Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 47 |
Mobilspel
| Pågående | 18 835 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SkySpy_ | 2011-04-14 21:43 | |
![]() | Är väl mkt smidigare att skriva siffror oavsett. Jag bryter säkert mot gängse normer men det skiter jag i. Snabbare mera praktiskt och man kan utläsa vilket tal det handlar om mkt fortare. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-04-14 21:44 | |
![]() | Smileys i arbetsmail är faschinerande. När man diskuterar affärer och någon har klantat sig och försöker släta över med en smiley. Eller om man hade fått ett svar från CSN som sa "Tyvärr har vi råkat ta ut för lite pengar och måste nu debitera dig 50 000 denna månad :-)" | |
| Miss_jk | 2011-04-14 21:46 | |
![]() | Håller med dig mrperfect, men jag tror inte att det skall vara mellanslag mellan ( och ord. Alltså ska man (om man vill skriva korrekt) låta bli att trycka på space-tangenten efter "(" och innan ")". :) | |
| Tinna | 2011-04-14 22:05 | |
![]() | Pseudonymf 2011-04-14 17:59: “Jag vet att Tinna får gåshud av att jag och många fler inte skriver punkt efter en smiley. Alltså att vi använder smileyn som en sorts punkt i en mening. Själv tycker jag att det ser knasigt ut med . Men jag har full förståelse för hennes synpunkt. Litegrann också för att jag inte vill att hon ska slå mig efter att hon har läst detta [punkt]” Haha.. ^^ Men du har fått det lite om bakfoten. Punkt efter smiley ser konstigt ut ja, men det jag stör mig på är folk som _ersätter_ punkt med smiley. :) Punkten ska finnas där. Smileyn får gärna komma efter. ;) För övrigt retar jag mig på den här smileyn: :))) Dubbelhaka? | |
| Tinna | 2011-04-14 22:06 | |
![]() | Bah.. Blev ju en vanlig smiley med scriptet.. >:P (Ska vara ett kolon och tre parenteser efter varann..) | |
| -50- | 2011-04-14 22:08 | |
![]() | nope, trippel. :)) = dubbel | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-04-14 22:08 | |
![]() | jag stör mig inte eftersom jag inte ser felen,särskrivning vet jag inte vad det är för någonting.så kan det bli när föräldrar kastar en unge mellan 2 länder,det blir varken hackat eller malet,smileys tycker jag är för barn upp till fjortis ålder | |
| mrperfect | 2011-04-14 22:14 | |
![]() | MISS JK DU HAR TROLIGEN RÄTT ( DU HAR RÄTT) JAG BRUKAR GÖRA SÅ FÖR ATT ÖKA läsligheten :) >:oD | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-04-14 22:16 | |
![]() | precis mr det är bolibompanivå | |
| bakåtvolt | 2011-04-14 22:21 | |
![]() | du kan gå på kurs och lära dig titti. viktiga saker! (lustigt, jag har uppfattat dig som under fjorton år med ditt språk) | |
| mrperfect | 2011-04-14 22:24 | |
![]() | jag lärde mig smileysar då jag var över 35, tyckte det var kul ity jag är en gubbe me humor :P | |
| kaffeflicka - Ej medlem längre | 2011-04-14 22:37 | |
![]() | Me like smileys (swenglish and coffee) och låter dem ofta ersätta punkt (får man inte det)? För det mesta uppskattar jag ATT folk (även barn) skriver, inte hur de skriver men texter på nätet, i tidningar och i böcker blir jobbiga och svårlästa med konstig stavning och särskrivning. Outhärdligt kan det bli med ett kaos av skiljetecken och specialtecken. Fetdiss för tillgjort tal/skrift- och bebisspråk. | |
| hungerstrejk | 2011-04-14 23:07 | |
![]() | Jag stör mig kopiöst på situationer som dessa: Hje! OJ, jag menar Hej! Hej alal glada! Oj, ALLA skulle det ju stå, hehe. | |
| Jack Sanchez - Ej medlem längre | 2011-04-14 23:11 | |
![]() | Jagtrorminsannattminmella nslagstangentgicksönder | |
| Samla poäng | 2011-04-14 23:49 | |
![]() | Som finlandssvensk har jag antagligen ett språk som kan uppfattas som en aning ålderdomligt av rikssvenskar. Jag saknar infinitivmärket ”att” som håller på att försvinna i såväl tal- som skriftspråk. (”Jag kommer anmäla dig till språkpolisen. ” istället för ”Jag kommer att anmäla dig till språkpolisen”). Sedan stör jag mig på mellanslag innan utrops- eller frågetecken. Vilken härlig dag ! Vad hände sedan ? Onödiga engelska ord: ”Jag ska skriva en review” stöter jag ofta på i de forum som gäller min hobby. Vad är det för fel på ”recension”? ”Subscriba” eller ”subscribea” har jag fått som uppmaning av andra youtube-användare. Varför inte be mig att prenumerera istället? ”Brand” låter kanske häftigare än ”varumärke”, men en brand på svenska är ju detsamma som eldsvåda. Särskrivningar kan bli ganska roliga, ”lång hårig sjuk sköterska” är ju en klassiker. Och vem vill åka till servicestationen som skriver: ”Mellan kl 12 - 16 kollar vi glykolhalt + spolar vatten och olja på din bil.” | |
| CodX | 2011-04-15 00:30 | |
![]() | Jag stör mig på folk som stör sig på särskrivningar och andra tillfälliga tabbar. Alla vet i stort sett hur saker och ting ska skrivas. Om någon inte vet det tycker jag bara synd om denne och tycker således inte att man behöver trycka upp det i skrift för att visa personen att man är lite bättre... ...för tillfället. Jag irriterar mig också på att ordet särskrivning blir rödmarkerat i betapets forum. | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2011-04-15 00:37 | |
![]() | Tillfälliga tabbar och upprepande fel är två helt olika saker. | |
| jstattin | 2011-04-15 00:38 | |
![]() | men man kan ju srikva ltie hur som hlest braa odret bröjar och sultar på rtät bkoatv. så går det ju att lsäa vliket flal | |
| jstattin | 2011-04-15 00:39 | |
![]() | missa ett s i bkoastv | |
| henrik_l | 2011-04-15 04:48 | |
![]() | Inte det minsta! Självklart inte! | |