Spelrum
Giraffen23
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
15
Inloggade38
Mobilspel
Pågående19 954

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Lika bra2010-10-27 21:41
Antal inlägg: 437

Dyslekso
MP talar kanske inte om en ökad invandring, men både V och MP menar på att vi bör föra en mer human och generösare flykting och invandringspolitik.

www.mp.se/templates/...be r=176420

www.vansterpartiet.s...It emid=857

Dyslekso2010-10-27 21:47
Antal inlägg: 8945

MP: "Alla människor skall ha rätt att leva och bo var de vill. Vi vill därför på sikt införa en helt fri in- och utvandring ur Sverige och övriga Europa."

"Vi skall därför vara solidariska och ha en generös flyktingpolitik, så att de som flyr kan få asyl här hos oss."

V:
"Vi är mycket kritiska till den nuvraande flyktingpolitiken och vill genomföra en rad förändringar för en solidarisk, human och rättssäker asylpolitik, både i Sverige och på EU-nivå. Bland annat måste lagen förändras så att ingen avvisas till krig, så att att barns, kvinnors och HBT-personers flyktingskäl tas på större allvar och att det öppnas lagliga vägar till Sverige och EU för att söka asyl."

Mm, okej. Ser inget om _ökad_ invandring dock. Het potatis.

Dyslekso2010-10-27 21:48

Som du påpekade. ;p

taxam - Ej medlem längre2010-10-27 21:49
Antal inlägg: 427

Nobelfesten tar in vilka gäster de vill. Sd är inte tillräckligt rumsrena för att platsa i etablissemanget tydligen...nåväl! Det är deras ensak. Men jag tycker att man ska ställa sig frågan...varför ett sådant stohej runt Sd? Dom får mer publicitet nu än om dom blivit inbjudna. Och en liten kommentar till det hela..."vi" utvisar en del asylsökande hem till döden...men det finns säkert någon från migrationsverket inbjudna.

Lika bra2010-10-27 21:50
Antal inlägg: 437

Dys
Kanske inte vad gäller V, men MP talar ju om en helt fri invandring. Det är rätt jävla radikalt och modigt.

ttiittii - Ej medlem längre2010-10-27 21:52
Antal inlägg: 37631

nej han får inte vara med

Dyslekso2010-10-27 21:55

Jo, det kan jag hålla med om. En storartad vision är det allt.

Dyslekso2010-10-27 21:57

Storslagen? Äh. :)

Rhotheta2010-10-27 22:28
Antal inlägg: 4992

Måste bara ge mitt stöd till Sylvia! Modigt! Har hållit mig borta och är inte sugen på en comeback men det här kunde jag inte riktigt åse. Nu såg jag ju att du fick lite mer stöd men väl rutet! Jag skulle tro att de starka reaktionerna på sverigedemokraterna beror på att människor blir påminda om sin egen rasism och det skapar ångest inom dem. Är man inte rasist vågar man kanske se problemen med integrationen utan att man behöver ogilla utlänningar. Då kanske man inte heller känner sig så hotad av sverigedemokraternas lite naiva knätofsromantik utan kan tänka sig att ta en diskussion om sakfrågor. Men som sagt, ville bara stå på din planhalva.

lightningpaw2010-10-27 22:49
Antal inlägg: 380

Rhoteta: Visst finns det problem med integrationen som det ser ut vilket jag tror de flesta riksdagspartier och svenskar är överens om, sd:s lösning på integrationen är ju dock ingen integration alls. Det de förespråkar är ungefär som att skära av sig armen när man skurit sig i fingret. Typ.. Och det där med att de som är mot sd i själva verket är de verkliga rasisterna tycker jag är en mycket märklig förklaring, påminner om nån slags bisarr sociologisk freudianism.

Och jag tror det finns mer än en planhalva här, jag avskyr JÅ men tycker absolut de ska bjuda in honom till Nobelfesten, så slipper man höra honom sitta och gnälla om vuxenmobbing igen...

SylviaPlath - Ej medlem längre2010-10-27 22:50
Antal inlägg: 31064

Intelligensreserven återuppstånden på flera håll. :)

Majsed2010-10-27 22:58
Antal inlägg: 68

Ren rädsla att inte bjuda in SD!! Våga riskera en scen när han ska tåga ut för att något tal inte faller i god smak- förstår Nobel komitten! :)

kremlan - Ej medlem längre2010-10-27 23:00
Antal inlägg: 364

Vad menar du Sylvia?

Rhotheta2010-10-27 23:01

Tycker att din planhalva (den tredje;) också är respektabel, lightningpaw;)

les fleurs2010-10-27 23:27
Antal inlägg: 290

Brown girl in the ring Tja la la la la Show me your motion
Tja la la la la

Måste också alltid tänka på den när någon nämner den där mannen.

Angående nobel festen så är det väl förstålig om de inte vill bjuda karln.
Sverigedemokraterna bildades som en fortsättning på den rasistiska kampanjorganisationen Bevara Sverige Svenskt. BSS bestod till en början av en liten grupp personer med nynazistisk bakgrund. 1987 gick BSS samman med det främlingsfientliga populistpartiet Framstegspartiet och bildade Sverigepartiet. Sammanslagningen blev en flopp. 1988 gjordes ett nytt försök av BSS-fraktionen och Sverigedemokraterna bildades.

men jag som är invandrare o bor i rinkeby så jag antar att jag är endel av problematiken och bör vara tyst

Ts lillsyrra - Ej medlem längre2010-10-27 23:28
Antal inlägg: 299

Skit är skit.
Sen kan Åkesson försöka kamouflera sig hur mycket han vill, stanken kommer han ändå aldrig ifrån.
- Stackaren.

hetsy betsy2010-10-27 23:32
Antal inlägg: 9

Jag tror inte det är så smart att utesluta SD men jag tycker det tyder på integritet från stiftelsen.

Hela grundidén om nobelpriset bygger på öppenhet, att bygga broar och öppna dörrar. Möten och utbyte mellan människor och kunskap. Om jag själv satt i stiftelsen skulle jag troligen också haft svårt att bjuda in någon som representerar idéer som är så kunskapsfientliga.

Främsta problemet är kanske snarare att man har en luddig praxis om att slentrianmässigt bjuda in partiledare. Det vore bättre om de hittade andra principer och urval för inbjudningarna, då skulle flertalet av partiledarna kunna följa festen framför TV:n istället.

Det enda jag vill tillägga för övrigt är att jag gärna ser JÅ på nobelfesten - förutsatt att han har på sig sin löjliga folkdräkt.. :)

zlipzten - Ej medlem längre2010-10-27 23:47
Antal inlägg: 1466

Fint skrivet, hetsy betsy, men SD får inte låna våra knätofsar!
Ett samlat folkmusikförbund vill inte förknippas med SD och har haft flera aktioner om det under hösten över hela landet.

www.sydsvenskan.se/k...ed -SD.html

Märkligt nog resonerar inte folkmusikerna, de politiska organisationerna, Svenska Kyrkan, kungahuset och Nobelkommittén på samma sätt som intelligensreserven på Betapet.

Rhotheta2010-10-27 23:58

les fleurs!
Du kvalificerar dig väl på flera sätt? För det första lever du mitt i integrationspolitiken och har ett viktigt perspektiv. För det andra radar du upp fakta och inte bara floskler. För det tredje har du retorisk känsla. Sådana som du tillför verkligen något till debatten.
Varför skall egentligen NÅGON behöva känna att de inte får yttra sig? Jag tror att vi förlorar på det.

le-lou2010-10-27 23:59
Antal inlägg: 17500

haha. intelligensreserven, snacka om att slå sig själv på knäna.

seriöst - spinner ni så fullt ut i denna oerhörd viktiga fråga? Om lilla Åkesson ska på nobelfesten? Hade ni gapat lika högt om ett antisemitiskt parti kommit in i riksdagen?
Har man sånt twisted (eller som Sylvia påpekar "rumsrent" - dagens fallgrop) partiprogram som SD har så kanske man får gilla läget att man blir utestängd från vissa sociala tillställningar. Speciellt sådana som innefattar just utlänningar och även invandrade sådana.
sverigedemokraterna....k- program/
Läs särskilt om deklarationen. Den är så ultimat på nåt sätt. Jag som svensk medborgare får skriva på en anpassningsförklaring om jag gifter mig med en invandrare.
Nä jag bor inte i nåt fint kvarter. Det är förresten fel info - de som röstar på sd bor inte i invandrartäta områden, de som röstar sd är de som aldrig gick gymnasiet. Jag har säkra siffror på det.

buuu vad synd det är om Åkesson. Om 4 år är det partiet ute ur riksdagen.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?