Spelrum
| Giraffen | 8 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 8 |
Mobilspel
| Pågående | 19 583 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| limpan__2 | 2013-05-23 10:35 | |
![]() | Hur gick de Lika bra? Fick du eld på någon oskyldig invandrares bil i natt? | |
| Lika bra | 2013-05-23 10:35 | |
![]() | Åke Jävel har för övrigt en aktuell analys till hands: 1.bp.blogspot.com/_y...%A 4vel.jpg | |
| jellyflower | 2013-05-23 11:20 | |
![]() | Tiitttiii, varför skulle invandrare vilja lära sig något av oss så misslyckade svenskar? Vi bara super och knullar runt och du tänker själv aldrig någonsin bli svensk, som jag minns att du, i all din kärleksfullhet, uttryckte dig i en annan tråd för några veckor sedan. Men menar du verkligen den sortens kärleksfullhet som du brukar uppvisa här när du brer ut dig i långa hatiska inlägg om människor som du inte gillar (feminister, sverigedemokrater, etniska svenskar m fl) så är det kanske precis den kärleksfullhet de här ungdomarna har lärt sig och försöker förmedla genom att bränna bilar och kasta sten på dem de inte gillar. | |
| Lika bra | 2013-05-23 12:08 | |
![]() | Limpan Det beror på din definition av invandrare, ett, enligt mig, mycket komplicerat begrepp. Jag bryr mig inte så mycket ursprunget på de vars egendom jag förstör. | |
| Liftactiv | 2013-05-23 15:17 | |
![]() | magnusito 2013-05-22 19:00 "Många är nog födda här." som svar på mitt inlägg? Visst är det så, många av dessa ungdomar är födda i Sverige, men då borde de fan ha större respekt för sina föräldrar som lyckats fly till Sverige och kunnat få barn här istället för i deras hemland. De respekterar och bryr sig inte ett skit om sina föräldrar. Och föräldrarna... Ja var är de? nulltj har en stor poäng! | |
| corlini | 2013-05-23 17:40 | |
![]() | liftactiv och nulltj har rätt här nu, kan bara hålla med. man kan inte tvinga folk att respektera, att följa sunt förnuft eller att visa respekt. inte heller kan vi köpa detta för pengar, vi kan skjuta till en miljard att bygga fritidsgårdar, lekplatser, barnbibliotek och måla trappuppgångar i dessa förorter men sålänge invånaren där ändå helt saknar respekt, förnuft, vilja så kvarstår klyftan, vi-dom mentaliteten och klasskillnaden. föräldrar bär ansvar, uppfostran går ut på att ideer som att bränna grannens bil iten ens existerar som ett alternativ. det sitter djupare än neddragen kommunal satsning i regionen. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2013-05-23 18:11 | |
![]() | Med tanke på tonen, fördomarna och föraktet i många inlägg här är det faan mycket märkligt att så många fortfarande inte förstår nåt om "utanförskapet" i dessa områden. | |
| fetabetapeta | 2013-05-23 18:18 | |
![]() | Lika bra e bäst ;-) | |
| limpan__2 | 2013-05-23 18:19 | |
![]() | Tiotusentals människor bor i dessa områden utan att den en endaste gång tänker tanken på att bränna en bil, krossa skyltfönster eller kasta sten mot poliser. Det är dessa som får sin tillvaro förstörd av något hundratal självutnämnda revolutionärer. Dessa få tar jag mig gärna friheten att förakta då de föraktar det samhälle och den demokrati vi lever i tillsammans! | |
| fetabetapeta | 2013-05-23 18:24 | |
![]() | Asså tycker man att d e så illa, är det väl bara att flytta härifrån, var det nån som tyckte. ... Works both ways? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-23 18:25 | |
![]() | om en del är så unga som 12-13 år,så undrar jag var deras föräldrar är någonstans | |
| pabster1 | 2013-05-23 18:26 | |
![]() | Dom bränner bilar i sina egna områden.... i andra områden skulle det vara för farligt. Uppretade svennar kanske inte ringer polisen.... | |
| fetabetapeta | 2013-05-23 18:34 | |
![]() | Och ibland är man allt glad Att man har sina i-lands bekymmer. | |
| fetabetapeta | 2013-05-23 18:44 | |
![]() | Mr I skulle socialbidrag göra dig höginkomsttagare? Eller vad menar du? Lever nog fett på riksnormen. | |
| apbur | 2013-05-23 19:53 | |
![]() | "Asså tycker man att d e så illa, är det väl bara att flytta härifrån, var det nån som tyckte. ... Works both ways?" Inte riktigt kanske, omvänt gäller att eftersom jag inte är nöjd så kan jag bränna ner din bil och bli ursäktad av dig och samhället och kanske få en egen bil av skattebetalarna? | |
| catta65 | 2013-05-23 20:13 | |
![]() | Har inte kunnat följa debatten så noggrant men Locomondo: med svenska ungdomar menade jag också invandrarungdomar, som jag bland annat har i min närhet, men som har växt upp med svenska värderingar och även regler. Vilket gör att de aldrig skulle göra på det här viset för att de är utråkade och inte har något annat att göra än att protestera mot en dödskjutning som polisen gjort när de har blivit attackerade av en man med machete. Det konstiga är att i deras hemländer är såna skjutningar många gånger vardagsmat men där ställer de sig inte på barrikaderna. Jag tycker att vi ska ställa upp för människor i vår omvärld men man får ta seden dit man kommer! | |
| bobo flux | 2013-05-23 20:30 | |
![]() | Kanske lite off topic, men finns det några studier på vilka förväntningar människor i olika åldrar har på sin tillvaro när de invandrar till Sverige? | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2013-05-23 20:40 | |
![]() | Flera fördomar. Utan att någon har haffats (eller att polisen gått ut med namn, hemort eller nationalitet) så finns redan uppfattningen att det är invandrare från skumma kulturer som härjar. Bara en tanke. Är det dessa fördomar de har mött överallt (alltifrån dörrvakten till polisen och arbetsförmedlaren) under x antal år? | |
| limpan__2 | 2013-05-23 21:04 | |
![]() | Jag vet inte hur många dörrvakter, poliser och arbetsförmedlare dessa minderåriga ungdomar som igår blev haffade hunnit träffa på. Förhoppningsvis väldigt få i alla fall. | |
| Hinken76 - Ej medlem längre | 2013-05-23 21:22 | |
![]() | Det är en nedåtgående spiral. Invandrarungdomar möts av fördomar och döms på förhand. Det skapar frustration och mer utanförskap. Utanförskapet bidrar till kriminalitet. Fördomarna späs på. Hur bryts spiralen bäst? | |