Spelrum
Giraffen15
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
8
Inloggade23
Mobilspel
Pågående19 167

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ramsay - Ej medlem längre2010-06-10 14:31
Antal inlägg: 9204

haha, tyvärr ja. orkade inte ens komentera det. sic!

HumbleBug2010-06-10 15:44
Antal inlägg: 1836

MatsJoel, det sista var en reflexion ang. moraliska konsekvenser och undantag.

Apbur: Exakt! Det vore bra.

apbur2010-06-10 16:09
Antal inlägg: 9699

HumbleBug, jag tolkar det som att du förstår konsekvenserna av ditt resonemang. Eller så tycker du verkligen att det vore bra.

Yamma2010-06-10 16:28
Antal inlägg: 2285

Ang ålder - jag visste långt tidigare än 16 att jag var BDSM-intresserad.

nettan232010-06-10 16:40
Antal inlägg: 4086

Hmm...svårt det där. Är det omöjligt att hon samtyckte? Nej det tror jag inte. Men moraliskt så borde ju kanske mannen ha satsat på en lite äldre tjej. Det kan ju vara så att tjejen mår dåligt, lätt att gå med på saker när man är ung osv. Men tycker inte han kan dömas, mer än moraliskt då.

brava2010-06-10 16:54
Antal inlägg: 1636

Jag tycker nog att man inte kan se det (sexet) som en isolerad handling - i synnerhet inte när det är dominans/underkastelse-se x. Byxmyndig eller ej, tjejen är så tydligt mera utsatt i detta fall. Möjligen hade det känts något lättare att acceptera om det hade varit hon som höll i piskan.

Visst kan man väl bedriva nån form av självhelande genom att ständigt återuppleva sina trauman och då finna njutning i att bli plågad när man är vuxen. I det här fallet är det en ung person som snarare formar sin sexualitet och det hon nu har upplevt kanske blir just det trauma som gör att hon i resten av sitt liv aldrig kan tända på något annat.

Jag tillhör nog typen som tycker att sex hör ihop med kärlek och vilja till närhet - hur mycket det än kittlar att läsa en bra skildring (t ex Grannen av Dan Butler) där denna typ av sexualitet skildras. Man kan faktiskt välja att låta bli!

MatsJoel2010-06-10 17:19
Antal inlägg: 686

Humblebug, att man gör undantag för vad som är tillåtet när två parter båda godkänt det betyder inte att man behöver godkänna några som helst andra undantag. Det där är ju bara det klassiska sluttande planet felslutet.

Yamma2010-06-11 12:18
Antal inlägg: 2285

Brava, varför ska man låta bli något man njuter av? Menar du att om man tänder på smärta så är det för att upplevt något traumatiskt tidigare i sitt liv?

kolbjörn2010-06-11 12:37
Antal inlägg: 984

Det är en vanlig missuppfattning att ett trauma alltid ligger till grund för sadistisk eller masochistisk njutning. Och även om så är fallet då och då, so what?

Vill uppmana alla att lyssna på savage lovecast, som finns att ladda ned gratis på iTunes. Sex och samlevnad på hög nivå!

ramsay - Ej medlem längre2010-06-11 13:11

ska kolla upp. tack för tips.

Tvålis - Ej medlem längre2010-06-11 13:18
Antal inlägg: 4429

Jag får en känsla när jag läser artikeln att detta är flickans första exprimenterande med den här typen av sex. Som oinsatt så låter det som en väldigt brutal introduktion. I laglig mening så har väl i och för sig det ingen betydelse. Men unga tjejer går ibland längre än vad dom vill för att dom helt enkelt tror att det förväntas vara så.

Överlag så har jag svårt att förstå hur du ska kunna samtycka till den här typen av våld oavsett ålder. Det är väl därför vi inte tillåter aktiv dödshjälp? Just för att det är svårt att inse vidden.

jag håller med Behringer... Jag hade vänt upp och ner på himmel och jord om det hade hänt just min dotter. Förhoppningsvis hade jag vidtagit lagliga åtgärder.

Men jag försöker se det ur ett generellt perspektiv. Vad hade hänt om jag tände på att vara full och 16 år gammal och en man hade hällt i mig sprit i samtycke för att jag blev upphetsad av det?

Alternativt 2 vuxna som injicerar ilegala droger i varandra. Om det är förbjudet för att skydda individerna från varandra, så borde all sex som innebär fara för den andra vara förbjuden kanske ur ett konsekvensperspektiv?

ramsay - Ej medlem längre2010-06-11 13:21

i laglig mening så kan man inte ge samtycke till grov misshandel. vad jag tycker om det behåller jag för mig själv.

MEN efter artikeln att döma så har hon gett samtycke, och hundbur och piskor kan knappast vara grovt? det skulle vara om risk för hennes liv har uppkommit.

Tvålis - Ej medlem längre2010-06-11 13:45

Där är vi olika Ramsay. Jag tycker att det är mycket grovt mellan två människor som inte känner varandra mer än via msn.

ramsay - Ej medlem längre2010-06-11 13:46

ja, men lagen gör inga sådana reflektioner tack och lov.

Tvålis - Ej medlem längre2010-06-11 13:48

Det vet vi väl inte ännu? Eller är dom förkunnad?

ramsay - Ej medlem längre2010-06-11 13:50

nej men jag tittar på rekvisiten. hur väl man känner varandra kan inte att beaktas.

om misshandeln är grov eller ej är frågan.

Tvålis - Ej medlem längre2010-06-11 13:55

Och där har du en bestämd åsikt och jag en annan som råkar sammanfalla med åklagarens. Din åsikt är inte mer relevant än någon annans och du kan inte avgöra om det är grovt eller inte, det är därför vi åklagar och gör ett mål utav det. Tills dess att dom är förkunnad så är det bara åsikter är jag rädd. Lagen gör just sådana reflektioner nämligen.

ramsay - Ej medlem längre2010-06-11 13:59

hmm, alltså lag är lag och åklagarens åsikt kan inte vara: dom känner varann genom msn. därför är misshandeln grov."

jag säger bara vad som kommer att prövas. brottsbalken sätter rekvisiten.

mannen kan bli fälld. det är inte det jag säger. men inte utifrån ngn åsikt utan utifrån brottsbalken.

ramsay - Ej medlem längre2010-06-11 14:06

5 § Den som tillfogar en annan person kroppsskada, sjukdom eller smärta eller försätter honom eller henne i vanmakt eller något annat sådant tillstånd, döms för misshandel till fängelse i högst två år eller, om brottet är ringa, till böter eller fängelse i högst sex månader. Lag (1998:393).

6 § Är brott som i 5 § sägs att anse som grovt, skall för grov misshandel dömas till fängelse, lägst ett och högst tio år. Vid bedömande huruvida brottet är grovt skall särskilt beaktas, om gärningen var livsfarlig eller om gärningsmannen tillfogat svår kroppsskada eller allvarlig sjukdom eller eljest visat särskild hänsynslöshet eller råhet. Lag (1988:2).

eljest visat särskild hänsynslöshet eller råhet. detta är vad åklagaren väcker åtal på. då hänsynslösheten är samtyckt (om den är) tror jag inte att den kan bedömmas som så hänsynslös.

men det ska bli intressant. huka er gimps.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?