Spelrum
Giraffen | 24 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 2 |
Grisen Böjningslistan | 25 |
Inloggade | 51 |
Mobilspel
Pågående | 19 490 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-01-15 19:17 | |
![]() | På vilket sett kommer skolan bli bättre ? | |
kovikstippen | 2015-01-16 07:39 | |
![]() | Vem är Fridolin? Vad gör han? Jag menar inte vad gör han utan vad gör han? Jag hör bara flum och floskler. Måhända är jag inte tillräckligt lyhörd. Så hjälp mig. Vad gör han? | |
Moose72 - Ej medlem längre | 2015-01-16 08:54 | |
![]() | Ja det verkar lovande..... www.aftonbladet.se/n...97 79613.ab | |
kovikstippen | 2015-01-16 09:21 | |
![]() | Vem har lovat vad, moose? Har den som lovat något någon form av majoritet för sina löften? Dvs har den som lovat något en reell möjlighet att få gehör för sina löften? Sittande regering måste finna samarbeten över blockgränserna för att få igenom ett enda beslut. Då duger det liksom inte att tjura och gråta ut i medierna. | |
Moose72 - Ej medlem längre | 2015-01-16 09:37 | |
![]() | Jag var ironisk | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-01-18 14:25 | |
![]() | Skolan har flippat ut en del,eller jag menar lärarna och föräldrarna tillsammans har flippat ur. Det jag menar är att föräldrarna fått för sig att lärarna inte får säga till barnen när dom gjort fel,För då går barnen hem och skvallrar att föräldrarna gjort fel,Föräldern ringer läraren och förbjuder läraren att ge ungen tillsägelse....Hallå Detta är FEL gör om gör rätt. Lärarna har fått för sig att deras enda uppgift är att lära ut och inget annat.....Hallå Detta är FEL nr 2 Ungar är ungar dom är ganska lika hundar vi uppfostrar med olika metoder från 110% kärlek till idiotiska skäms stolar.men barn är fortfarande barn, när ingen vuxen ser Dom så blir dom mer eller mindre busungar och I skolan måste läraren vara den vuxne och tala om vad skåpet ska stå Så är det bara | |
kovikstippen | 2015-01-19 13:08 | |
![]() | Jag tycker i princip som du ttittii. Jag tycker att vi föräldrar curlar våra brn alltför mycket. Vi skyddr vår barn från själva livet genom att ständigt ifrågasätta lärare och andra auktoriteter. Vi tar ständigt parti för våra barn och gör deras "strider" till våra. Detta gör skolan helt förlamad och i sin förlängning ger lärarkåren upp. Får man inte definiera "fel" kan man ju heller inte lära ut "rätt". Är så jävla trött på andra föräldrars gnäll och upprepade sabotage mot skolans möjlighet att bedriva lärande verksamhet. Barnen blir helt förlamade när dom senare i livet måste hantera sina problem själva. | |
kryddeluntan | 2015-01-19 15:02 | |
![]() | Ett tips : Hur barnen tog makten, av David Eberhard, jag har också lyssnat på honom på en föreläsning. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-01-21 16:55 | |
![]() | Den ska jag läsa.tack för tipset.För några år sedan beklagade sig en av sönerna att han fick cykla till skolan ca 2,8 km,Han beklagade sig för en lärare övee att hn fick cykla till skolan,Läraren gör en orosanmälan eftersom ungen inte vill cykla,på mötet som kom skulle jag förklara mig,jag sa han får cykla vare sig han vill eller inte.Förr fick ungarna gå 7 km till skolan.knappast tog inte barnen någon skada av det.Läraren var så avogt instäld till mitt beslut om att han skulle cykla. | |
llloyden | 2015-01-21 18:12 | |
![]() | kryddeluntan: Eberhard är underbar. Stämmer så bra med hur vi har det nuförtiden. Allting är någon annans fel, man blir kränkt av ett nej, hjälmar o armbågsskydd etc vadderad omgivning till alla barn......Tja, vi har det ju som vi har det - stämningar, skadestånd, ingen tar ansvar för nåt Läs mera Eberhard. Han har skrivit flera tänkvärda böcker. Han jobbar ju på Psykakuten och har sett det mesta anta jag - att folk bryter ihop av en tillsägelse och uppsöker psyket m.m. | |
llloyden | 2015-01-21 18:19 | |
![]() | Det är väl inte så konstigt om det blir mer och mer mobbing! Nuvarande barn och ungdomar är ju uppfostrade med alla dokusåpor som går ut på att dissa och förnedra, lura och ljuga för varandra så mycket som möjligt. Jag är inte förvånad över att mobbing och näthat förekommer mer och mer. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-01-21 18:54 | |
![]() | Är det inte bara gamla som kollar såpor ? Jag vet inga ungar som kollar såpor och jag känner inte till några tonåringar som kollar såpor,Det är för Pantertanter | |
llloyden | 2015-01-21 22:52 | |
![]() | Idol o Robinson etc Är det verkligen bara gamlingar som kollar sånt?? | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-01-23 09:01 | |
![]() | Mina ungar har aldrig sett Robinsson eller idol ,dom ser sällan på tv, Tv är inte speciellt intresant,Dom sitter vid sina datorer och spelar med varandra | |
llloyden | 2015-01-23 16:54 | |
![]() | Det är bra att du har koll på vad dina barn ser eller inte. En del föräldrar har ingen koll alls. Nu behöver man ju inte se TV på en TV apparat. Det går ju lika bra med dator, mobiler, läsplattor etc. dvs var man än befinner sig hemma eller borta, ute eller inne. Så det bör ju vara lite svårare för föräldrar att ha koll.... | |
kryddeluntan | 2015-01-23 21:32 | |
![]() | Hur man än försöker att ha koll på sina barn, så går det inte. Du har helt rätt lllioyden vi hade inte tillgång till dagens informationsteknik och internet, men vi gjorde nog inte alltid vad föräldrarna trodde att vi gjorde. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-01-24 09:27 | |
![]() | Det märks att ni inte har 8 ungar boende hos er,sen kommer nr 9 ganska ofta.Alla är lika ointresserade av tv.Vi har netflix det ses av vuxna.Barnen spelar spel och instrument.Det finns säkert ungar som gillar tv men sopor är för äldre människor ,tonåringar är för smarta för att fastna i en tv sopa.bara för att tv var allt för den äldre generationen när dom var yngre så är inte dom unga så nu | |
sjöstan | 2015-02-05 08:34 | |
![]() | Apropå smarta barn. Träffade just en duktig och välartad tjej på runt 16 år som inte hade minsta aning om terroristangreppet mot Charlie Hebdo...... IS var ett helt okänt begrepp och Sveriges stadsminister, utrikesminister och finansinister endast väcker vaga "ja just det" Hur har detta hänt? Tjejen får mycket bra betyg när hon går ut nian, men har inga som helst kunskaper om sin omvärld. I forntiden när jag gick i skoKOLPÖ' lan var tidningsläsande och omvärldsanalys viktiga ämnen. Är det bara ogleoch wikipedia som gäller idagRE | |
sjöstan | 2015-02-05 08:35 | |
![]() | sorry. borstade ort skräp från tangentbordet. Senaste inlägget var inte riktigt klart för publicering...... | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-02-05 08:59 | |
![]() | Nä,Det är nog bara den tjejen som du träffat som inte har någon koll,på omvärlden,Dom flesta undommar kan | |