Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 842 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Bettanse | 2011-01-03 14:39 | |
![]() | Jag är för det. Man ska inte gå och må dåligt för något man är missnöjd med. När det gäller botox m.m. så måste man ju underhålla detta med jämna mellanrum. Visst finns det risker med ett ingrepp, men det finns det i allt. | |
| Tvillingbror - Ej medlem längre | 2011-01-03 14:41 | |
![]() | Ja den boken skulle jag läsa =) | |
| firedancer | 2011-01-04 20:56 | |
![]() | upp till var o en tycker jag | |
| sina_shataz | 2011-01-04 23:41 | |
![]() | jag är för :) tycker det är helt ok att trixa med sitt utseende | |
| Satyra | 2011-01-05 09:48 | |
![]() | Om det vore så enkelt som att det verkligen bara var "upp till var och en" och om den pågående processen mot ett normaliserande kring dessa operationer inte i sin tur skapade vidare ringar på vattnet och en större stress/hets kring utseendet så skulle jag också tycka att det var helt ok. Men jag upplever det inte så axelryckande, utan som något mycket mer grundläggande allvarligt än så, tyvärr. Den relativt lättillgängliga universallösningen på alla problem (=var för guds skull smal, ung och snygg) ser jag som ytterligare påfrestning på en redan ytlig, osäker människobrist - inte som en lättnad ett dugg. | |
| Allahu akbar - Ej medlem längre | 2011-01-05 09:54 | |
![]() | I medicinskt syfte är jag för det, inte annars. Visst får alla göra som de vill, men jag tycker det är tragiskt att vi tjejer har sådant stort "krav" på oss angående utseende. | |
| Muscat | 2011-01-05 11:19 | |
![]() | Är helt emot plastikoperationer för egen del. Duger jag inte som jag är för omgivningen så är problemet inte mitt utan omgivningens. Har för stor erfarenhet av sjukvårdens kunnande på området. I extremfall ss om man har vägt 200-300 kg och bantat ner sig och fått en mängd överskottshud är det klart att den personen måste få hjälp eller varit med om någon olycka där ffa ansiktet måste justeras men f.ö. är jag emot ingrepp. Det blir ju de facto ärr även efter små ingrepp. Ta tex tatueringar som är så modernt nu - tänk er hur dessa personer kommer att se ut som 70-80 åringar med skröpliga kroppar. Kommer de inte att ångra sig? Att ta bort tatueringar med tex laser är verkligen inte det lättaste. | |
| Allahu akbar - Ej medlem längre | 2011-01-05 11:42 | |
![]() | Ja tatueringar är inte alls snyggt tycker jag, och speciellt inte om de är många eller stora. Någon liten grej kan väl se någorlunda ut. | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2011-01-05 11:47 | |
![]() | Å andra sidan får vi ju en hel generation nu med ihopskrynklade tatueringar och kirurgerna får ju tacka betalande skönhetspatienter för praktik och stort kunnande inom förfinad ansiktsoperation till fromma för skadade i bränder och andra olyckor. Håller faktiskt med dig annars om att ärren kan vara fulare än ett normalt åldrande/fetma. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2011-01-05 11:55 | |
![]() | Jag kan komma på mig själv med att njuta av att få åka på ungdomsbiljett trots att jag är vuxen. Efter ett tag skäms jag över det. Helt enkelt för att det är lite perverterat att vilja bli uppfattad som yngre än sina jämnåriga. Säg att man har ett nytt jobb och kommer in i ett rum med jämnåriga kollegor. Så vill man att de ska tro att man är 10 år yngre än man är? Sen får man glädjen att berätta sin riktiga ålder. Patetiskt eller vad? Så länge man inte jobbar som fotomodell. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2011-01-05 12:06 | |
![]() | ungdomsbiljett stör jag mig inte på. men det är lite pinsamt att se 22 åriga kassörskans min på systemet när jag visar leg. än pinsammare att hon sen ska säga - ja då får man gratulera,/du får ta det som en komp. och jag antas bli smickrad och får le vänt. men jag tror samtidigt att ju längre man ser ung ut by nature ju mer vänjer man sig å identifierar sig med det. om jag rasat ner vid 28/30 som många gör hade jag nog inte tänkt så mkt på det. nu planerar jag laser och lift m trådar om fem år, ska bli jätte roligt:) | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2011-01-05 12:09 | |
![]() | jag önskar att det kom ett tålöst mode apropå skönhetsop. jag skulle vara den första att klippa av de små styggelserna. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2011-01-05 12:15 | |
![]() | Haha. I ditt fall är det säkert så att du ser yngre ut på riktigt. I många andra fall är det bara frågan om förvrängd verklighetsuppfattning. Har stött på många 30+ som tror att de ser ut som 20 bara för att de inte har rynkor eller för att de ofta får visa leg. Kan ju vara något annat som gör att man blir ombedd att dra fram leg, som klädstil eller det faktum att man ser ut att vara mån om sitt utseende och är kvinna. Folk vill inte förolämpa. Egentligen är det ganska lätt att se någons ungefärliga ålder men när man måste gissa om någon är 25 eller 32 måste man tveka en stund för det kan ju vara en fräsch 32-åring eller en sliten 25-åring. Går man runt och hoppas på att se ung ut tolkar man också en sån tvekan som att man faktiskt ser jättemycket yngre ut. | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2011-01-05 12:16 | |
![]() | Ramsay då! :) Blev nog svårt att balansera snyggt i högklackat då :P | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2011-01-05 12:17 | |
![]() | jag tycker bara att jag är snygg. och särskilt unga människor tolkar skönhet som ungdom:) | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2011-01-05 12:21 | |
![]() | men det kan säker louboutin lösa! jag hoppas på det:) | |
| SigneLinnea | 2011-01-05 12:31 | |
![]() | Det är möjligt att denna artikel redan är diskuterad men den är åtminstone bra. www.dn.se/nyheter/sv...os tingrepp | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2011-01-05 12:33 | |
![]() | Jag hade efter puberteten svårt att inse att jag faktiskt skulle bli tvungen att släpa på en bred kvinnoröv resten av livet. Bredare än ett barns alltså. Om jag inte idag hade förlikat mig med att vara könsmogen hade jag nog blivit sedd som lite konstig. Förstår inte riktigt varför det skulle vara mindre konstigt att inte vilja följa med förändringar som händer efter puberteten. Är 8 år vill gå kvar på dagis -specialpedagog Är 15 år vill ha blöja -ungdomspsyk Är 18 år vill ha en 12-årings höfter -psykolog Är 35 och dejtar 10-åringar -fängelse Är 40 vill bli uppfattad som 25-årig student -vuxenpsyk? ;) | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2011-01-05 12:35 | |
![]() | men är det fysiska förfallet efter att man uppnått fullvuxen ålder eg utveckling och inte just bara förfall? | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2011-01-05 12:40 | |
![]() | ramsay: Både och. En del är förfall men en del markerar vilken åldersgrupp man tillhör. Jag brukar själv prata mycket om min mamma och hålla på med söta aktiviteter typ kaninhoppning och jag skäms inte för att jag fortfarande inte lärt mig bre mackor och andra vuxengrejor. Det har viss föryngrande effekt. Jag kan dock se det patetiska i det. | |