Spelrum
Giraffen28
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade49
Mobilspel
Pågående19 298

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ramsay - Ej medlem längre2010-08-25 12:17
Antal inlägg: 9204

det tycker jag absolut.

Nilli - Ej medlem längre2010-08-25 12:18
Antal inlägg: 496

Vi kanske ska underlätta för den som är rädd för förlossning och ha den här diskussionen i rätt tråd. Ber om ursäkt till tjejen som startade denna och hoppas att tidigare svar om förlossning/skräck hjälpt dig/henne!

le-lou2010-08-25 12:20
Antal inlägg: 17500

ja detsamma till ts. Vi spårade fullständigt ur hehe.

Lycka till !

Tess 082010-08-25 12:29
Antal inlägg: 18003

Yamma- Jag förstod att du menade så. Jag känner absolut ingen ångest eller att jag gör fel de gånger vi äter på MacDonalds, men det beror ju på att vi gör det så sällan :)

Jag kan inte ändra på andras tankar, jag kan bara välja om jag ska ta åt mig eller inte.

Klistrar även här in en bit av wildmOch visst fanns det studier som visade ett samband mellan amning och minskad risk för allergier - men det fanns också studier som visade motsatsen. Bevisläget var oklart. I dag finns ytterligare tusentals studier kring allergier och amning. Synen har inte förändrats.
- Faktum är att det finns fler välgjorda studier som visar att bröstmjölk ökar risken för allergier än motsatsen, men skillnaden är för liten för att avråda från amning. Klart är bara att amning saknar betydelse för allergirisken, säger Agnes Wold.
ans länk i amningstråden:

ttiittii - Ej medlem längre2010-08-25 12:45
Antal inlägg: 37631

sluta kasta skit på varann ! ni är bäst allihop och alla gör sitt bästa efter sin förmåga ,

Yamma2010-08-25 14:04
Antal inlägg: 2285

Satyra, vad visar studierna om inte vetenskapliga belägg, menar du...?

malman2010-08-25 14:07
Antal inlägg: 1457

Tack för alla bra svar känner mig lite lugnare, Det är ju trots allt så att jag är inte den första och definitivt inte den sista till att föda barn.
Klart jag klarar det. men man har så mycket tänk om i huvudet,

sen tycker jag att ni spårat ur lite mot slutet, starta en annan tråd om ni vill diskutera vilka som är lämpliga att skaffa barn, gör inte det här.
Jag är själv barn till en missbrukare (droger alkohol)
jag älskar min mamma och även om jag inte fått allt så fanns det kärlek, klart det inte räcker men man kommer långt.-

Yamma2010-08-25 14:12
Antal inlägg: 2285

Jag skrev i Seriöst istället, där fanns en tråd om rökning och fosterskador. =)

Sen tycker jag att du gör helt rätt i att "go with the flow", du kommer nog inte ha tid att tänka på rädslan när barnet väl kommer i alla fall. =)

malman2010-08-25 14:36
Antal inlägg: 1457

när det gäller amning så vill jag amma det känns på någe sätt naturligt för mig. jag och min kille har pratat om det och han kommer hjälpa till på kvällar och nätter, så min tanke är att pumpa ur på dagen så han kan mata nätter,

men jag lägger mig inte i hur andra väljer att göra, det är som att lägga sig i andras uppfostran, jag gör inte det om det inte finns en jävligt bra anledning.

Snowlion2010-08-26 09:51
Antal inlägg: 273

Min sambo ville med amma men de funkade inte, hon försökte men hur mkt hon än ville så gick det inte. Så vi har gett våran bebis ersättning och han är hur frisk som helst och utvecklas som han ska.. =) Dessutom var det en bra avlastning att jag kunde hjälpa till när som helst på dygnet... =)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?