Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 18 865 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tess 08 | 2011-01-09 22:27 | |
![]() | Challe- Jag vet inte. Jag har en kompis som inte gillar texturen som köttet har. H*n var vegetarian, ett tag, av den anledningen att h*n bodde tillsammans med flera andra vegetarianer i ett hus. Alltså åt h*n inte kött för att det inte fanns i huset... Det kan ju vara så att jag av moraliska skäl inte äter bönor för att jag ser bönor som ett mellanting mellan djur och växter... ungefär som svampar. Måste jag äta bönor ändå? | |
| Tess 08 | 2011-01-09 22:30 | |
![]() | zlipzten- tror inte någon tvingar någon att äta något. Det är mer hypotetiskt jag tänkte... Sen att vissa gör sitt bästa att vränga till det hör liksom till... | |
| lillsyrran_ - Ej medlem längre | 2011-01-09 22:31 | |
![]() | "Kan nämna att en vegetarian jag kände blev bjuden på blodpudding av en annan. Denna sa: men det här kan du väl äta, det är ju inget kött i det." *aaasg* :) | |
| Gitarrmagnus | 2011-01-09 22:32 | |
![]() | Men Zlipsten, brysselkål som är så gott. Passar utmärkt till kalkon. | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2011-01-09 22:36 | |
![]() | Sorry, Mange, jag har en aversion mot de söta, små brysselkålarna. Broccolli och vitkål är mycket godare. | |
| Tess 08 | 2011-01-09 22:41 | |
![]() | Den som sett "Så mycket bättre" och DiLeva kanske förstod... En av mina favoritscener från det programmet :) | |
| Subutai | 2011-01-09 22:49 | |
![]() | Nog för att kossor och andra djur är fina, så är dem för goda att INTE ätas! www.cooknutri.com/wp...mi gnon.jpg Mmmmmmmmmmm.... | |
| Fibbels Fru | 2011-01-09 22:53 | |
![]() | ...en sak som jag undrar är varför det lagas och säljs substitut för vårt kött? Är man nån slags vegetarian så är man väl det och vill följaktligen inte äta kött. Man VARFÖR då göra "vegetariska KÖTTbullar" eller ha vegetariska alternativ till julSKINKAN eller framställa "Quorn" (eller vad det heter) för att använda istället för KÖTTfärs. Om jag inte äter morötter finns det då nåt orange alternariv så jag kan svarva till ett morotssubstitut???? | |
| lillsyrran_ - Ej medlem längre | 2011-01-09 22:58 | |
![]() | 2011-01-09 22:53 Varför? Finns ett enkelt svar; pengar. Det görs envisa försök (och de lyckas också) att sälja en massa shit till oss veggisar. Quorn är värst. Någon enstaka gång kan jag visserligen köpa sojafärs, men det är då inte ofta... | |
| Fibbels Fru | 2011-01-09 23:00 | |
![]() | aha...så ni vegetarianer äter inte det så gärna då? | |
| Fibbels Fru | 2011-01-09 23:01 | |
![]() | Och gör du då KÖTTfärssås på det? Eller? | |
| Gitarrmagnus | 2011-01-09 23:01 | |
![]() | Jag har en kompis som är vegetarian för att inte vill äta djur. Men han älskar tex dillkött så då funkar Quorn bra som substitut för kött. | |
| Fibbels Fru | 2011-01-09 23:02 | |
![]() | Älskar han DillKÖTT!!?? Inte Dillsås?? ....älskar dillkött | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2011-01-09 23:02 | |
![]() | sojafärssås blir det då. | |
| Fibbels Fru | 2011-01-09 23:04 | |
![]() | Tänkte väl!! | |
| Gitarrmagnus | 2011-01-09 23:05 | |
![]() | Det är väl smaken av dillsås han gillar egentligen fast man behöver väl blanda i nåt för att göra det lite mer matigt. Jag har ätit det och tyckte var helt okej. | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2011-01-09 23:05 | |
![]() | Jag tycker också att det är lite fånigt med konstgjort kött men i min släkt äts det mycket quorn och det kan vara trevligt för t ex veggobarn med sojakorv när alla de andra grillar och har korvbröd. | |
| Fibbels Fru | 2011-01-09 23:07 | |
![]() | Jag tycker bara att det är lite kul ...äter inte kött men maträtterna har KÖTTigt namn...=) | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2011-01-09 23:09 | |
![]() | Jag har inga problem med konstgjort kött. Hälsans Kök kanske man ska skippa dock, för de har ägg i det mesta. | |
| lalilur | 2011-01-09 23:09 | |
![]() | witchgame skriver (på sida 1): "[...] människans hjärnor var små och outvecklade, när de kom på hur man kunde jaga och ta mindre byten åt vi kött allt oftare vilket medförde att hjärnan utvecklades, blev större och vi blev "mer intelligenta" och utvecklades så småningom till dem vi är idag." Det är totalt helfel. Människans hjärna var precis lika utvecklad då som den är idag. När någon kommer med sådan "fakta" blir resten av resonemanget irrelevant, eftersom det lyser igenom att personen inte har en susning om vad den talar om. Och förövrigt är kött mord. | |