Spelrum
| Giraffen | 27 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 11 |
| Inloggade | 38 |
Mobilspel
| Pågående | 19 384 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| AMF | 2011-12-17 10:28 | |
![]() | ttiittii; att ställa ut torrfoder är ju bara att locka dit råttorna. | |
| Palini | 2011-12-17 11:46 | |
![]() | Tja, jag var ju en gutta ironisk nä jag t.ex tog upp lodjuret, men duvor och fiskmåsar skiter ju som fan även i stan. Mer än katter och hundar skulle jag vilja påstå. Städerna är ju full av djur som är "osanitära". För att inte tala om all träd som står och lövar titt som tätt... De är nog inte helt bakteriefria. En plastbubbla är det jag kan rekommendera för de som är rädda för "osanitära element". | |
| Zaskia - Ej medlem längre | 2011-12-17 12:04 | |
![]() | Katter och hundar är trevliga inslag i miljön. De flesta hundägare tar upp efter sina hundar. Dessa djur vill vi inte vara utan. Gnälliga människor är däremot ett bekymmer. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-12-17 12:14 | |
![]() | där det finns katter finns det inga råttor,det är bara välja kattskit eller ställa ut lite torrfoder en dl var 14:dag | |
| Lillstölla | 2011-12-17 12:21 | |
![]() | Om inte att ge svaret " luftgevär" och sen släta över med att man skojar är näbbigt så vet jag inte vad som är. Skrämmande. | |
| susila | 2011-12-17 12:52 | |
![]() | titttittti, katter tar mest småfåglar. Råttor är väldigt jobbiga att tampas med även för en katt. Det finns därför gott om råttor även där det finns katter. | |
| Fallen_89 | 2011-12-17 12:52 | |
![]() | Skillnaden mellan katter och barn är att barn förhoppningsvis kommer ge någon form av avkastning för samhället. Det gör inte katter och hundar. Dessa är populära för att de tidigare fyllde en funktion. Nu är denna snarast emotionell, skaffa barn istället och bidra med något till framtidens samhälle... | |
| Fallen_89 | 2011-12-17 12:53 | |
![]() | Nu talar jag om tama djur i staden inte på landet... | |
| Minta | 2011-12-17 12:56 | |
![]() | Husdjur är förmodligen mycket produktiva. De är så välgörande för människors fysiska och psykiska hälsa att de förhindrar stora kostnader för sjukvården. Ni som ser dem en sanitär olägenhet kanske skulle skaffa ett? Inte minst för er hälsas skull. | |
| dannyboyFFS | 2011-12-17 12:59 | |
![]() | +1 minta www.youtube.com/watc...ur e=relmfu | |
| Fallen_89 | 2011-12-17 12:59 | |
![]() | Kan skaffa mig en hamster i så fall...hårar dessutom mindre... | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-12-17 13:03 | |
![]() | sussila då är min katt unik hon var en grym råttfångare,och mössfångare alla råttdjur som hon dödat fåglar med,en gång hyrde vi ett hus i säfsen fredricksberg 44 möss dödade hon och la på altanen,här tog hon mäst råttdjur som var ca 15 cm hon bet huvudena av dom | |
| mergallfeber | 2011-12-17 14:44 | |
![]() | De framtida barnen kommer inte att få plats här då alla ska bo centralt, helst i en storstad och inte norr om Uppsala.. Då är det bättre med en hund eller katt, den kan bo var som helst! | |
| mz_lzrd | 2011-12-17 15:19 | |
![]() | De framtida barnen ska förränta sig, jomenvisst, synd barnarbete är förbjudet, annars kunde de börja bidra till samhällets välfärd redan som tultungar. Det finns många sysslor de små skulle klara galant! Om nu poängen med dem är att de ska vara LÖNSAMMA, varför inte ta dem i bruk så fort de kan gå? | |
| mz_lzrd | 2011-12-17 15:24 | |
![]() | Fallen, hundar och katter fyller numera förmodligen större funktion än någonsin. Massor av människor är ohyggligt ensamma idag, särskilt äldre. Massor av människor får inte plats i samhället pga sjukdom, ålder, funktionshinder eller ren jävla otur t ex i valet av föräldrar. Hundar och katter utgör meningen med livet för många av dessa människor. | |
| AMF | 2011-12-17 15:37 | |
![]() | Men för helvete - det handlar inte om husdjurens icke vara. Det handlar om att ägarna ska se till att de inte förorenar och ställer till skada för andra! Lillstölla; du är verkligen humorbefriad. Mitt skämt platsar i kategorin galghumor. | |
| Lillstölla | 2011-12-17 15:40 | |
![]() | AMF: Humorbefriad kan jag ju knappast vara för jag förstår ju att du är ett skämt..... | |
| Minta | 2011-12-17 15:48 | |
![]() | Husdjur/djur förorenar och det gör människor också. Människor har toaletter, men kissar ändå ute ibland. Hundar måste kissa ute och bajset tar vi upp (de flesta). De måste kissa någonstans, hanhundar har en tendens att skvätta lite här och där. Det är deras behov. Katter, det finns både tama och vilda, kanske värmer sig på bilhuven på vintern. Kan du verkligen inte unna dem det? Om inte katten, ska vara inne jämt eller i koppel, får vi tåla lite bajs, de är inte de enda varelser som gör det. Om städerna var översvämmade av lösgående katter skulle jag förstå det, men det är de inte. Min katt som nu är ganska gammal och kastrerad, 11 år, är inne hela vintern eftersom hon inte vill gå ut. Men under andra årstider är hon gärna ute på natten på vår gård. När hin var yngre hade hon stort behov av att vara ute fritt. Det handlar inte om att bara och enbart se till människans behov utan även till djurens. | |
| Minta | 2011-12-17 16:00 | |
![]() | Några katter är säkert vilda. Folk är ju ibland så smarta att de överger katter de tröttnat på. | |
| AMF | 2011-12-17 22:26 | |
![]() | Lillstölla; i fortsättningen bemöter jag inte dina inlägg. Jag nedlåter mej inte mer att gå i polemik med en person som är fylld av schablonmässiga attityder. Ditt enda bidrag i denna tråd är att ständigt hitta anledningar att bjäbba. En vana som oftast inte tillhör en vuxen människa. | |