Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade4
Mobilspel
Pågående19 331

Forumkategorier

Användare Inlägg  
le-lou2010-09-13 01:31
Antal inlägg: 17500

blev ledsen nu. öppnar mitt hjärta och så fick jag skit.

:(. godnatt . går och lägger mig nu.

med tårar i ögonvrån.

Johanna73 - Ej medlem längre2010-09-13 06:47
Antal inlägg: 614

Har du barn Jorick?

Innan jag fick var jag "aldrig" sjuk, hade inte en enda frånvarosekund i hela högstadiet t ex.
Fick barn -95, sen dess har jag åkt på nån förkylning per år, framförallt såhär års, det är normalt att åka på en, två förkylningar per år, så jag antar att du är lite bättre än vi andra??
För att återgå till din fråga, är jag sjuk stannar jag hemma, jag antar att de flesta gör det? Tror inte folk "maskar" för att vara hemma, eller?? Kanske på din arbetsplats, något att ta tag i för dig om du störs så dant..

MaadMaxx2010-09-13 06:49
Antal inlägg: 349

Ja, jag har sjukskrivit mig flera gånger under mitt arbetsliv fast jag inte varit alldeles för sjuk för att klara av att gå till jobbet.
Likaväl har jag jobbat mig sjuk de gånger jag inte lyssnat på kroppens varningssignaler, så jag skulle vilja hävda att jag var smartare de gånger jag sjukskrev mig trots att jag förmodligen hade klarat ett arbetspass med hjälp av smärtstillande och uppiggande medel. För en sak är riktigt säkert, det finns inte en endaste själ som tackar dig den dagen du inte minns vart du ska kliva av bussen, eller ställer in kylvarorna i skafferiet och kontrollen till TV.n ligger i kylskåpet.

Jag är fullständigt allergisk mot folks misstro gentemot sina kollegor, blir folk hemma har de oftast en ganska god anledning.
För att citera Bob Hansson. "Jag kan inte komma till jobbet idag. Chefen, Varför då, är du sjuk? Nej, jag är alldeles för frisk för att jobba idag. Jag kanske kommer imorgon...om jag känner mig sämre."

Jobba för att leva, lev inte för att jobba! :)

Johanna73 - Ej medlem längre2010-09-13 06:58
Antal inlägg: 614

Bra skrivet MaadMaxx :)

Tvålis - Ej medlem längre2010-09-13 07:14
Antal inlägg: 4429

Le-lou, du pratar om undersökningar? Vilka då? Eller refererar du till personliga reflektioner och tankar?

le-lou2010-09-13 09:18

tvålis, nej nej, jag syftade på mina tidigare inlägg.

LisaLong2010-09-13 09:26
Antal inlägg: 2725

Jorick *ler lite* definierar du verkligen en 30 åring som ungdom??

Leopardhonan2010-09-13 10:51
Antal inlägg: 556

då jag varit timvikarie mycket i mitt liv har jag fått mycket mycket skit dom få gånger jag varit sjuk...... detta beroende på att chefen inte planerat tillräckligt och fixat mer vikarier, och detta gör att vi som jobbar arslet av oss, som aldrig får ett tack just för att man "bara" är vikarie, får skit direkt om man är sjuk. Som timmis ska man finnas där jämt, men så fungerar ju inte livet tyvärr. Vi kan bli sjuka som alla andra...

Det är upp till chefen att skaffa personAL så det går att täcka upp när nån blir sjuk, inte att lägga skulden på den sjuka..

Leopardhonan2010-09-13 11:02

sen vilken sjukdom man än har, eller som maad max är modig nog att erkänna, tar lite extra dagar, tycker jag fan det är upp till en själv.. Man kan faktiskt må psykiskt dåligt också på grund av många saker, men det räknas inte, man måste och försöker hitta på att man har feber, migrän, stukat foten= ett "bra" skäl till att vara sjuk några dagar.

Annars tycker jag le-lou har bra åsikter angående det här. hejja dig! Du tänker klokt!

"Behandlar man personalen illa så får man personal som inte bryr sig, så är det bara"

Mycket riktigt. Har haft massa psykchefer, som manipulerar och styr och gör allt för att få sitt företag att gå runt, som bara tänker på sig själva. och när nån blir sjuk så rasar allt samman för att denne chef inte fixat back up och insett att människor faktiskt blir sjuka. Som många skriver, vi har alla olika immunförsvar,,

Träsmak2010-09-13 11:08
Antal inlägg: 882

Har inte varit sjukskriven på flera år.

Snoosy2010-09-13 12:10
Antal inlägg: 4273

le-lou, med det sätt du visar här i tråd efter tråd så kan man inte ta på allvar när du säger att du bli ledsen.
Du visar alltid en hård sida.

Blev du sårad och ledsen så är jag ledsen för det.

Leopardhonan2010-09-13 12:19

tycker le-lou visar en human och bra sida.

le-lou2010-09-13 12:45

suck Snoosy, hur gammal är du egentligen? ?

"ja det borde jag ju förstått. Så du kan såra flera på en gång. "

du spottar ju ur dig förolämpningar på förolämpningar emot mig, fast du inte ens känner mig. Nu sitter du i en tråd om SJUKSKRIVNINGAR och börjar yra om mina förhållanden...gör mig en tjänst och knip istället. Jag är allt annat än intresserad av vad du tycker om mig, förstår du inte det?

bove2010-09-13 12:56
Antal inlägg: 1333

Snoosy: Det finns ingen anledning att mucka gräl med någon bara för att man har haft dispyter tidigare. Jag kan inte se att le-lou har uttryckt sig föraktfullt på något sätt i den här tråden. Tvärtom.

Reispower2010-09-13 13:40
Antal inlägg: 384

Finns dom som är hemma av psykiskaproblem.

Snoosy2010-09-13 14:48

Okej högermännsikor!

Snoosy2010-09-13 14:50

Tycker bara det är tråkigt då man har en så hård syn på livet bara.
Då utgår jag från andra trådar också, ja!

Påhopp från min sida. njjaoo. likvärdeligt med detta, ''hur gammal är du egentligen''

vita_syrener - Ej medlem längre2010-09-13 15:02
Antal inlägg: 22144

Jag kan inte förmå mig att vara hemma om jag inte är sjuk. Har varit sjukskriven 1 månad i hela mitt 57-åriga liv. Därmed vill jag inte säga att jag är duktig på något sätt men min moral sätter stopp för att luras...Sedan är jag glad för att få vara förhållandevis frisk :D

Maja G2010-09-13 15:33
Antal inlägg: 10730

Och jag har varit hemma 2 ggr nu på ganska kort tid pga falsklarm ang. magsjuka..
Förmodligen var det magkattar,men det visste jag ju inte då:(

Man kan inte gå till ett ÄBO med illamående och hinna smitta ner gamlingarna innan man går hem med magsjuka.
Det kan bli hemska konsekvenser av en liten ynka bacill!

Har inte varit sjukskriven mycket heller under alla mina år som jag har arbetat...Två ggr längre sjukskrivning pga skada o operation

Maja G2010-09-13 15:34
Antal inlägg: 10730

magkattar stavar inte så utan MAGKATARR, så de så:)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?