Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 49 |
Mobilspel
| Pågående | 19 263 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| micro113 | 2009-01-28 22:25 | |
![]() | tras Det borde de införa på hundutställningarna här också, så kanske det blev något kul i alla fall. Annars är det det mest hjärndöda spektakel jag bevittnat -- tacka vet jag hundsport. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-01-28 22:27 | |
![]() | Bobo, därför att det är såpass djupt rotat i deras kultur, tänk om någon kom och förbjöd dig att elda majbrasa för att det bor en massa stackars igelkottar där i högen. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-01-28 22:29 | |
![]() | Jag älskar hundutställningar, finner de knappt hjärndött. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-01-28 22:29 | |
![]() | men majbrasan går väl för F*N inte UT på att plåga igelkottar? ? ? ? | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-01-28 22:31 | |
![]() | då kan vi ju gömma allt djurplågeri bakom ära å heder osv,så är det helt okej å accpetabelt sedan det är ngt sjukt människan kommit på!!! | |
| mrperfect | 2009-01-28 22:31 | |
![]() | Citat: Hundutställningar i Danmark har ölstånd. Min kommentar: För fyllhundar :D | |
| mrperfect | 2009-01-28 22:32 | |
![]() | Kan man äta igelkottar? | |
| micro113 | 2009-01-28 22:33 | |
![]() | tras Smaken är väl olika. Själv har jag svårt att se vad vitsen är man springa runt i en ring. Är det dessutom schäfer som är rasen, så går man därifrån halvdöd efter allt skrikande och pipande från leksaker, och med sorgliga pappfigurer med skidbackar till ryggvinkel på näthinnan. Hellre då en tävling där hundarna får visa vad de går för, och där de är byggda för att jobba. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-01-28 22:33 | |
![]() | Jag tycker också rent pricipiellt att tjurfäktning är fel och djurplågeri men jag vill inte ta mig rätten till att förbjuda det i den kulturella sfär där det hör hemma. | |
| micro113 | 2009-01-28 22:33 | |
![]() | Jepp, man kan äta igelkottar | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-01-28 22:34 | |
![]() | och sedan så är det inte alla spanjorer som tycker om tjurfäktning,så skulle det vara sååååå djupt inrotat i deras kultur skulle tjurfäktningen inte ha krympit,vilket den ska ha gjort det är fel fel fel att plåga allt som är levande,djur elr människor | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-01-28 22:35 | |
![]() | jo den rätten vill jag ta mig tusan ta!! | |
| micro113 | 2009-01-28 22:35 | |
![]() | Risotto Jag tycker inte djurplågeri har berättigande någonstans. Om männsikan vill hävda sig vara det intelligentaste djuret, så har den också ansvar för att inte plåga djur för sitt höga nöjes skull, och skall alltså ta avstånd från kulturella yttringar som går ut på att plåga andra. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-01-28 22:36 | |
![]() | Min tjej ställde ut på WDS i Älvsjö i somras, hennes hundar varav en är champion med klarad korning för brukshundar åkte med en trea, den andra (tiken) som också i regel får ettor och är fullcertad åkte med en trea hon med, jag tror att de inte var tillfluffsade ordentligt som de andra mesiga hundarna i samma klass. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-01-28 22:37 | |
![]() | micro: Tja schäferfolk har jag kanske lite svårt för, i mina raser är det inte detsamma. Jag tycker att både utställningsfolket och bruksfolket skall samarbeta för att få fram en dual purpose typ i samtliga raser. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-01-28 22:38 | |
![]() | micro, visst har du rätt och även du mysis, men det är spanjorerna själva (och portugiserna) som får ta tag i det om det ska bli en ändring och ingen annan anser jag. Samma sak som att det egentligen borde ha varit irakiernas sak att ta hand om Sadam och inte jänkarnas, men de gjorde det ändå tyvärr. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-01-28 22:41 | |
![]() | ja,men varför får bara de sina ta tag i det då de finns? får de inte ta hjälp från omvärlden när den finns? | |
| bobo flux | 2009-01-28 22:42 | |
![]() | Risotto, det är väl ändå en viss skillnad? Jag är övertygad om att en överhängande majoritet av majbrasebrännarna inte medvetet vill skada igelkottarna. I tjurfäktning blir väl tjuren knappast stucken och hetsad av misstag, eller? Jag inbillar mig att det finns många förkastliga beteenden runtom i världen med grova inslag av våld, som på en del platser är djupt kulturellt rotade. Ta könsstympning som exempel. Ska vi låta bli att protestera där med motiveringen att vi som utomstående inte vill rubba den "kulturella balansen"? | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-01-28 22:44 | |
![]() | hundutställningar tycker jag är det närmaste rashygeniesm man kan komma i dagens samhälle. Nu handlar ju tråden inte om det. Danskarnas inställning att man får ta sig en öl eller 20 för att stå ut med hundfascismen är ok. risotto, det var irakierna som fick åtala och döma saddam. Saddam fångades av amerikanarna, som var där för att just fånga honom. Mot kriget och idén var jag, men saddam hade nog suttit trygg om det inte vore för jänkarnas korståg. Tycker man kan bojkotta spanien. Min idé om att vägra äta spanskt tjurkött tycker jag var briljant. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-01-28 22:51 | |
![]() | Protestera frå man alltid göra och ska så också göra om man anser det vara befogat men jag kan inte anse att det är en rättighet för andra att ge sig in i sådana frågor handgripligen om det inte är en mycket alvarlig situation för någon av parterna. Saddamhistorien du målar upp dude är bara en försköning, hade det inte varit för "jänkarnas korståg" så hade förmodligen ingenting hänt än i dag men varför skulle det ha gjort det så länge de som är drabbade inte själva vill ta i situationen. Visst att det är lika med döden att göra en kupp i det läget om det misslyckas men man kan väl inte sitta med benen i kors och huvudet i sanden hela livet om man är förtryckt, eller? Jag tycker det var en bra idé att bojkotta spanskt kött som kan tänkas komma från tjurfäktningsdödade tjurar. | |