Spelrum
| Giraffen | 38 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 53 |
Mobilspel
| Pågående | 18 654 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| nulltj - Ej medlem längre | 2010-11-10 16:38 | |
![]() | Larvbrud>> Shit, vad tunn hud du har då. Jag använde inte exakt samma formulering som du, nej, men jag tycker nog att det är rätt hemskt att ha en sådan människosyn som flertalet av dom visade upp. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2010-11-10 16:40 | |
![]() | >>Många vanliga skolbarn ser ned på och skämtar om mattanter och städtanter. Omognad som förhoppningsvis går över. Ja, och den borde ha gjort det för länge sedan för dessa ungdomar, som är mellan 18-24. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-11-10 16:41 | |
![]() | Jag tror fler delar den människosynen. T ex på min föra skola där unga vuxna gick. Vuxna nog att klara av att sköta sig själva. Tyckte ändå att de kunde festa loss i skolbyggnaden under helgerna och låta städtanterna ta rätt på det. Städtanterna var mina kompisar och klagade inför mig hur jobbigt det var att varje måndag rensa toaletterna från pappershanddukar som gjort stopp, torka spyor mm. Det är inte bara bortskämda överklassmänniskor som inte kan uppföra sig. Jag tror inte det har så mkt med service att göra som att de är korkade. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2010-11-10 16:44 | |
![]() | Jag invänder inte mot att även andra unga vuxna beter sig så, men det som diskuterats här är ju inte ungdomar i allmänhet. | |
| Handy Man - Ej medlem längre | 2010-11-10 16:50 | |
![]() | Fast deltagarna i programmet är inte rika. Från vad man fick se från deras hem var många av dem servade av hempermanentade småstadsföräldrar. Någon pappa i pälsjacka flimrade förbi men annars var det ju mest vanligt fölk tycker jag. Programmets vinkel verkar dessutom inte vara "Titta så de beter sig di rike!". Bortskämda ungar finns självklart överallt men det blir kanske ännu mer tragiskt när man snyltar på föräldrar som inte badar i getost eller vad man nu gör när man är rik. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2010-11-10 16:55 | |
![]() | Jag har själv haft en priviligerad uppväxt och kan nog klassas som bortskämd på många sätt; men jag är samtidigt uppfostrad till att veta alla människors lika värde, vad saker kostar, var pengar kommer ifrån (inte från ett plastkort i pappas plånbok) och hur det känns att jobba. Jag har sällan saknat något, men jag har aldrig fått allt jag pekat på. Problemet är inte nödvändigtvis föräldrar som skämmer bort sina barn, utan föräldrar som urskiljningslöst gör allt för dom. Det är inte ok (i mina ögon) att aldrig ha städat sitt eget rum när man är 20, eller att mamma kommer med frukost till en när man är 24. Det handlar inte om att vara bortskämd, det är idioti. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-11-10 16:59 | |
![]() | Tycker det kan vara ganska gulligt jag. Beror lite på personen. Jag får alltid frukost av alla jag bor med. Kanske beror på att folk gillar att se mig äta. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2010-11-10 17:01 | |
![]() | Jag får frukost av min sambo ibland, men jag förväntar mig inte det. Och han kör inte sex mil enkel väg för att leverera. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-11-10 17:03 | |
![]() | Var det inte en kille som sa att hans mamma skulle hitta på nya ursäkter att komma hem till honom om hon inte fick städa. Tror föräldrarna njuter av läget faktiskt. De knyter ju barnen till sig och får insyn i deras liv. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2010-11-10 17:05 | |
![]() | Och barnen utnyttjar läget. Jag tycker fortfarande att det är ett sjukligt beteende i många avseenden, men jag tycker det är helt ok om man inte håller med. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-11-10 17:09 | |
![]() | Föräldrar till duktiga och strävsamma barn brukar också belöna dem. Sonen jobbar och drar in pengar, skaffar sig en tjej och lever vuxenliv. Mamma och pappa går in med pengar till vitvaror och skinnsoffa. Det är upp till varje förälder vilka krav de vill ha innan de ger något, om det alls skall finnas motkrav. Helt klart är att curlingföräldrar gör sina barn en otjänst. I det här programmet är det största problemet SVT:s roll. Varför sänker de sig till förnedrings-TV? | |
| Kung BuggeDE | 2010-11-10 17:15 | |
![]() | Man är väl i mångt och mycket en produkt av sin uppfostran. Så min åsikt är att föräldrar har ett ansvar gentemot barnen och att visst det är bortskämda vuxna vi ser, men också i mångt och mycket svikna vuxna som förmodligen skyddats mot alla livets fallgropar och inte fått se verkligheten för vad den är. | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2010-11-10 17:19 | |
![]() | Behringer: Såg du debatt 20.30 igår kväll där de aktuella familjerna deltog liksom bl a psykologer? Flera av föräldrarna var upprörda över att folk i allmänhet inte förstår deras behov av att pyssla om sina vuxna barn in absurdum. Det är väldigt på riktigt i mina ögon. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2010-11-10 17:20 | |
![]() | Precis. Är man 20 och tror att en normal arbetsdag är 2 timmar lång så har något i uppfostran gått snett. Då har man lite för mycket padding runt sig. | |
| apbur | 2010-11-10 17:29 | |
![]() | Ni lägger så mycket vikt vid uppfostran. Både barn och ungdomar har förmågan att tänka själva. Nu kanske det finns vissa undantag. Min mor har inte på långa vägar lärt mig allt jag kan. Väldigt lite faktiskt. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-11-10 17:43 | |
![]() | Föräldrarna borde få resan istället samt en ny hobby. | |
| Leopardhonan | 2010-11-10 17:47 | |
![]() | Larvbrud- föräldrarna medverkar ju för att dom är trött på att passa upp sina vuxna bara! Det sa dom själv iaf.. Tror dom har problem med att släppa dom och inse att dom just faktiskt är myndiga och borde börja tänka på att ta hand om sig själv. Att ena pappan berättade att dottern fick handla vad hon ville, när hon ville, och hur mycket hon ville, och att han dessutom hämtade henne 24/7.. helsjukt tycker jag! Det är ju en riktig otjänst att serva dom hela tiden, även om föräldrarna delvis gillar det såklart. Hur ska dom klara sig "när dom blir stor"? Tycker som nulltj, att man måste lära sig att hantera pengar, städa, tvätta, laga mat m.m. Men dom verkar inte ens villiga, dom vill bara vara c-kändisar för en månad efteråt.. ;-) | |
| Leopardhonan | 2010-11-10 17:49 | |
![]() | Precis som i lyxfällan... dom vet inte vad pengar innebär alls.. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-11-10 17:51 | |
![]() | Pappan till Karolina sa igår på Debatt att "Vi får så mycket tillbaka av henne" vad är det undrar jag. Är det hennes underbara existens som Olga eller? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-11-10 17:52 | |
![]() | precis som* | |