Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 29 |
| Inloggade | 63 |
Mobilspel
| Pågående | 19 644 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-04-21 12:29 | |
![]() | OK. Lycka till. | |
| apbur | 2010-04-21 12:39 | |
![]() | Broken, jag vet inte vad det är du kallar diskussion men jag återgår gärna till den. | |
| Mouche - Administratör | 2010-04-21 12:52 | |
![]() | Ta nu och sluta med grälandet och återgå till ämnet. Inget mer "troll-kallande", inga fler oförskämdheter och spydiga kommentarer...utan ämnet är det som gäller! Mouche | |
| Vent Solaire - Ej medlem längre | 2010-04-21 13:03 | |
![]() | Jag har inget emot att dö och bli bortglömd. Det kan vara skönt där på andra sidan. Varför skulle jag bry mig det som jag lämnar efter mig här. Däremot är det viktigt för mig, att mina anhöriga inte behöver städa efter mig när jag har ramlat av pinnen. Så, när jag känner att det börjar vara dags för mig att kasta handduken, så skall jag se till att någon loppis hämtar skräpet och en städfirma städar huset. Sedan skall jag börja simma över Atlanten. Och jag tror, att jag inte kommer att vända om mig och se bakåt! | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-04-21 20:17 | |
![]() | Håller med Lag apbur om att ett element av dödsrädsla lär finnas hos varje normal människohjärna, men förstår också att det är provocerande för Lag Brokenstring att stämplas som förnekare när känslan av icke-rädsla (grundad i förnekelse eller ej) upplevs som en förankrad sanning. Vi människor är olika bra på att amputera bort oönskade känslor och insikter, och ingen vet säkert vem vi hade varit utan vår förnekelse - kvar att bedöma blir varje persons utsaga om vem den känner/hävdar att den är. Rätt ointressant då, att försöka tvinga någon tillbaka till ett hypotetiskt ur-jag och säga: "Jo, du är egentligen rädd för döden!" istället för att höra vad människan i fråga har att säga. Att föra upp de här samtalen från en psykologisk till en logisk-filosofisk nivå är dömt att misslyckas och dessutom aningen taktlöst. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-04-21 20:24 | |
![]() | Sen får man givetvis definiera ordet "rädsla" i sammanhanget. Menar man "lamslås av skräck" eller "känna sig obekväm med"? Jag menar det sistnämnda. Tanken på döden är en småsten i skon, ungefär så. Ständigt där men ibland lyckas man att inte tänka på den. | |
| äadlkfw | 2010-04-21 20:40 | |
![]() | Så bra att du redde ut det hela hela då. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-04-21 20:42 | |
![]() | Tack, jag kände att det behövdes. | |
| äadlkfw | 2010-04-21 20:53 | |
![]() | Förstår inte att folk orkar lägga ner så mkt energi på att bemöta apbur... är det så intressant? Själv har jag så mkt annat att oroa mig för här i nuet, eller njuta av, t.ex hälsan, ekonomi, tärande relationer mm, döden känns abstrakt och långt borta och inget jag ältar. Inget jag oroar mig för nu. Däremot förstår jag att det finns de som oroar sig, uppenbarligen. Varför måste alla känna likadant inför döden... jösses! | |
| lirarhank | 2010-04-21 21:13 | |
![]() | Är nog mer rädd att andra ska dö. . | |
| magnusito | 2010-04-21 21:16 | |
![]() | Mycket skrämmande | |
| apbur | 2010-04-21 21:24 | |
![]() | äadlkfw, folk som umgås med mig brukar säga att det är väldigt utvecklande. Du kanske egentligen ville tacka mig. Det går bra att göra det nu istället. | |
| wobbler | 2010-04-21 21:30 | |
![]() | Inte ett dugg rädd för döden. Däremot tanken på att ingen skulle vilja hedra mig med att gå på min begravning.. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-04-21 21:40 | |
![]() | om man ser döden som absolut sista basen är det inte konstigt att man dröjer sig på sin väg dit. den är så oåterkallerlig. livet inte så. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-04-21 21:42 | |
![]() | jag har aldrig varit rädd för döden förän jag var dödförklarad. det var tomt stort kallt och evigt glasklart. spetsigt på ngt sätt. obönhörligt. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-04-21 21:43 | |
![]() | Fint där, r. | |
| äadlkfw | 2010-04-21 21:43 | |
![]() | Ja, du är ju oförskämd i af det kan väl i vissa fall vara underhållande, i ditt har fall har iaf jag inte blivit road. Däremot är jag nästan säker på du är fantastisk på andra sätt, som människor oftast är i mina ögon. Ett tack får du dock försöka avlocka nån annan. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-04-21 21:44 | |
![]() | Mycket fint. Jag fick lust att skriva poesi, det händer mkt sällan. :) | |
| fränasara | 2010-04-21 21:44 | |
![]() | jag skulle inte vilja dö än på ett tag. jag har hela livet framför mig | |
| äadlkfw | 2010-04-21 21:44 | |
![]() | ähm...mitt inlägg var till apbur | |