Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 836 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| apbur | 2010-06-15 16:15 | |
![]() | Medelålders kvinnor som köper sexleksaker med rosa detaljer och hävdar att de har ett fungerande sexliv. Urk. Provar på lite BDSM light i tron om att de då är härligt frigjorda. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-06-15 16:42 | |
![]() | www.youtube.com/watc...re =related | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-06-15 16:51 | |
![]() | Jag har mycket fördomar om folk som väljer att förvanska sitt utseende. (Undantaget folk som behöver operation för att se normala ut.) Folks hysteriska försök att radera ut alla ålderstecken är (enligt mig) ett bevis på karaktärssvaghet och på att vi lever i en narcissistisk kultur. Bara att beklaga. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-15 17:01 | |
![]() | Eftersom jag redan är helt perfekt så är operationer inte ett alternativ för mig. Hade jag haft någon yttre "defekt" så hade jag absolut gjort något åt det om det störde mig, varför skulle man inte? däremot hade jag förmodligen inte stört mig på det, utan snarare sett det som en häftig, personlig del av mig själv. Jag resonerar lite så, nu är jag unik för att jag är så satans snygg, hade jag haft en snirkig kran så hade jag varit unik pga den istället. Kan man inte acceptera sig själv som man är så skall man definitivt lägga sig under kniven för både sin egen och sin omgivnings skull. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-15 17:04 | |
![]() | Ta det inte så allvarligt tanter! Det är bara ett skal. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-06-15 17:07 | |
![]() | Så man skall lägga sig under kniven för att avlägsna sin låga självkänsla? Mitt råd är att låta tiden gå istället. Med åren blir man ett med sig själv och sina defekter, såväl inre som yttre. Och får man fler är man rustad att möta dem. | |
| kolbjörn | 2010-06-15 17:17 | |
![]() | Vafan, folk tröstäter. Innebär det att vi ska moralisera kring mat i allmänhet? Och folk äter väl för att det är gott ibland, och inte för att de är hungriga, är det mindre dekadent än att som skallig skaffa sig hårimplantat för att man tycker det är snyggt? | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-15 17:18 | |
![]() | Jag tycker absolut att man ska låta kirurgen peta i områden som drar ner självkänslan! Varför ska man låta tiden gå menar du? Tror du att missnöjet skall blekna, att snoken skall bli mindre framträdande eller vad? Människan bör ta hand om sitt yttre för att kunna fokusera på sitt inre istället. De viktiga egenskaperna kommer i skymundan om något yttre attribut stör ens sinnesfrid. Jag har hur många exempel som helst på vänner som lagt sig under kniven för att bli snyggare och på köpet blivit både mycket bättre och mindre ytliga människor. Fram för kniven! | |
| MissyElliott | 2010-06-15 17:23 | |
![]() | När jag var yngre var plastikirurgi som något från yttre rymden, idag har det ju utvecklats en del. Iom att jag gått ner i vikt men inte lyckats bli av med min dubbelhaka ( för detta trippelhaka) har jag nu tänkt att göra ett ingrepp där man gör en fettsugning genom att bränna fettet under skinnet utan att behöva göra det som det har gjorts länge, dvs att man rycker loss fettdepåerna och därmed ökar riskerna för skador samt ojämnheter. För mig är detta viktigt och känner att jag gärna lägger pengar på detta, jag unnar mig detta för att jag vill och kan, inte för att se ut som någon modell eller liknande. För övrigt har jag lidit av dubbelhakan sedan tidig ungdom då jag inte ens var överviktig (mina finska gener tror jag då fler i min släkt har detta problem). Och för att förstå mitt problem kan jag ju säga att det inte e nån liten dubbelhaka utan i profil är det ett rakt streck från hakspetsen ner till halsen ( ingen djup alltså). LARVBRUD: det var det mest larviga jag hört: är krogen bara till för 20 åringar och vi andra ska hålla oss hemma för att inte äckla er 20 åringar?????? Jag är en 32 årig kvinna, som gärna går på krogen ett par ggr i månaden kanske, för att umgås med mina vänner/ kolleger mm och skulle då lika gärna se er 20 åringar stanna hemma ibland så man slapp skrik och gap?????? ( om vi nu ändå ska vara fördomsfulla, larvbrud). | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-15 17:26 | |
![]() | MissyEliott: Jag tycker du lägger pengar på något av det absolut värdefullaste du kan få, en bättre självkänsla. Önskar dig lycka till med operationen:) | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-15 17:27 | |
![]() | Jag ser mycket fram emot min första rynka, då ska jag testa botoxets fantastiska effekt, underbart! | |
| Satyra | 2010-06-15 17:27 | |
![]() | "De viktiga egenskaperna kommer i skymundan om något yttre attribut stör ens sinnesfrid." Det konstiga är ju bara att folk kunnat leva med sina skavanker i alla tider - fram till för inte alls länge sedan - utan korrigerande operationer. Man har lyckats växa upp, bli kär, ha sex, skaffa familj, arbeta, älska, gråta, leva trots underhudsfett, sneda näsor och tänder, små eller hängiga bröst, bristningar och gud vet vad - mänskligheten/livet har lyckats fortgå ändå. Men plötsligt fungerar inte det?!? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-06-15 17:29 | |
![]() | Jag lever med mina defekter dagligen, det funkar skitbra. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-06-15 17:30 | |
![]() | MissyElliot: Vill du vara 30-åringen på krogen är det helt okej för mig. Jag har dock fördomar om 30-åringar som fortsätter med ungdomsnöjen. Vad skulle du tycka om en 20-åring som bara hängde i lekparken och sandlådan på sin fritid. Lite konstigt att inte utvecklas va? Ps. Jag kommer säkert själv gå på krogen nån gång när jag fyllt 30. Men jag kommer aldrig glömma vad jag som 20-åring tänkte om 30+:arna som hängde där. | |
| kolbjörn | 2010-06-15 17:31 | |
![]() | internet och betapet fanns inte förr, ändå levde folk sina liv, de åt sin mat och var glada och ledsna. Plötsligt spelar folk betapet?!? | |
| Satyra | 2010-06-15 17:32 | |
![]() | Fånig jämförelse, kolbjörn. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-15 17:34 | |
![]() | Satyra: Jag hävdar att man blir en bättre människa om man slipper fokusera på yttre skavanker. Jag anser att en människa som trivs med sig själv, lägger sin tid på sina innre egenskaper istället för sina enligt sig själv sämre egenskaper(yttre). Vidare så har människan också klarat sig utan bilar, telefoner, hus, elektricitet osv, det betyder inte att man önskar sig tillbaka i tiden. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-06-15 17:35 | |
![]() | SP, det rä möjligt att du lever med defekter dagligen och det fungerar skitbra. Nu är ju det inte nödvändigtvis så att du sitter på en grundlösning angående mänskligheten. Narcissism behöver nog inte vara ett utseende baserat drag. | |
| Gautama | 2010-06-15 17:35 | |
![]() | Hahaha,,helt galet larvbrud!! Jag går på krogen några gånger i månaden, kommer nog fortsätta med det också. Sitta på en pub, hinka lite öl och lyssna på musik med goda vänner är underbart och inget för bara ungdomar. Störs sig 20-åringarna på det så får de väl gå hem. Men åt andra sidan dit jag går kommer inga 20-åringar in som tur är:-) | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-15 17:35 | |
![]() | Sylvia: Gratulerar, men då har du accepterat dig själv, likväl som jag har... Men nu är det inte du och jag som är under lupp utan andra människor med en vilja att förbättra sig själva. | |