Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 32 |
| Inloggade | 76 |
Mobilspel
| Pågående | 19 499 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tvålis - Ej medlem längre | 2009-12-25 21:14 | |
![]() | carlmartin, givetvis så är det ett mardrömsscenario för en förälder. Jag tror jag paratar för månaga mammor och pappor när jag helt enkelt inte hittar en bot för ett sådant brott. Jag kan inte se några åtgärder som är för starka för att skydda våra barn. Med det menar jag inte att den som föds med pedofila tendenser bör ta livet av sig, men han (återigen 99% är män) bör säkerställa att han inte kan genomföra det brott han i vissa fall planerar noggrant. Att i detta fall sterelisera sig borde vara självklart. Det är inte bara min barn jag vurmar för. Det är alla barn, det är vår rätt till att få växa upp och bli människor. Det är vår framtid, det är vårt hopp på många sätt. Att det är tragiskt är ställt bortom alla frågor. Men för min del så är det just så. Tyvärr så informerade en nära bekant till mig en gång för 15 år sedan det hon hade fått ta del av vid en utbildning som advokat om just hur brotten ser ut. Jag har fortfarande mardrömmar om detta hemska. Jag kan fortfarande se bilderna hon målade upp av bokstavligt talat allt från spädbarn till 14 åringar. Det är inte i mina ögon mänskligt. För mig är detta människor som styrs av en personlig fruktansvärd lust. När dom genom för dessa horribla saker mot våra barn. Då har dom avsatt sig alla rättigheter att tillhöra ett samhääle som bygger på just våra barns utveckling och välfärd. Om dom använder mina/våra oskyldiga godtrogna barn för att tillfredställa deras sexuella lustar så är som i det närmaste jämnställda med monster för mig. | |
| Minta | 2009-12-25 21:55 | |
![]() | Det som är så skrämmande med många pedofiler är att de inte tycker att de gör fel, de intalar sig att detta är vad barn vill, och att de bara gör dem gott. Det är skrämmande när de bildar nätverk och Internet har blivit deras eldorado antagligen vilket kan ha lett till en ökning av brotten tror jag. | |
| El Gronde | 2009-12-25 22:06 | |
![]() | Håller med carlmartin. | |
| Minta | 2009-12-25 22:14 | |
![]() | Carlmartin, menar du att pedofilen slutar se barnet som en människa när h*n blir utdömd av andra? Jag tror inte att man föds till pedofil, det är nog snarare en svårt uppväxt, med våld och kränkningar som skapar en sådan. | |
| Måns_E | 2009-12-25 22:46 | |
![]() | 99% är inte män, de flesta pedofiler har inte sex med barn, och många som begår sexuella övergrepp mot barn är inte pedofiler. Man kan väl inte straffa någon för vad vederbörande tycker, känner och tänker i en rättsstat värld namnet? Och är det inte lite väl lågt att kalla andra för "pedofilernas försvarare" bara för att de inte tycker att man skall lemlästa och tortera pedofiler på öppen gata? Jag tycker att det är en låg debatteknik. | |
| jh86 | 2009-12-25 22:49 | |
![]() | Dessa människor har avsagt sig all rätt till att bli behandlade som människor, nackskott är det bästa för alla parter | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2009-12-25 22:51 | |
![]() | Om du hade läst ordentligt, så pratar jag om dömda pedofiler. Jag är för rättsstat. | |
| Måns_E | 2009-12-25 22:52 | |
![]() | Det vore ju även ett enkelt sätt att bli av med inskränkta människor (som det förekommer en hel del i den här tråden), fast inte skall vi väl sänka oss till deras nivå? | |
| Måns_E | 2009-12-25 22:53 | |
![]() | Tvålis, du menar sexualförbrytare som har begått övergrepp mot barn? Det är dock en helt annan sak än pedofiler. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2009-12-25 22:55 | |
![]() | Vad skulle jag annars mena? Finns det sexualövergrepp mot barn som inte är pedofilistiska? | |
| född1996 - Ej medlem längre | 2009-12-25 22:56 | |
![]() | vad är pedofil? | |
| Måns_E | 2009-12-25 23:00 | |
![]() | tvålis: De flesta sexuella övergrepp mot barn begås INTE av pedofiler. En pedofil är någon vars främsta sexuella preferens är barn. Det är ungefär som att våldtäkt i regel inte har så mycket sex att göra annat än som en maktdemonstration. Pedofilskt tror jag inte ens att man kan kalla något för. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2009-12-25 23:05 | |
![]() | Ok Måns, jag ber om ursäkt förmin otydlighet. Jag är emot ALLA sexuella övergrepp. I särklass dom som är mot barn. Du kan kalla det för vad du vill och anse att jag är inskränkt för att jag är det. Det finns gränser för liberalism. | |
| Måns_E | 2009-12-25 23:08 | |
![]() | Jag tror inte att många är för sexuella övergrepp. Jag tror till exempel inte att någon i den här tråden är det. Däremot så är det uppenbart att det inte går att diskutera pedofiler överhuvudtaget, för i regel så kommer det några rader om förverkat sin rätt, dödsstraff osv osv. Knappast säkert konstruktivt. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2009-12-25 23:09 | |
![]() | Ok, ser vad du menar. Ta fram det konstruktiva med pedofiler, så lovar jag att lyssna. | |
| Mr Torebjer | 2009-12-25 23:17 | |
![]() | Kan vi inte bara låsa tråden och konstatera att vi alla är emot att våldföra oss på barn? | |
| Mr Torebjer | 2009-12-25 23:20 | |
![]() | Den där gruppen verkar inte ens finnas längre, jag hittar bara KRIS. | |
| Minta | 2009-12-25 23:26 | |
![]() | Jag förstår inte distinktionen sexövergrepp mot barn kontra pedofiler. De flesta som begår övergrepp mot barn är inte pedofiler. Hur vet man det? Vad är de som begår sexövergrepp på barn? Hur vet man att sexövergrepp inte har med sex att göra? | |
| Måns_E | 2009-12-25 23:28 | |
![]() | Minta, för att det finns forskning på området? För att psykologer arbetar med att just kartlägga sådanna saker, och dessutom göra definitoner på vad faktiskt pedofili är? | |
| Mr Torebjer | 2009-12-25 23:32 | |
![]() | Jag tror inte att man vet så mycket om detta eftersom det är så tabubelagt att ens försöka förstå pedofiler. Vem vill ägna sig åt att studera dem när man blir anklagad för att vara pedofilernas skyddsängel och riskerar offentlig kastrering av en uppretad pöbel? | |