Spelrum
Giraffen48
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
24
Inloggade74
Mobilspel
Pågående19 646

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Caligatia2009-01-27 23:48
Antal inlägg: 2187

Jag minns flera tillfällen då jag blev lurad.

Har alltid avskytt tomat, så när pappa frågade om jag ville ha tomat till maten sade jag nej. Tror jag var 4 eller 5 då. Trots det låg det tomat på min tallrik, och fick inte gå från bordet förrän jag ätit upp den. Förorättat sade jag att jag faktiskt sagt att jag inte ville ha. "Nej TACK heter det" sade pappa då. Gissa om jag sade nej TACK i fortsättningen?

Pappa försökte alltid lura i mig att han kunde trolla. Liten tvivlare var jag, och trodde honom inte förrän han "trollade" aladinasken full igen genom att ta bort översta lagret...

Mammaoxå2009-01-27 23:50
Antal inlägg: 494

:) Jag antar att ni druckit silverte. Varmt vatten med mjölk i.
Det fick jag hos mormor när jag var lite. Jätte-gott. Vi drack på fat.
Jag kan inte komma ihåg att jag druckit det sedan dess.

Candee2009-01-27 23:52
Antal inlägg: 1256

Silverte har jag oxå druckit när jag var mindre...har samma erfarenhet..de va jättegott då..:)

Mammaoxå2009-01-27 23:55
Antal inlägg: 494

Jag hörde ett barn säga att han drack spökvatten.
När man har druckit upp sin mjöl och sedan hällt vatten i samma glas.
Gulligt tyckte jag.

Trocader02009-01-28 01:04
Antal inlägg: 44

Det beror nog lite på hur ens barn är vilka lögner man kan dra. Min mamma sa att man får fyrkantiga ögon av att titta för mycket på tv när jag var liten. Det blev jag lite besviken på när jag insåg att det bara var en lögn. Det kändes inte helt rättvist att hon som hade ett sånt övertag över mig i ålder och livserfarenhet och som skulle "lära mig världen" ljög för mig, det var lite att missbruka sin position och den tillit jag hade till henne.

Tomte- och tandfelögnerna kändes däremot helt ok. Även att de (både mamma och pappa) kunde trolla var en ok lögn när de erkändes. mamma trollade fram små marmeladburkar och pappa kronor bakom öronen :)

däremot känndes det helt klart lite svårt att säga till lillasyster (6år) nu i julas att pappa inte var tomten.

syster:"Liv, det var pappa som var tomten"
tystnad
syster:"visst var pappa tomten?"
*ångest*
Jag:"Är du säker? har du frågat pappa om det var han som var tomten?"
syster:"nej..."
tystnad
syster kryper ner i sängen
syster: "jag tror i alla fall det var pappa som var tomten."

Ceckes2009-01-28 01:08
Antal inlägg: 3734

Jag har inga barn o lura men mina föräldrar lurade mig. Flera gånger lurades dom till o med...snyft. NÄr nån retades när jag var liten så sa mamma "Bry dig inte om dom så slutar dom" Men det gjorde dom inte. Den dagen jag slog dom på käften, då slutade dom. Så slåss ska man tydligen göra för det inger respekt men det är ju inget föräldrar säger, det är nån man kommer på själv..

Basta - Ej medlem längre2009-01-28 01:17
Antal inlägg: 3528

Jag är en ärlig person som aldrig skulle kunna lura någon(dom som känner mig vet) jag tycker att det är dumt att luras(och alla som jag känner eller vet att jag känner eller vet att jag känner på mig att jag känner har varit på ett bröllop som ingen kände någon på. Fast dom som vet ska ändå han någon slags kram. Så mitt problem är.... Hur kan man ge någon som verkligen vet att den är på något sätt ensam nog att ta emot en kram en kram? Om ni vill flytta över den här tråden direkt till seriöst, så inte mig enkom.

Basta

punatulkku2009-01-28 01:36
Antal inlägg: 523

Eh, ja det har jag gjort ett flertal ggr.

När klockan närmar sig 20-21 så brukar jag säga att alla barnprogramskanalerna slutat sina sändningar.Tyvärr har vi Dvd-spelare oxå så min 5 åring tycker då att det passar utmärkt med en film då *S*

Finns massor med små vita lögner..just det med lök..ungarna hatar lök och frågar dom om det är lök i maten så säger jag näää..Vad är det då? Inte vet jag, nu äter vi *S* Fast det där med äpplena ska jag börja med jag med =)

punatulkku2009-01-28 01:39
Antal inlägg: 523

Jamen shit =)

Tomten! Jag/Vi har lyckats lurat båda tjejerna i fleeeera år med att tomten finns. Stora tjejen trodde på tomten tills hon fyllde hmmm..6 om jag minns rätt..

LIllan 5 år tror än =) *stolt*

Vi har satsat på en bra mas och outfit så nog e tomten som kommer till oss riktigt..När grannbarnen säger att den riktiga tomten INTE HANN till dom så säger Lillan stolt: Va, konstigt för han hinner ju till oss VARJE jul =)

Basta - Ej medlem längre2009-01-28 02:05
Antal inlägg: 3528

Va e det här för djävla tråd? Och jag som lyckats hålla mig undan för alla sekter.
Så bara får dom fritt fram här!

Varför vill ni få mig att köpa en påbyggnadskurs? (vilken vecka är det nu sa du?)

"Man fåt inte länka till någons hjärna"

Basta

Maad Max2009-01-28 04:28
Antal inlägg: 1123

Jag brukar lura i barn att;

Jag är snäll.

Ärlighet varar längst.

Brott lönar sig aldrig.

Billan_852009-01-28 05:04
Antal inlägg: 860

När jag praktiserade på dagis i sju månader lurades jag inte så mycket, det behövdes inte. Bara jag gjorde det som skulle göras gjorde alla barnen det också. Tur att jag fick gå hem på lunchen..skulle t.ex. aldrig stoppa in en bit blodpudding i käften.

Men däremot lurade jag mina småsyskon rätt mycket när jag var yngre (höhö). "Om du kollar i min garderob utan mig kommer monstret som bor där inne att äta upp dig för han äter småbarn" - De tittade aldrig där :P

Sen lurade jag min 2år yngre bror som avskydde "bitar" i maten. Så jag mixade lök och champinjoner för smakens skull. Jag blev upptäckt en gång o efter de så behövde jag inte mixa mer :P

Mina föräldrar och släktingar försökte lura mig i mycket men det var sällan det funkade för jag spelade ut dem mot varann ^^

Rönnbybo2009-01-28 06:53
Antal inlägg: 279

Candee: Tråden handlar ju om man har lurat sina barn eller inte och där kan jag ärligt säga att jag aldrig har gjort det. Sen är frågan vad som är lögn eller inte. Jag sa aldrig att tomten inte fanns föränn de frågade. Eller tandfen. Men på en rak fråga tycker jag att de förtjänar ett ärligt svar. Det är väl så vi vuxna vill bli bemötta också?

megasen2009-01-28 07:24
Antal inlägg: 450

Jag själv som liten blev skrämd... genom att om jag inte åt upp min mat, städade eller lyssnade på vuxna...så skulle sotarna komma....hmmm sprang en dag rakt i magen på sotarn...tittade upp och han sa hej på dej lilla vän och log....gissa om jag skrek....stackars sotarn....

kissed - Ej medlem längre2009-01-28 08:07
Antal inlägg: 3037

Att skrämma sina barn som det du berättar megasen är fruktansvärt. Det skulle jag aldrig göra.
Men små lögner har jag verkligen dragit till med för att skydda mina barn. De har ibland frågat mej saker som absolut inte varit lämpliga för deras små barnöron.
Jag snackade faktiskt med mina barn om det här igår, de är ju stora nu, 20 och 16.
Jag frågade vad de hade föredragit att jag hade svarat dem om tex tomten när de var små och även om andra tunga hemligheter i familjen som de vet om nu men som jag drog en nödlögn om när de var mindre.
Båda sa att de absolut inte hade velat veta det då! Och att det var mysigt att när man var barn och leva i tron att tomten var riktig:-)

micro1132009-01-28 09:29
Antal inlägg: 17542

kissed

Nu får jag komplex ... tycker du ser alldeles för ung ut för att ha så stora barn :))

kissed - Ej medlem längre2009-01-28 09:32
Antal inlägg: 3037

Tack micro:-)
Många tror att jag är yngre men döm om min förvåning häromdan när jag träffa en kärring som trodde jag var 50!! Hade lust att sponsra glasögon åt henne:-)

micro1132009-01-28 09:46
Antal inlägg: 17542

*skrattar*

Hon gjorde säkert som många avundsjuka taskmörtar gör - tog medvetet fel för att inte föda ditt ego *smile*

Margana2009-01-28 10:14
Antal inlägg: 826

Kommer inte på något nu men nån liten lögn har man nog dragit till med.

Jag däremot blev lurad när jag var liten. Min mamma kastade en av mina dockor för att den var gammal och ful, till mig sa hon att dockan hade åkt till Acapulco. Jag funderade i många år på vad Acapulco var.

mommesfrites - Ej medlem längre2009-01-28 12:46
Antal inlägg: 7605

Hur kan man kasta en docka för att den är gammal och ful? Som att knuffa farmor över ättestupan.
Barnens saker är deras ägodelar och kan ju ha affektionsvärde hur trasiga och fula de än är....
Mina barn trodde också på tomten upp till 4-årsåldern ungefär. Jag har låtit dem leva med den glädje som tomten innebar och det sved i mitt hjärta, när yngste sonen upptäckte att tomten var grannen :) Men lika bra det, för jag hörde i förskolan bland 5-6-åringar, att barnen skrattar åt en kompis som tror på tomten. Och fröknar som sa att nej, det är ju bara en farbror elelr tant som har klätt ut sig. Barnet som rycks ur sin fantasi på det viset mår inte särskilt bra just då.
Man ska inte lura dem med att det inte kommer att göra ont hos doktorn heller, om man nu vet att det förmodligen kommer att bli lite smärtsamt, för då tappar de bara förtroendet för en.
Det är ju samma sak med förstagångsföderskor, man kan inte ljuga och säga att det inte gör ont, för det gör det, men det finns olika sätt att möta de påfrestningarna och få smärtlindring på.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?