Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 31 |
| Inloggade | 66 |
Mobilspel
| Pågående | 19 486 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Greenline | 2009-12-28 22:37 | |
![]() | ah ok, du orkar inte. Mot det argumentet har jag såklart inget att sätta emot. | |
| Liftactiv | 2009-12-28 22:40 | |
![]() | Nej, jag orkar verkligen inte bry mig och ta det personligt om Hurre87L inte skriver h, tt eller något liknande obetydligt och opersonligt. Har ni taskig självkänsla ni som blir så illa berörda? | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-12-28 22:43 | |
![]() | Man hälsar på folk...i mån av humör. | |
| ArgsintEva | 2009-12-28 23:15 | |
![]() | Jag skiter i hur andra gör....själv både hälsar jag och tackar om man Hinner.... En del är snabba med att dra vidare.... Jag tar inte alls åt mej om nån sticker direkt efter spelet... bara jag beter mej som folk ! | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2009-12-28 23:18 | |
![]() | Jag är glad om alla mår bra... | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-12-28 23:20 | |
![]() | Typ,så känner jag,Tvålis. | |
| pion ekrot | 2009-12-29 11:21 | |
![]() | Ang. vara sig själv eller ej på nätet - vara sig själv kan man ju vara på ett väldigt ytligt, icke-utlämnande sätt också. Jag är mig själv för att jag är ganska lat. Det är ansträngande att låtsas vara någon man inte är. Samtidigt tänker jag att man inte riktigt kan komma ifrån att vara sig själv hur man än försöker. Men man kan vara mer eller mindre sann mot sig själv, och situationer där man börjar kompromissa med sin egen person alldeles för mycket undviker man väl helst helt och hållet om man har någon självbevarelsedrift. Att ha olika roller t ex på jobbet, med vänner, med släkt o.s.v innebär ju inte heller att man är mindre sig själv nödvändigtvis. Man kan ju se det som olika aspekter av en själv, utan inneboende värdering. Att vara sig själv är i alla fall inget synonymt till att vara djup eller utlämnande. Eller hur, Karsten Phd? | |
| Comeon - Ej medlem längre | 2009-12-29 11:25 | |
![]() | Håller med dej pion:-) Jag har ofta svårt att separera vad jag pratar om på nätet och vad som inte passar att prata om. Är helt enkelt som jag är i min vardag. Men givetvis lämnar jag inte ut mej helt på nätet men det gör jag inte i verkliga livet heller mer än till väldigt nära vänner som jag litar 100 på. | |
| bove | 2009-12-29 11:58 | |
![]() | Jag vet egentligen inte varför jag envisas med att diskutera med pappskallar, men... Alla ni som menar att man inte ska ta åt sig och bry sig: Självklart ska man inte det och jag tror inte att särskilt många gör det heller. Men ett litet exempel för att förtydliga: Om jag är nere på torget och handlar i affären och kassören/kassörskan inte hälsar eller tittar på mig när jag betalar så är inte det något som bekymrar mig. Däremot tycker jag att det är trevligt om han/hon gör det, och jag tycker inte heller att det är för mycket begärt att denne bemöter mig med ungefär samma hyfs som jag visar. Jag hälsar och är trevlig mot personen i fråga trots att jag inte känner, och kanske inte ens känner igen, henne/honom. Detta är saker som jag är övertygad om att de allra flesta skulle hålla med om. Men så fort man är ute på internet så är det tydligen både omöjligt och onödigt att vara det minsta trevlig, bete sig det minsta normalt? Bara för att man inte ser ett ansikte framför sig? Människan på andra sidan kablarna är precis lika verklig som kassörskan nere på Ica. Tro det eller ej. Fantastiskt ändå att människor som inte orkar skriva "hej" ändå orkar skriva massa inlägg i forumet. Håller också med pion ekrot för övrigt. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2009-12-29 12:09 | |
![]() | Bove: Fast det är ju de som inte fattar att de inte ser ansiktena framför sig som till slut mår psykiskt dåligt. Till exempel startas det trådar om varför folk beter sig på olika sätt när förklaringen uppenbart kan vara att det hänger på dålig uppkoppling eller att man bara råkat klicka ned ett fönster av misstag. Sen är det inte alltid ett ansikte eller en människa bakom skärmen. Det kan vara två eller flera bakom samma skärm. När jag var yngre satt jag jätteofta vid samma dator som en kompis och då fick man samsas om utrymmet. | |
| pion ekrot | 2009-12-29 12:12 | |
![]() | Att välja att vara trevlig framför att inte vara det är att ta ansvar för det gemensamma klimatet som man faktiskt befinner sig oavsett om man vill det eller inte. Jag minns nåt tv-inslag som handlade lite om sånt här, där folk i andra europeiska huvudstäder som t ex Paris var generellt främmande inför att inte hälsa på främlingar i hissen, önska en fortsatt god dag, hålla upp dörren för varandra o.s.v. Jag tycker det låter som en sund norm, och jag tycker också att det känns lite lätt efterblivet och pubertalt att hävda sin rätt att vara "ohyfsad". Det är helt självklart att det är ett val man gör, men det är ett val som speglar en individuell bortskämdhet kopplat till ett skyddat liv levt i ett av världens mest bortskämda länder. | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2009-12-29 12:14 | |
![]() | bove: visst gör man så, men betänk att då kassörskan börjar bete sig så att nästa gång du kommer o handlar så börjar hon berätta om sitt liv o blir förnärmad för att du inte stannar kvar o lyssnar. Eller att hon nu anser att ni är vänner. Det finns gott om såna på nätet. Även här. Det är skillnad på nätet o IRL, det är de som lever sina liv via nätet som jag inte förstår, eller njae - jag tycker nog mest synd om dom. Jag är mig själv på nätet, men bara en ytterst liten del. Hejsan o tfgm! :) | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2009-12-29 12:15 | |
![]() | Eller så tycker man det är tröttsamt när det blir kafferep i diskussionsforum. Ett viss mått av frihet och anarki är nyttigt tror jag. I de länder där folk är vänligast kanske det inte är högst acceptans för oliktänkande. Eller vad vet jag. Jag har svårt att se värdet i att alltid vara trevlig och att klimatet överallt ska vara trevligt. Oftast blir det ju trevligt om tillräckligt många känner sig motiverade. | |
| pion ekrot | 2009-12-29 12:21 | |
![]() | Jag tycker att man har missförstått begreppet anarki om man tror att det handlar om att få vara otrevlig om man känner för det. Som sagt är det självklart ett val man själv gör. Men grattis - vilken frihet! Sen då..? | |
| El Gronde | 2009-12-29 12:24 | |
![]() | Ja, blöjbarnen på Betapet skall ha sitt roliga. Vi övriga får ha överseende. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2009-12-29 12:27 | |
![]() | Jag har inte skrivit att man bör vara direkt otrevlig. Däremot ser jag inte värdet i att alltid vara trevlig. Bove, jag har aldrig träffat en otrevlig "kassörska" på internet. E-handel är jättetrevligt för det mesta. Internet är väl som irl, man kan gå till olika ställen. Många forum får lite samma karaktär som krogen faktiskt. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2009-12-29 12:37 | |
![]() | Tror för övrigt det finns många hycklare här. Jag är kanske otrevlig både irl och över nätet men jag laddar i alla fall inte ned etc eftersom jag inte vill bryta mot lagar bara för att jag är på internet :) | |
| Satyra | 2009-12-29 13:08 | |
![]() | Läser ... Boves "Jag vet egentligen inte varför jag envisas med att diskutera med pappskallar, men... " Pions "och jag tycker också att det känns lite lätt efterblivet och pubertalt att hävda sin rätt att vara "ohyfsad". El Grondes "Ja, blöjbarnen på Betapet skall ha sitt roliga. Vi övriga får ha överseende." Småflinar och håller med er alla tre men ... förundras också över att ingen kommenterar att era uttalanden skulle vara nedlåtande i tonen, eftersom jag uppenbarligen är just nedlåtande/spydig så fort jag skriver något i detta forum. ;-) Och OM det nu är så att det är en generationsfråga, huruvida man ska tro att Internet består av verkliga människors uttalanden och handlingar eller av enbart fantasifigurer som utger sig för att vara någon de inte är, så är jag glad att jag inte är ung idag! Världen/livet är tillräckligt cyniskt och krasst som det är, tack. | |
| Cetahannen | 2009-12-29 13:11 | |
![]() | En dag kom ett meddelande via beta till mig med följande lydelse: "-Är du lika otrevlig här på betapet som du ser ut för även på bild? tycker du ska ta ett par albyl så kanske de onda släpper. Är du lika otrevlig, oförskämd här så kan jag inte förstå att du har fru, hade flätat te dig å bett dig dratt åt hå-vete om jag hade varit i hennes kläder. Ta å lär dig istället att vara som vanligt folk, i den ålder du befinner dig i, sockra med ödmjukhet så kanske du kommer lite längre och framförallt mår bättre!" Fler som fått liknande från någon med nick som börjar på O? | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2009-12-29 13:12 | |
![]() | Satyra, de kanske var ironiska för att visa hur vi andra är. Eller så tror de på riktigt att de är trevliga. Vi får aldrig veta eftersom vi inte kan se deras ansiktsuttryck. | |