Spelrum
Giraffen | 27 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 17 |
Inloggade | 45 |
Mobilspel
Pågående | 19 495 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Maizena | 2008-10-01 21:57 | |
![]() | Maradona1986: Det där är jag relativt säker på att du har fel. Bojkotten hade nog följts in i det sista.....(kanske inte allra sista om det var direkt avgörande) | |
Basta - Ej medlem längre | 2008-10-01 22:01 | |
![]() | Vi tjocka feta på sittplats är bara otroligt trötta på alla snorungar på stå. Förmodligen är det en hel del städer runt om i Sverige som bara är tacksamma att slippa sådana fina fans som stoppar en raket i käften på en tågvärd. | |
Maizena | 2008-10-01 22:04 | |
![]() | Ni på tjocka feta sittplats i Piteå får gärna tycka så. Trots allt är det vi "snorungar" (själv är jag 32) som gillar fotbollen och inte våldet som gör stämmningen på t.ex ett derby..... | |
Maradona1986 | 2008-10-01 22:08 | |
![]() | Maizena, jag är inte säker, men det får vi ju aldrig veta. Ska bli intressant att se hur det blir nästa år dock. Tror nog åtminstone att AIK bör vara med där uppe framöver, så i så fall testas väl lojaliteten. Är själv dock mest road av bojkotten eftersom jag i sak inte håller med stockholmsfansen. Sedan är jag ju själv anhängare av en bonnförening (Sveriges bästa för närvarande...) så jag har av naturliga skäl en helt annan synvinkel... | |
Maybach | 2008-10-01 22:10 | |
![]() | Basta där tror jag du har VÄLDIGT fel. Många i trelleborg som inte "orkar" gå och se sveriges tråkigaste fotbollslag kanske ser matcher mot Bajen och AIK som lite av säsongens höjdpunkt då det blir stämning på läktaren osv och går på den matchen. Inte direkt en slump att när storlagen kommer är publiksiffran högre (utöver bortasupportrarna också). | |
Maizena | 2008-10-01 22:14 | |
![]() | Hur kommer det sig att inte JK gick med i bojkotten? Det har jag missat.... | |
daner00 | 2008-10-01 22:30 | |
![]() | En fråga till alla härinne, hur kommer det sig att man är mer angelägen om att stötta en bojkott där man direkt skiter i att stötta sitt lag istället för att engagera sig i att ta tag i det riktiga problemet. Det problem som ligger i grund för ideerna ang att bortapubliken ska bekosta säkerheten? Och sens när har bajen haft ett bortafölje?? | |
Maizena | 2008-10-01 22:34 | |
![]() | Ja men det är ju en ständigt återkommande fråga.....Hur tar man tag i problemet då? Det har ju disskuterats i all oändlighet härinne? | |
Miss_jk | 2008-10-01 22:38 | |
![]() | Har du något konkret förslag på hur man ska göra sin röst hörd då, Daner? Så länge det inte påverkar ekonomiskt så skiter dom i om några tusen "huliganer" protesterar, så hur ska vi göra? | |
daner00 | 2008-10-01 22:42 | |
![]() | jag har inget konkret förslag om jag ska vara ärlig.. då skulle jag nog få en hedersmedalj om jag hade lyckats med det. Men jag skulle inte engagera mig i en bojkott så helhjärtat heller, det är en svår situation. Men jag blir förundrad över folk som skriver att supportrar ska skämmas om dom står i sitt lags färger på en bortamatch och hejar på sitt lag. Andra sköna kommentarer är att dom straffar sin förening.. | |
daner00 | 2008-10-01 22:44 | |
![]() | Sen kanske bojkotten gjort att dom har gjort en mindre ekonomisk förlust i utebliven skadegörelse, enorma mängder pengar på polisinsatser etc etc | |
Miss_jk | 2008-10-01 22:48 | |
![]() | Det håller jag med om, däremot vore det ju helt klart bättre om alla var med på noterna vid protester av olika slag. Som det varit inom DIF nu så har det skrivits en massa på 11433 om att sitta ned hela matchen, inte sjunga m.m. m.m. Och hur många når det? Vi är några stycken som följer detta i tio minuter tills man upptäcker att inte en kotte fattar någonting av det. Då är det ju bara att ge upp det försöket. Vad jag menar är att om man ska göra något så gäller det att det når fram till så många som möjligt, annars är det lönlöst. | |
lejonmix - Ej medlem längre | 2008-10-01 22:49 | |
![]() | Maizena- DIf´s JK gick inte med för att Bosse satt på dubbla stolar. Man ville inte splittra föreningen. Detta är en av dom största skälen. Får se nu vad som händer nästa år efter upprensningen i styrelsen. Wille vill ju att Dif ska stödja bojkotten. Daner00- bojkotten handlar inte alls om att man blundar för våld el huliganism. Läs på. Våldet är inte det primära. Det är att man slipper ansvara för säkerheten av en läktare som besitts av kanske 5000 borta-supportrar. Det finns bestämmelser om vad som gäller vid matcharrengemang. Att uppfylla dessa kostar pengar. Alla som jobbat med arrangemang , större än en middag i hemmet, vet att det kostar pengar. Oavsett om det finns våld där el inte. Denna kostnad tycker dom mindre klubbarna att man föra över på dom större klubbarna. Sen är det inte bortapubliken som bekostar säkerheten, som du felaktigt skriver, utan klubben som gästar. Att stödja en bojkott är att jobba långsiktigt. Att bara svälja skiten är kortsiktigt. Jag tycker det är intressant att så många som inte vet vad det hela handlar om, tar ton. Läs på. Kolla upp hur det gick till när man helt plötsligt SKET i UEFA's riktlinjer. | |
lejonmix - Ej medlem längre | 2008-10-01 22:51 | |
![]() | håller med miss_jk. Även Bajengruppen och AIK-Alliansden skulle ha varit SJUKT mkt tydligare och "in your face" | |
daner00 | 2008-10-01 22:54 | |
![]() | Klart det är så, dock tror jag inte att den här bojkotten tilltalar alla. man måste försöka hitta nån form av protest som alla supportrar kan ställa sig bakom och som är lite mer genomtänkt än att "nu ska dom få se vad vi kan ställa till med" . Men jag rycker tyvärr också på axlarna jag vet inte vad som ska göras. | |
daner00 | 2008-10-01 22:58 | |
![]() | När har jag nånsin sagt att det handlar om att man blundar för våld eller huligansim? Och självklart så menade jag klubben och inte publiken. Får du en kick av att märka ord? Och dessutom så är det ingen som tar ton, jag vill kunna se alternativa lösningar. | |
lejonmix - Ej medlem längre | 2008-10-01 23:00 | |
![]() | Daner00... Om din lilla hjärna hade rätt skulle nog inte föreningar som Norrköping och Örebro ringt till AIK-alliansen och sagt att man inte tänkte lägga kostnaden på AIK om AIK-alliansens organisationer (Black Army, Sol Invictus, Smokinglirarna, samt alla mindre fristående oranisationer) via sina hemsidor sa att det är "grönt att åka" på matchen. Från IFK Norrköping kom deras vädjan långt före matchen. Att man inte tänkte följa det nya systemet utan att jobba efter det gamla (UEFA's). Detta resulterade ia att bojkotten hävdes för en match. Båda läger var nöjda för stunden. När det gäller Örebros vädjan så ville AIK-Alliansen lägga större tryck på ÖSK och sa att man inte skulle komma om inte ÖSK lovade att aktivt jobba för att gå tillbaka till det gamla reglementet. ÖSK svarade bara några dagar innan matchen att man skulle jobba för det, men då ansåg AIK-alliansen att det var för tätt inpå matchen att organisera ett bortafölje. | |
lejonmix - Ej medlem längre | 2008-10-01 23:03 | |
![]() | daner00- Du skriver: "En fråga till alla härinne, hur kommer det sig att man är mer angelägen om att stötta en bojkott där man direkt skiter i att stötta sitt lag istället för att engagera sig i att ta tag i det riktiga problemet. Det problem som ligger i grund för ideerna ang att bortapubliken ska bekosta säkerheten?" -Vad menar Du är det egentliga problemet då? Jag gillar inte alls att märka ord. Det var inte det jag gjorde. Jag "rättade" en hel fuckin' mening för säkerhets skull. Om en ev missuppfattning om vem som ska betala. | |
bobo flux | 2008-10-01 23:06 | |
![]() | Jag tycker inte man ska kallas förrädare för att man åker och hejar på sitt favoritlag på bortaplan och ikläder sig deras färger. Det känns lite som att "ståplatsarna" vill diktera villkoren för "sittplatsarna". Sen när bestämmer de vilka som är "äkta" supporters? Är det inte på plan matcherna spelas, ska då inte spelarna och klubben ha stöd under matchen också? Visst, är det så att en större mängd supportrar vill bojkotta alla bortamatcher, så gör det. Men kasta inte skit på enskilt folk som väljer att stötta sitt lag på plats. Många kanske bara har en möjlighet per år att se sitt favoritlag live. Och som Cekt var inne på, man kan stötta sitt lag på olika sätt. | |
lejonmix - Ej medlem längre | 2008-10-01 23:08 | |
![]() | "Många i trelleborg som inte "orkar" gå och se sveriges tråkigaste fotbollslag kanske ser matcher mot Bajen och AIK som lite av säsongens höjdpunkt då det blir stämning på läktaren osv och går på den matchen. Inte direkt en slump att när storlagen kommer är publiksiffran högre (utöver bortasupportrarna också)" -dagen sanning av Maybach. Som iofs ;) Maybach snott av Lasse Anrell i programmet "08-fotboll" Ni som är intresserade. Se det programmet. Dom två sista delarna förklarar mkt bra för er som är intresserade. | |