Spelrum
| Giraffen | 22 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 36 |
Mobilspel
| Pågående | 19 226 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Måns_E | 2010-05-28 22:23 | |
![]() | Jag tycker att det är oseriöst att hävda att x antal muslimer bor i Sverige och det är ett problem eller att kvinnomisshandel ökar dramatiskt mycket mer än andra brott utan att ha belägg för det. Jag förstår inte varför man inte skall få ifrågasätta sådant. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-28 22:23 | |
![]() | Måns_e:Du har tur, jag är inte lika fördömmande som du, jag låter din sista line i "vålde emot kvinnor" tråden rinna emellan fingrarna, eftersom jag inser att man inte alltid är vaken. Vilket kort och gott innebär att jag inte dömmer ut dig eller dina åsikter som korkade och ounderbyggda utan enbart det uttalandet som taffligt! | |
| leker | 2010-05-28 22:23 | |
![]() | nouba:) jag har inte använt ett enda fult ord och ej heller nervärderat någon alls :) | |
| Måns_E | 2010-05-28 22:24 | |
![]() | Ja du vem som är fördömande får väl läsaren själv bedöma. Just fördömande är något som folk väldigt sällan brukar kallar mig (undrar om det har med att göra att jag faktiskt försöker ta reda på hur saker ser ut?) | |
| leker | 2010-05-28 22:25 | |
![]() | är van dock :) varit medlem här länge, därav sällan i forumen längre.. där får man nämligen inte tycka.. man ska bara spela med :D | |
| regression | 2010-05-28 22:26 | |
![]() | leker: men du kan ju spela spelet? Du är till och med bra på det vill jag minnas... | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-28 22:26 | |
![]() | Måns__e: Såhär är det, jag kan hålla med dig till stor del i det du skriver angående källor och statisktik, dock tycker jag inte att det är rätt att du ständigt är på merawera. Därför har jag befunnit mig i Vilks tråden, jag skrev ner min personliga åsikt angående Vilks för länge sedan och varför jag spenderat mer bokstäver än så i den tråden behöver man knappast vara raketforskare för att förstå. | |
| bobo flux | 2010-05-28 22:28 | |
![]() | Nouba, enligt mitt sätt att se på saken så ska ALLA källor som läggs fram värderas kritiskt. Jag ska inte kunna styrka ett argument med en källa och sen komma och gnälla över att folk ifrågasätter nämnda källa. Då får jag ju argumentera för källans relevans och trovärdighet istället. Det är ju det kritiska ifrågasättandet av såväl argument som källor som bidrar till att diskussionen får substans och kvalitet. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-28 22:29 | |
![]() | Leker: då hade du bara otur, dina inlägg kanske låg för nära mina? | |
| regression | 2010-05-28 22:29 | |
![]() | Förslag på ny tråd: 1. Kvinnor är dummare än män. 2. Hur löser vi problemet? OBS! Punkt 1 får inte kritiseras, granskas eller ifrågasättas! | |
| leker | 2010-05-28 22:31 | |
![]() | regression: joddå, men nu är jag typ varnad, så bäst jag ligger lågt länge igen :D | |
| leker | 2010-05-28 22:31 | |
![]() | nouba: nejdå, jag kritiserade det man inte får kritisera :) | |
| Måns_E | 2010-05-28 22:32 | |
![]() | Så bara för att merawera saknar argument och inte har några källor så skall man inte kritisera henne? Nej, jag förstår faktiskt inte. Om något skriver dumheter så tar jag mig friheten att ifrågasätta det, om jag skriver dumheter så hoppas jag att jag blir ifrågasatt. Men att vända diskussionen från det man diskuterar och börja påstå exempelvis att man får tycka vad man vill räcker inte. Jag är för åsiktsfrihet, men det betyder ju inte att man har rätt att säga vad som helst utan att bli ifrågasatt. Om man startar en diskussion på ett någorlunda allmänt diskussionsforum så får man också räkna med att få mothugg. Och har man då inte argument så duger det inte med att börja flamsa och köra "det är så synd om mig, för att folk kommer med motstridiga uppgifter från seriösa källor" Visst jag ifrågasätter saker, men peka gärna på ett enda inlägg där jag har gett mig in i debatten där jag inte faktiskt har en någorlunda seriös anledning till att jag gör det? | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-28 22:34 | |
![]() | Bobo: Absolut, självklart är det så. Jag förväntar mig även att man på ett forum skall kunna lära sig nya saker genom att tex, kolla upp saker innan man uttalar sig, bilda sin egen uppfattning och lyssna på andras. Det blir såklart inte bra när det förekommer rena faktafel. Men kan man inte nån enda gång låta en liten liten detalj slippra undan? Alla fattar vad merawera menar med sitt senaste trådämne, och få lägger någon större vikt vid undertexten. Varför inte bara låta dem som KAN läsa mellan raderna få en lugn stunds diskussion? | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-28 22:35 | |
![]() | Leker: Aa för det är banne mig inte enkelt att vara kvinna här inne, det skall gudarna veta haha | |
| Måns_E | 2010-05-28 22:36 | |
![]() | Det handlar inte om en enda liten detalj, det handlar om att diskussioner skapas med ett syfte. Det verkar vara fler än jag som ser igenom det, jag gillar inte dolda agendor och tendentiös propaganda. Sånt bör alltid ifrågasätts. | |
| regression | 2010-05-28 22:36 | |
![]() | Det är synd att det kliade så i Mouche Trådstängarens fingrar den här gången också. Det finns tydligen mycket att ventilera i den här frågan. | |
| leker | 2010-05-28 22:37 | |
![]() | nouba: natti, ta en fajt för mig med ;) käk nu!! | |
| apbur | 2010-05-28 22:40 | |
![]() | Det verkar helt enkelt vara merawera som är problemet. Hur ska ni lösa det? | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2010-05-28 22:43 | |
![]() | nulltj: "Varför spårar alla diskussioner ur? Den här frågan kunde ju egentligen hamnat under i princip vilken tråd som helst; men jag är nyfiken på den här diskussionen i sig: Varför är det så svårt att hålla sig till sak i en diskussion, och undvika personliga påhopp? Sällan är väl alla i en debatt av samma åsikt, det vore ju de facto ingen debatt; men olika åsikter om de mest triviala ting slutar allt som oftast med ett ordkastande på sandlådenivå. Varför?" ---------- Helt underbart trådskapande! ;) | |