Spelrum
Giraffen | 34 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 21 |
Inloggade | 55 |
Mobilspel
Pågående | 19 708 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
ingson | 2014-12-14 23:09 | |
![]() | Nu talar jag om det halvtjog som helt styr Sd , Taxatax. Att dom sen ute i landet fått skrapa ihop vemsomhelst som kan tänka sig representera Sd är en helt annan sak. | |
Taxtaxtax - Ej medlem längre | 2014-12-14 23:19 | |
![]() | Jag har ingen uppfattning om utbildningsläget i de olika partistyrelserna. Jag föreställer mig att någon form av universitetsutbildning är vanligt i alla partier. | |
Taxtaxtax - Ej medlem längre | 2014-12-14 23:21 | |
![]() | (Tycker för övrigt att ditt allmänna utdömande av (national)ekonomer som yrkesgrupp och försök att stärka antipatin med vaga sd-kopplingar är lite... udda.) | |
ingson | 2014-12-15 00:07 | |
![]() | Taxatax, kopplingsförsöket är inte på allvar, bara för att retas lite med en viss ekonom som skriver i tråden | |
totravel - Ej medlem längre | 2014-12-15 08:24 | |
![]() | Här kommer senaste debaclet från rassarna: www.aftonbladet.se/n...00 21319.ab | |
kryddeluntan | 2014-12-15 09:51 | |
![]() | Helt sjukt | |
lennartspex - Ej medlem längre | 2014-12-15 09:52 | |
![]() | Angående sd:s senaste jude-gate. Reflektion #1: Undrar om det är någon slags intern fight mellan ekeroth (som är jude) och resten av partiet som tycker han är för extremt islamofob. Reflektion #2: Jag tog mig igenom hela den långa intervjun av Niklas Orrenius i dn, i vilken Söder ordagrant säger att man inte kan ha en judisk identitet och svensk identitet samtidigt, och att judar (och samer) trots ''medborgarskap'' inte har samma ''nationstillhörighet'' som andra svenskar. Jag kan inte säga att Söder är feltolkad här (om inte dn fullständigt felciterar honom). Rätt bisarrt hur skev ledningen i SD är, kommer ta många år innan det partiet blir rumsrent. | |
hove - Ej medlem längre | 2014-12-15 10:07 | |
![]() | "Demokrati är rimligen att folket väljer sina politiker, inte tvärtom." www.aftonbladet.se/l...00 21300.ab | |
mz_lzrd | 2014-12-15 10:16 | |
![]() | Jag läste också den långa intervjun. Jag blir en aning förbryllad över att en talman påstår att judisk är en nationstillhörighet. Iofs så får alla judar bosätta sig i Israel (på villkor att de lär sig hebreiska), men de måste inte. Och då skulle väl israelisk f ö vara nationstillhörigheten? Jag blir besviken. När Jimmie är borta dansar råttorna på bordet. Jag är inget bra på att förutspå saker, men om SD fortsätter så här är de körda. | |
mz_lzrd | 2014-12-15 10:17 | |
![]() | hove, det där argumentet fungerar trist nog lika bra åt andra hållet eftersom 13% av folket har valt just dessa politiker. | |
Taxtaxtax - Ej medlem längre | 2014-12-15 10:25 | |
![]() | Angående eventuell felcitering så skriver ju journalisten själv (med reservation för att han tokljuger): "Hemma i Malmö mejlar jag Björn Söder hans intervjusvar. Jag ber honom kolla så att jag inte missförstått något. Han kommer säkert att vilja ta tillbaka en del, tänker jag när jag klickar på ”send”. Det han säger om att betala invandrare för att lämna landet, och att man inte kan vara jude och svensk samtidigt … det är en hårdare, mer radikal retorik än den SD-topparna använt offentligt de senaste åren. Björn Söder gillar att avsluta sina tal inför partivänner med ett Per Albin Hansson-citat: ”Sverige åt svenskarna – och svenskarna åt Sverige!” Egentligen säger ju Björn Söder faktiskt samma sak som tidigare partihöjdaren Erik Almqvist sa till komikern Soran Ismail den där järnrörsnatten som blev Almqvists fall: Det är inte ditt land, det är mitt land. När mejlsvaret kommer från Björn Söder visar det sig att han är nöjd: ”Du har uppfattat det jag sade och man skall väl inte gå in och snygga till allt för mycket i efterhand”. SD:s partisekreterare lägger till en smiley, :)." | |
hove - Ej medlem längre | 2014-12-15 10:27 | |
![]() | mz_lzrd. ? Är det trist att vi får välja våra politiker? | |
Taxtaxtax - Ej medlem längre | 2014-12-15 10:31 | |
![]() | "Jag blir besviken. När Jimmie är borta dansar råttorna på bordet. Jag är inget bra på att förutspå saker, men om SD fortsätter så här är de körda." Det är väl inte mycket att vara besivken för? Det är ju sannolikt inte så att Jimmie är omedveten om, eller motståndare till, dessa strömningar? Det är väldigt positivt att det kommer fram vad folk egentligen röstar på. Eller ska jag tolka din besvikelse som att du beklagar klumpigheten i att öppet erkänna sina idéer? Hoppas inte. När det gäller judiska nationen så betraktar Söder m fl "nationalitet" som något man har i "blodet" - och de vill också att nationsgränser ska överensstämma med detta ärvda blod. Därför är målsättningen så småningom att icke-äkta-svenskar ska bort från Sverige (och icke-judar ut ur Israel). Man ryser. | |
lennartspex - Ej medlem längre | 2014-12-15 10:35 | |
![]() | I artikeln: Jag gissar att sd-anhängarna kommer bortförklara det med att ''om du bara läser artikeln ser du att Söder säger att det är ok att vara jude i Sverige''. Jag föregriper det och konstaterar att Söder slår fast följande: 1. ''Man måste anpassa sig till det svenska och assimileras för att kunna bli svensk.'' 2. Man behöver inte vara nationalist för att vara svensk. Men man ska skilja på medborgarskap och ''nationstillhörighet'' 2. Samer och judar har en annan nationstillhörighet. 3. Svenskar ''har en samhörighet, vi firar samma högtider och har även en del grundvärderingar gemensamma, som tron på demokrati och på rättigheter för kvinnor.'' 4. Man kan inte ha två nationstillhörigheter samtidigt, det går inte att vara jude och svensk samtidigt. Ovanstående är fakta från artikeln, under förutsättning att DN inte blåljuger om citaten (vilket borde gå att bevisa). Svårt att dra någon annan slutsats än att Söder tycker att samer och judar inte är svenskar, och att sd's politiska projekt går ut på att de ska assimileras. Herregud vad bisarrt. Bisarrt opopulistiskt också, folk i Sverige har en ganska romantisk bild av både samer och judar. | |
lennartspex - Ej medlem längre | 2014-12-15 10:35 | |
![]() | ok ta bort ''i artikeln:'' i början av förra inlägget. | |
lennartspex - Ej medlem längre | 2014-12-15 10:46 | |
![]() | Det är som om han har hybris. Intressant. Folk är irriterade över tiggare och upprörs lite över hedersmord. Möjligen tycker de att det är synd att en del invandrare inte integrerats ordentligt och därför kostar offentliga medel. Slutligen är vissa irriterade över konkurrensen med polackerna i byggsektorn. Jag är övertygad att detta täcker 99 procent sd:s väljare. Tror verkligen inte en käft bryr sig om den samiska självidentiteten. Eller blivit deprimerade över att festivaler serverar falafel istället för rökt böckling, som Söder säger att han blir. Och hur många i Sverige har ens träffat en jude? Fascinerande hur en eller två politiska framgångar kan locka fram partikärnan på detta sätt. De är verkligen udda. | |
lennartspex - Ej medlem längre | 2014-12-15 10:54 | |
![]() | Bara vänstern håller sig värdiga nu och inte kukar ur i sin kritik. Ska den här sortens reportage fälla SD är det oerhört viktigt att vänstern håller sig på mattan och inte föreslår massundervisning i transpersoners anatomi som kompensation. Låt sverigedemokraterna tala för sig själva så imploderar de ska ni se. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2014-12-15 10:55 | |
![]() | Nu när Jimmy är borta ur leken så borde man passa på och ställa frågor typ "hur tänker ni få personer som ni inte anser vara Svenskar att lämna Sverige frivilligt?" | |
Stinky Lomax - Ej medlem längre | 2014-12-15 10:59 | |
![]() | Jimmie kommer tillbaka lagom till att han behövs inför nyvalet. | |
Stinky Lomax - Ej medlem längre | 2014-12-15 11:00 | |
![]() | Och nu när den obehagliga Anna Batra tagit över så kommer flykten från m att fortsätta. | |