? | |
| Wedlock | 2014-01-03 17:04 | |
![]() | oavsett om "min" har icke barnarbetesfyrverkeri så finns det förmodligen många som har det utan att veta, men fortfarande tycker jag att vuxna ska betala sitt egna nöje och ja det sista kommunfullmäktige gjorde här var att bränna av fyrverkerier på sin sista arbetsdag har numera ersatts, så den behövs inte påverka mera! | |
| Wedlock | 2014-01-03 17:06 | |
![]() | Och Måns jag är inte rädd för barnarbeten tycker bara synd om dom | |
| Kokonut | 2014-01-03 17:50 | |
![]() | Bahoo Ett fint nöje å dessutom ett nödvändigt sådant:) | |
| jannixa | 2014-01-03 20:39 | |
![]() | Tycker att fyrverkerier, men mest smällare, är SJUKT onödiga, men snubblade över denna länk och tappade hakan lite lätt... Den som inte sett Burj Khalifas tolvslag, enjoy: www.youtube.com/watc...V8 ZrYgpncs | |
| Kokonut | 2014-01-04 10:26 | |
![]() | Instämmer jannixa. Grymt nice. | |
| jellyflower | 2014-01-04 12:12 | |
![]() | Bahoo, sex är inte ett nöje, det är en nödvändighet för artens fortlevnad. Det nöjsamma med sex är bara bonus. Fyrverkerier är inte riktigt lika avgörande för släktets fortlevnad. | |
| Bahoo - Ej medlem längre | 2014-01-04 12:41 | |
![]() | "Sex är inte ett nöje" Jag tycker verkligen synd om er. Vet inte om ni är djupt religiösa, för gamla eller helt enkelt aldrig får ha sex men nånting är fel. Är det därför ensamma skaffar hund? De vete faan :P | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2014-01-04 12:43 | |
![]() | jag tycker fyverkerier är nödvändiganär jag var liten så var valborg och nyår riktigt kul med smällare det fanns 1 öres och 3 öres kinaskott och puma och allt vad det hette,har ni glömt hur kul det var? har ni blivit gamla och gaggiga?vi snörade ihop och gjorde bomber vi exprimenterade vilt vi bara kunde dom äldre lärde nog dom yngre kanske,mina barn fick smällare för 200 kronor var en påse med massor av smällare avlånga randiga rutiga,ingen gjorde illa sig i år heller,klart ungar ska smälla och ha kul på nyår,avskyr alla präktputtar som glömt hur kul det var att smälla på nyår,när man blivit så gammal så man glömt hur kul det är att vara barn är det lika bra att lägga näsan i vädret | |
| Zaskia - Ej medlem längre | 2014-01-04 13:32 | |
![]() | Fyrverkerir, smällare och raketer är mest till förargelse. De pengar som spenderas på sådan smörja skulle kunna göra nytta i stället. Djur och människor skräms, och det brukar ofta vara någon som blir skadad av detta otyg. | |
| Sote | 2014-01-04 14:09 | |
![]() | Ttiittii-Bara för att ni inte skadade er så betyder ju inte det att det ni sysslade med var ofarligt. Låter du dina barn åka bil utan säkerhetsbälte också? Eller båt utan flytväst? Cykla i trafiken utan hjälm? Det var ju också sånt man inte brydde sig om på den tiden. Eller skulle du låtit dina småbarn själva gå runt i bostadsområden och vara påskkärringar? Det gjorde vi när jag var liten men själv skulle jag aldrig låtit mina fyra- fem åringar göra sånt på egen hand. Och det har naturligtvis ingenting att göra med att jag har glömt hur kul man hade som barn utan helt enkelt att vi vet mer om vad som är skadligt idag och att världen helt enkelt har blivit en farligare plats för små barn att vistas i på egen hand. Du som brukar oja dig mest av alla över oansvariga föräldrar som låter barnen vara uppe vid datorn sent på kvällen, som tvingar sina barn att sitta kvar vid matbordet , som inte låter dom klä sig modernt och som dom vill, som dricker alkohol inför barnen, som ger barnen kött att äta osv osv borde ju verkligen fundera ett varv till över hur du själv uppfostrar dina barn. Själv skulle jag aldrig låta yngre barn själva hantera fyrverkerier och smällare hur roligt det än är. Det om något är ju oerhört oansvarigt. | |
| kryddeluntan | 2014-01-04 15:51 | |
![]() | Mina barn är vuxna nu, men de fick inte ha smällare eller annat, när de var små. De tillåter inte heller sina barn att hantera farliga saker. Bara för att du Ttiittii gjorde det som barn, betyder det inte att alla andra gjorde det. Då har jag väl varit en präktputte i hela mitt liv :-) | |
| jellyflower | 2014-01-04 16:09 | |
![]() | tiittiii är riktigt i högform idag! Klart ungar ska bygga egna bomber! Klart barn ska experimentera med krut och högexplosiva ämnen! Klart småttingar ska få leka med eld!! Det här att ha fingrar och ögon och sånt är överskattat, det viktigaste är att man har kul =) Nuförtiden kan man ju sy fast de flesta kroppsdelar man råkar spränga av sig, och går inte det så finns det proteser som fan är bättre än vad vanliga gamla tråkiga människokroppsdelar är =) Bränder är också bra, för det ger jobb åt brandmännen så de kan försörja sina familjer! | |
| kryddeluntan | 2014-01-04 16:29 | |
![]() | Klart att hon trivs med ett sånt behov av uppmärksamhet och bekräftelse. | |
| bolo | 2014-01-04 17:58 | |
![]() | Dyrt nöje | |
| Kokonut | 2014-01-05 17:23 | |
![]() | Många nöjen som e dyra. Bratsen som köper en flaska skumpa för 100000kr å bara häller ut e bättre? Att jag köper en tårta å nåra raketer. För 300kr i gång om året å gör ungarna superglada bryr jag mig inte ett skit om. 300kr......... | |
| Yo-la-tengo - Ej medlem längre | 2014-01-06 20:00 | |
![]() | Så kan det i värsta fall gå för de som säljer fyrverkerier. Mycket tyder på att detta är anledningen till attentatet. www.aftonbladet.se/s...81 26579.ab | |