Spelrum
Giraffen | 34 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 24 |
Inloggade | 59 |
Mobilspel
Pågående | 19 495 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Cekt | 2008-10-01 19:57 | |
![]() | Maybach - jag har läst och funderat. Känner väl att jag står nånstans mittemellan dig och Miss_jk i frågan. Men inga fler bortamatcher är planerade i år iaf. | |
Maybach | 2008-10-01 19:59 | |
![]() | Det fattar jag såklart miss jk! Men jag menade mer tycker du att bojkotten är något bra? Skulle du vilja att DIF började? Vad får dig att vara EMOT bojkotten Cekt? Förstår du inte att det nya regelverket straffar storklubbar som HIF? | |
Cekt | 2008-10-01 20:03 | |
![]() | Jag är inte alls emot bojkotten och jag förstår precis konsekvenserna. Jag menade bara precis som Miss_jk att det ju inte har någon effekt om en liten skara ändå fortsätter åka på matcherna (och så är det ju). Det svåra är ju att få 100% att sluta upp. | |
Maybach | 2008-10-01 20:06 | |
![]() | Åter igen har jag svårt att förstå vad du säger, omformulera gärna! Det är ju inte en enda inbiten Bajare som åker på bortmatcher nu, inte sen Ljungskile-matchen. Endast ett fåtal bondbajare som inte vet bättre eller helt enkelt inte känner till bojkotten. Jag skulle ändå vilja kalla bojkotten 100-procentig. Den är ju enormt lyckad. "Tack vare" Bajens och AIK:s bojkott har publik i år redan minskat med typ 30 000. | |
Miss_jk | 2008-10-01 20:17 | |
![]() | Ja, bajen och solna har gjort det ganska bra måste jag säga. Som svar på din fråga så säger jag: Ja, jag skulle absolut vilja att vi gjorde något för att visa vad vi tycker, och bojkotta bortamatcher är absolut en bra idé i.o.m. att det är mycket det det handlar om. | |
Cekt | 2008-10-01 20:17 | |
![]() | Tyvärr, jag orkar inte. | |
Cekt | 2008-10-01 20:18 | |
![]() | Bojkotten är bra, punkt. | |
bobo flux | 2008-10-01 20:19 | |
![]() | "Det är ju inte en enda inbiten Bajare som åker på bortmatcher nu, inte sen Ljungskile-matchen. Endast ett fåtal bondbajare som inte vet bättre eller helt enkelt inte känner till bojkotten." Maybach, en kille bor i Halmstad, är ditflyttad från hufvudstaden och är inbiten Bajare. Hans två söner på 6 respektive 7 år vill inget hellre än att få se sitt kära Bajen spela fotboll. Halmstad BK tar emot Hammarby IF på Örjans Vall. Ska han inte ta med sina söner till denna match och motivera beslutet för dem med att det pågår en hetsjakt på Hammarby från förbundshåll? Betalar du hans och hans söners resa till Stockholm och Söderstadion? Annars riskerar ju han och hans söner att degraderas till bondbajare som inte vet bättre eller helt enkelt inte känner till bojkotten. Nån form av nyans i resonemanget får det väl ändå vara? | |
Maybach | 2008-10-01 20:23 | |
![]() | Nej det ska han inte enligt mig. Då skadar han Hammarby IF och vår sitt eget lags framtid. Det låter hårt och kallt, men så ÄR det. Bojkotten kommer ju inte hålla på i all evighet, så jag tror han kan hoppa över match ett eller ett par år. Det är för en viktig sak man gör detta. | |
bobo flux | 2008-10-01 20:27 | |
![]() | men köper han 3 sittplatsbiljetter på långsidan så behöver väl inte Bajen betala ett öre för att vakta honom och hans två söner? eller är det en rent ideologisk bojkott vi pratar om? | |
Maybach | 2008-10-01 20:32 | |
![]() | Spelar ingen roll, då har ju ändå pengar för biljetterna (dyrare biljetter på sittplats t.o.m) gått till bortalaget. En del av bojkotten är ju att visa hur mycket pengar landsortslagen förlorar då inte gnaget och Hammarby kommer på besök. | |
Maizena | 2008-10-01 20:46 | |
![]() | Ja fast markeringen går väl ändå fram om HELA bortastå är tom. Om en och annan bajare i halmstad köper sittplats är väl inte det hela världen. Det gör ändå skillnad om ett lags "inbitna" fans stannar hemma.....Det är ändå till största del "klackfolket" som gör skillnaden på matcherna och även det hänger ihop med om publiksiffran ökar eller minskar likaså intäkterna.... | |
bobo flux | 2008-10-01 20:49 | |
![]() | Exakt min mening, Maizena. | |
Maybach | 2008-10-01 20:59 | |
![]() | Jag har sagt vad jag tycker, även om jag kan förstå vad du menar. Men för mig är det ofattbart hur man kan vilja gå på en eftermatch då man vet (man bör veta) vilka konsekvenserna kommer att vara i framtiden. Känns som lite dubbelmoral. | |
lejonmix - Ej medlem längre | 2008-10-01 21:09 | |
![]() | -Varför vill inte AIKs och Hammarbys organiserade support att man köper biljetter till andra sektioner än den tilldelade på bortamatcherna? -JO, FÖR ATT; Så länge publiksiffran INTE minskar så skiter väl tex Halmstad i om bortaläktaren är tom. Ser dom 2000 gnagare/hammarbyare sitta på sittplats så förstår ju HBK att man har TJÄNAT pengar på den s.k. bojkotten. TÄNK LITE. Vi vill ju att Föreningarna som röstat "JA" i denna fråga ska ändra sig och gå tillbaka till UEFA's riktlinjer vad gälller säkerhet kring matcher. Klubbarna utan fester på läktaren bryr sig ju bara om pengar. Köper bortasupportrar biljetter till andra läkltare funkar inte bojkotten. Dessutom ser omvärlden att "VI" inte står enade och detta fyller deras hopp om att vi ska falla söndrade ist för att stå enade. Gnagare och bajare som åker på bortamatcherna ändå, och dessutom klär sig i sitt lags färger, har jag INGEN respekt för. NI är förrädare och sätter er eget kortsiktiga nöje framför klubben och tusentals andra människors vilja att klubben man älskar INTE ska mjölkas på pengar. Sen vill jag säg att detta bara gäller AIK- och Hammarbysupportrar. Än så länge. MISS j_k - tack för ditt svar jag förstår precis dina tankar om bojkotten. Så länge man inte har en organiserad bojkott så skulle jag resonera precis som Du. Sedan att oskyldiga klubbar ska betala pengar för att sätta uppett nät är SJUKT. Det borde falla på SvFF som äger arenan. Verkligen inte på lag som gästspelar där. Maybach- en ursäkt till dig ang våran gamla debatt om hur vida Bajen velat sätta upp nät frivilligt innan. Jag hade fel. mvh/ bengaler är INTE huliganism | |
Cekt | 2008-10-01 21:32 | |
![]() | Tack - för att ni klargjort en del saker. Självklart är bojkott det enda rätta. Den enda bortamatch jag varit på i år var ett misstag sett i efterhand men jag var inte insatt då. Jag älskar Bajen men har annat att tänka på också - förlåt om det är fel. Jag anser dock att det finns mer än ett sätt att hålla på ett lag. Och att människor kan ha olika skäl till varför de gör som de gör. | |
Maybach | 2008-10-01 21:34 | |
![]() | Lejonmicks tack. Och för övrigt så håller jag med om allt du säger nu. | |
bobo flux | 2008-10-01 21:35 | |
![]() | "Gnagare och bajare som åker på bortamatcherna ändå, och dessutom klär sig i sitt lags färger, har jag INGEN respekt för. NI är förrädare och sätter er eget kortsiktiga nöje framför klubben och tusentals andra människors vilja att klubben man älskar INTE ska mjölkas på pengar." lejonmix, hur förklarar du det för min polares 6-åring? Jag förstår att det finns ett motstånd, men jag tycker inte små barn ska behöva offra sig... | |
Maradona1986 | 2008-10-01 21:50 | |
![]() | Skönt för er alla att denna bojkotten händer ett år då alla tre Stockholmslagen fastnat i ett mittenträsk. Jag är inte säker på att ni varit lika uthålliga om ert lag slagits i toppen. Nu har ni ju en ursäkt att inte behöva åka till Vångavallen, Starke Arvid eller Strömvallen. Jag är övertygad om att det är 'storlagens' kräftgång, snarare än en marginell bojkott, som ligger bakom publiktappet i allsvenskan i år. IFK Göteborg hade som ett exempel 40.000 åskådare mot Trelleborg förra året i allsvenskans slutspurt. | |
Maizena | 2008-10-01 21:55 | |
![]() | Lejonmix: Klart som fan är att om en suppoterklubb säger nej till bortamatcher så gäller det såklat både stå och sittplats. Men som jag också skrev är det den stora massan som gör skillnaden. Om det klackfolket som går på hemmamatcherna OCH bortamatcherna som bojkottar då är skillnaden redan där. Inte fan ska det drabba lille Kalle 6 år i halmstad. Och nog borde det synas skillnad och budskapet både således gå fram. Förklara för 6 åringen att inte han får gå på matchen för då mjölkas klubben på pengar. Vi inbitna suppotrar dvs mestadels klackfolk är vi som kan påverka. Tyvär bryr sig väl inte "tjocka feta sittplats" så mycket som de borde.... | |