Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 33 |
| Inloggade | 67 |
Mobilspel
| Pågående | 19 360 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SkySpy_ | 2010-08-31 20:53 | |
![]() | Eftersom det inte är någon skillnad på kille o tjej mer än det fysiska enligt många här. Det verkar som att ni vill att vi ska vara en enda individ. Jag vill bemöta en kvinna som en kvinna. Vill kunna känna mig som en man som beskyddar och hjälper till. Visst det kan låta otroligt fjantigt osv. I dagens samhälle så saknas det och jag tror inte det är bra. Har svårt att skriva och förklara precis hur jag menar. En ny fråga: varför tror ni att så många förhållanden spricker i dagens samhälle? | |
| mishizaki | 2010-08-31 20:59 | |
![]() | SkySpy: om en kvinna vill ta hand om dig, hur blir det då? ska det bara vara du som beskyddar henne, verkar ju förhållandet bli lite ensidigt och ospännande kan man tycka? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-08-31 20:59 | |
![]() | Vad är det du vill skydda din kvinna mot? Undrar jag. | |
| Take Aim - Ej medlem längre | 2010-08-31 21:00 | |
![]() | Berätta först vad du tror, SkySpy_. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-08-31 21:05 | |
![]() | Sejmårr har rätt gällande hormoner. Genom att ändra på dessa så kan vi manipulera våra gener till att "bygga" oss mer som män eller kvinnor. Det finns typiskt kvinnliga hormonor som har vissa egenskaper och dito manliga. Jag har aldrig sagt att jag är emot skillnaderna på man och kvinna. Jag är däremot väligt mycket emot att en förlegad genustanke ska styra att jag som kvinna skulle fördra att virka framför en man. Det är befängt. Jag är lika övertygad som i början av denna diskussion att vi har biolgiska skillnader som är synnerligen positiva för oss. Det gör nämligen att vi kan forplanta oss och det har ju en viss point som jag ser det. Det påverkar också hur vi blir och sätter ett ramverk av möjligheter. Dom här möjligheterna å andra sidan har sen ytterligare ett lager av genusdiskriminering som är så djupt implementerad i vårt sociala liv att vi har en svårighet i att säga vad som är hurvida man är lämpad eller betingad ett visst beteende. Jag vill absolut inte vara en enda individ. Men jag vill bli bemött som människa först och kvinna sen. | |
| SkySpy_ | 2010-08-31 21:17 | |
![]() | mishizaki. Jag älskar att bli ompysslad. Speciellt om jag är sjuk. Killar blir ju så otroligt sjuka som bekant och behöver mkt kärlek och omtanke då. Även annars också. Delicius: Skydda och hjälpa henne vad det än kan tänkas vara så klart. Take Aim: Jag tror dels att man tar väldigt lätt på förhållanden och tar karriären framför allt. Man uppskattar inte varandra på rätt sätt, jobbar för mkt. Finns för mkt information att tillgå, för lätt att nås med mobiltelefoni, datorer. Visst kan låta konservativt och jag skulle inte vilja vara utan vare sig det ena eller det andra men tror att det är stor del av problemet. Sen är problemet att män inte får vara män i dagens samhälle. Vår kultur är kroppsfientlig. Vi är avsexualiserade. Vi vaktar på varandra. Kvinnor får inte vara kvinnor. Män får inte vara män. I könsdebatten tycker jag det verkar som om sexualitet i sig skulle ses som ett hot. Som om könlösheten skulle vara ett ideal Därför tror jag att många förhållanden spricker. Det är en kamp mellan könen istället för att inse olikheterna och aceptera dem för det är ju det som vi gillar egentligen. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-08-31 21:21 | |
![]() | Kvinnor är kvinnor och män är män. Vad sen en man ska göra eller inte göra är en annan fråga. Det är inga problem för mig som man med hår bröstet att sortera en tvätt. Jag vill bli bemött som man och i andra hand som människa. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-08-31 21:23 | |
![]() | Du menar att vi blir könsstympade för att vi inte låter männen snickra och kvinnorna virka? | |
| bowlorama | 2010-08-31 21:24 | |
![]() | Jag är bestämd mot min kvinna. "Sitt inte här och virka! Ut med dig och snickra altan, för fan!" | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-08-31 21:24 | |
![]() | (För tydligen har någon sagt att män inte får snickra längre och kvinnor får inte virka) | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-08-31 21:25 | |
![]() | bowlorama, du kanske ska skaffa hund? | |
| bowlorama | 2010-08-31 21:26 | |
![]() | Fan heller. | |
| Guanyin - Ej medlem längre | 2010-08-31 21:28 | |
![]() | Jag jobbar med barn (5-10 år gamla) och där är killarna precis lika förtjusta i att sy kuddar, lägga pärlplattor och göra halsband ("tjejigt"?) som tjejerna liksom att det är ungefär lika många tjejer som killar på fotbollsplanen eller klättrandes i träd ("killigt"?). Och ja - vi uppmuntrar dem att vara gränsöverskridande. Slutsats..? Dagens barn har fattat grejen trots att grabbarna fortfarande (och alltid) är de med grej. Det verkar betydligt svårare för (vissa) vuxna... | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-08-31 21:29 | |
![]() | Fråga: Hur bemöter man en man? | |
| Guanyin - Ej medlem längre | 2010-08-31 21:31 | |
![]() | Tja, ungefär som en kvinna blir bemött? Genom att titta på storleken på... ehum... fötterna? O.o | |
| bowlorama | 2010-08-31 21:31 | |
![]() | När jag var liten spelade alla fotboll. Killar och tjejer. Alla pysslade. Killar och tjejer. Som kille gillar jag både att baka något smarrigt till tisdagskaffet och att knulla bakifrån. Vad som ses som kvinnligt eller manligt där skiter jag högaktningsfullt i. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-08-31 21:34 | |
![]() | Man kanske krymper några centimeter, berömmer hans håriga maskulina bröst och burrar in sig där och gömmer sig. Se där, ett skydd mot vinterkylan. | |
| bowlorama | 2010-08-31 21:36 | |
![]() | Delicious: Precis som jag bemöter kvinnor! :) | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-08-31 21:36 | |
![]() | Jag tror inte på begränsningar på samma sätt som du delicious. För mig finns det inte dom begränsningarna du hänvisar till. Om du tror att jag tycker att vi blir könsstympade för att det finns män som snickrar och kvinnor som virkar så är vi på helt olika platser i vårt resonemang. Jag pekar på begränsingar av männsikor som något som jag tror, rätt eller fel, är till stor del socialt betingade och göms under genusdiskussionen. För min del så har jag fortfarande så ofantligt mycket mer i mitt liv än att vara kvinna. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-08-31 21:39 | |
![]() | Mitt svar var till Skyspy's "Sen är problemet att män inte får vara män i dagens samhälle. Vår kultur är kroppsfientlig. Vi är avsexualiserade. Vi vaktar på varandra. Kvinnor får inte vara kvinnor. Män får inte vara män." Jag tror inte på några begränsningar? | |