Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 19 494 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-04-22 00:30 | |
![]() | kissed;men jisses,hahaha! | |
| pentrollet | 2009-04-22 00:31 | |
![]() | hahaha...koko tant | |
| _Vildvittra_ | 2009-04-22 00:33 | |
![]() | kissed: märkligt att folk säger till när man förklarar för sina barn vad som gäller. | |
| Polly Juice | 2009-04-22 00:33 | |
![]() | Sen finns det ju också vuxna som försöker uppfostra andras ungar åt dem... som gubben som slet nappen ur munnen på Marias äldste för att han tyckte att pojken var för gammal för napp. (Då denne var kanske 3 år.) Som tur är tycker inte Maria att man ska mörda gamla gubbar inför sina barn... | |
| _Vildvittra_ | 2009-04-22 00:34 | |
![]() | Pollu juice: det är ju helt otroligt! snacka om att gå över gränsen! | |
| pentrollet | 2009-04-22 00:34 | |
![]() | asg...ja polly det är oxå att lära och visa sina barn hänsyn att inte mörda folk rakt framför deras ögon =) | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-04-22 00:35 | |
![]() | polly;då skulle jag fan blivit vansinnig! hahaha!nej det gäller man har spärrar*S* | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-04-22 00:36 | |
![]() | Mycket märkligt men som sagt vissa tycker om fri uppfostran. Och det är absolut inget som jag utövat på mina barn. De har haft regler med tydliga ramar. Något som jag är övertygad om att alla barn mår bäst av. Jag kan inte se nu när de är vuxna att de lidit av det, tvärtom:-) | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-04-22 00:39 | |
![]() | jo, vildvittra två bra klipp du hittade! Du har viss poäng...aber! "Kan det vara så att du och din vän var lite för passiva när det väl hände, och mer utåtagerande nu när du diskuterar det här?" Det var faktsik en fråga som pentrollet svarade med ett knäpp på min näsa: Nej, det var vi inte. "Om det sker med mitt barn, hoppas jag att någon säger till att det störs, i stället för att på svenskt manér (!?) tiga tyst och sedan gå hem och skriva om det på betapet (förr så gick man för övrigt hem och skrev en insändare till lokalpressen, men det var då det)." Efter det faktum att jag visste detaljerna, och jag inte minns fel i diskusion med dig(!?). Inte riktat mot pentrollet i alla fall. Sen skall jag inte stick under stolen med att det är mycket "mina barn och andras ungar" i sverige. Jag har pli på mitt, men det betyder inte att jag baktalar andras ungar. konstruktiv kritik tror jag föräldrar (skulle kunna) uppskatta. Jag tror att åtskilliga vuxna genomlider samma situation som pentrollets utan att säga ett knyst förrän de lämnat restaurangen. Och det är synd, även om ansvaret för barnet inte är deras. | |
| _Vildvittra_ | 2009-04-22 00:40 | |
![]() | man kan ju inte förvänta sig att barn föds med kunskap om regler och annat. det ska ju läras in, så varför tror folk att barn mår bäst av att inte ha ramar? | |
| pentrollet | 2009-04-22 00:40 | |
![]() | Precis...har ju blivit folk av en. Jag har då inte lidit av att ha regler med tydliga ramar. Tvärtom, idag uppskattar man att man hade/har föräldrar som bryr sig. | |
| Yinyanggurl - Ej medlem längre | 2009-04-22 00:42 | |
![]() | Min yngste var tyvärr en sån där "överjävlig" unge när han var yngre :-( Vi kunde aldrig gå ut och äta eller knappt ens handla, eftersom han var så jobbig. Han verkade ha någon slags autism eller AD/HD trodde vi, men fick aldrig hjälp med utredning. Det kan vara en trolig orsak till att en unge är jättejobbig....vill bara förklara hur det kan vara.... | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-04-22 00:43 | |
![]() | glöm för tusan nu inte när ni fortsätter att de flesta föräldrar har vettiga värderingar vad gäller uppfostran. Barn mår bra av regler och ordning, och föräldrar lika så. det har de flesta förstått nu loggar jag av,kör hårt! | |
| _Vildvittra_ | 2009-04-22 00:45 | |
![]() | Dudeniro: Eftersom jag inte var den som skrev tråden i forumet så ser jag det som att det var ämnat åt Pentrollet. "Mina barn och andras ungar" gäller nog i fler länder men jag förstår vad du menar. Ja jag kan tänka mig att många håller sina åsikter för sig själva när de är ute på det viset. Väldigt synd, men kanske drar de slutsatser att det inte skulle ge nåt annat än tjafs. Lätt att dra såna slutsatser om man ser en sån situation. Att låter man som förälder sånt hända så tar nog inget som nån annan påtalar om det. | |
| _Vildvittra_ | 2009-04-22 00:47 | |
![]() | Yinyanggurl: Ja självklart kan det finnas orsaker som inte har med uppfostran att göra alla ggr. Har ni fått veta nåt mer idag? | |
| Yinyanggurl - Ej medlem längre | 2009-04-22 00:51 | |
![]() | _Vildvittra_ Tack för snälla ord ;-) Nä, skolkuratorn och psykologen tyckte inte att något verkade fel...Men han är äldre nu och har mognat och lugnat ner sig, tack och lov :-) | |
| pentrollet | 2009-04-22 00:52 | |
![]() | va skönt att det lugnat sig för det är ju krävande och utmanade att leva men ad/hd el autism. | |
| krutmarie | 2009-04-22 00:54 | |
![]() | Orkade bara läsa de första 5 sidorna innan jag skriver nu så jag kan ha missat nåt viktigt. Jag tycker iaf att det är föräldrarnas sak att se till att ungarna "uppför" sig när man går ut och äter. Dvs pratar i normal samtalston och inte får springa omkring runt borden. Har varit ute och ätit många ggr med mina när de var små. Det som hjälpte om de tyckte det tog för lång tid innan maten kom t ex och "fick myror i baken" och började bli ljudligare så sa jag "det är sista gången du får gå med oss om du inte kan uppföra dig". Det hjälpte alltid för dom tyckte ju också att det var roligt att gå "ut" och äta. Nu för tiden när min man och jag ibland går på restaurang så ser man ofta hur ungar får springa omkring och leka bland borden. Tycker själv att det är ett j-a sätt mot andra gäster som vill njuta av att i lugn och ro äta och prata med varandra. De flesta föräldrar till dessa barn är 70-talister och det var väl då det här med "fri uppfostran" startade om jag inte minns fel. Irriterande är det iaf. | |
| Yinyanggurl - Ej medlem längre | 2009-04-22 00:55 | |
![]() | pentrollet: Tack Ja, det är superskönt! Ja usch vad jobbig han var när han var liten, hua! Men som sagt så är han mycket trevligare, lugnare, mognare nu :-) | |
| _Vildvittra_ | 2009-04-22 00:57 | |
![]() | Yinyanggurl: Va skönt för er att det är lättare idag. =) | |