Spelrum
Giraffen28
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
11
Inloggade39
Mobilspel
Pågående19 364

Forumkategorier

Användare Inlägg  
kiwiskal2013-07-16 18:18
Antal inlägg: 2684

Vad är det som skulle hända om en 8åring hade en bh då?

corlini2013-07-16 18:27
Antal inlägg: 3172

hända? tja det är väl mest det att barnet inte förstår innebörden och budskapet blir att:

A barnet är efterblivet
B ska på maskerad och således skämtar
C anspelar på en kvinnlighet hon inte bär
D lockar till kommentarer, nedlåtenhet eller perversitet beroende på omgivning och tajming
E barnet får en skev självbild av kropp, sexualitet, mognad, roller

ungefär så kanske

kiwiskal2013-07-16 18:53

Jag tror att pedofiler kommer vara pedofiler även om barn inte har bh.
Eller menar du att typ en släkting eller lärare skulle säga något om bhn eller brösten som uppfattas som perverst?

kiwiskal2013-07-16 19:12

Fast det senare måste jag nog räkna som pedofili med.

125478 - Ej medlem längre2013-07-17 09:53
Antal inlägg: 8332

Bitte jag tycker att du själv blandar ihop toppar med BH.
Du länkar till en sida med toppar på Ellos och kallar det för topp/BH.

Det svarade jag på, varför jag tycker att det är okej med -toppar- från storlek 114.

Håller inte med dig Gunilla. Jag har sett hur det vid en viss ålder börjar att "hållas för" när det ska bytas om.
Och vad är det för fel på de vuxna som kräver att man måste visa sig halvnaken, för annars är det något fel på "grundtryggheten" på 7-åringen?

Själv har jag t.ex. aldrig begripit traditionen av att alla plötsligt ska vara nudister i samband med bastubad på en simhall. Men nu förstår jag varför jag hellre har en handduk runt om istället för att sitta helnäck bland främmande människor, jag saknar en grundtrygghet tydligen...

Det finns inget sexuellt med ett barn som har en tvådelad baddräkt!
Bara i pedofilers ögon är det "sexigt" på ett barn.
Är man normalt funtad tänker man inte på sexighet och att en vanlig under- och överdel på en bikini är "utmanande" på en 5-6åring!

Gunilla _2013-07-17 10:01
Antal inlägg: 4425

125478; "Och vad är det för fel på de vuxna som kräver att man måste visa sig halvnaken, för annars är det något fel på "grundtryggheten" på 7-åringen?"
- jag menade inte alls att något är fel men ett barn upp till, låt säga 9-10 års ålder, borde inte ha några problem med att visa sig naken. Vem, om inte vuxna (föräldrar), har lärt barnet att det skulle vara fel att inte skyla sig?

Och återigen - en bh eller bikiniöverdel fyller ingen funktion på ett barn utan ens tillstymmelse till bröst. Den hamnar ju bara på sniskan och blir störande.

125478 - Ej medlem längre2013-07-17 10:08

Barn som är blyga ska inte tvingas att visa sig näck om de inte vill!
Var tog respekten för ett barns integritet vägen...

Det handlar inte om funktion att bära en bikini. Det handlar om ett badplagg som kommer i två delar, och om barnets egen valfrihet att välja mellan helt nakenfis, bara badbyxor eller hela bikinin.

le-lou2013-07-17 10:16
Antal inlägg: 17500

Det är inte plaggen i sig som är för mig störande utan designen. En baddräkt skulle kunna vara minst lika sexig som en bikini och en bikini lika oskyldig som...baddräkt. Varför ska de ha baddräkt för när de inte får ha bikiniöverdel? Överdelen hör ju ihop med underdelen och ser oftast ut som en fyrkantig topp mer el mindre. Ja det är ett plagg tänkt för bröst men vuxna som knappt har bröst går ju runt med överdelar också.

Lindex säljer barnBH:s. Gissar att det är människor som har döttrar som börjar få bröst, som köper dessa. Personligen tycker jag att barnmode på vuxna är snäppet värre.

diffdiff2013-07-17 10:16
Antal inlägg: 3884

håller med helt och hållet

le-lou2013-07-17 10:19

Förtydligar : varför ett barn inte ska använda ett tvådelat badplagg utan prompt måste använda bara ett (baddräkt el badbyxa), det förstår jag inte logiken bakom.

Bitte - Administratör2013-07-17 10:25
Antal inlägg: 24199

www.smartkid.se/ungd...60 73776129
www.bonprix.se/produ...nk -962489/
Det första En riktig BH Det andra BHtoppar , men det kallas fortfarandes för BH och barn som INTE har fått bröst behöver i detta under sina kläder på skoltid , Sedan åter igen hur man klär sig på stranden är för mig en annan sak och man kan även där göra valet mellan en bikini som ser ut som en för barn eller en miniatyr vuxen bikini..

Bitte

le-lou2013-07-17 10:34

Bitte: Det andra länken, det är precis såna jag köpte till min dotter när hon gick i mellanstadiet.
Länk 1 är typ sånt hon har idag, nu går hon i åttan. I hennes fall handlade det om att hon utvecklades tidigt och hade behovet av stöd för brösten.

Är det vanligt att man köper länk 1 till femåringar eller?

le-lou2013-07-17 10:37

Sen tycker jag väl att behovet är högst personligt.... Kan inte vara ballt att sitta sist i klassen och inte fått några bröst när man går i sjuan... Och morsan vägrar köpa en helt vanlig bh för att " behovet inte finns". Snacka om att känna sig utpekad.

Bitte - Administratör2013-07-17 10:38
Antal inlägg: 24199

Men Le-lou i artikeln handlar det om barn kring 8 år och där finns knappast ett behov av BH , det var det mamman reagerade på och jag håller med henne en flicka i ÅK 2 behöver inte bh för de lär ju inte ha fått några bröst

Bitte

le-lou2013-07-17 10:43

Säljer de fortfarande stringtrosor för barn? Det minns jag däremot att jag reagerade på när dottern var mindre. Lindex tror jag det var.

le-lou2013-07-17 10:53

Bitte, barn tar efter vuxnas beteende och här sitter vi och pratar funktion. Lilltjejer vill alltid vara som mamma och så har det alltid varit. Minns hur jag älskade att dyka ner i mammas garderob och bh:arna var ju mest spännande. Då erbjöd inte affärerna en bh som passade mig utan jag fick hasa omkring hemma i villan med morsans bh runt anklarna och mima carola. Idag tjänar affärerna pengar på detta, upp till föräldrarna om de vill köpa el inte.
Jag ser det inte som det värsta som kan ske, om en 8-9 åring har en bh med typ nalle puh på, under tröjan. Det är faktiskt ganska så harmlöst i mina ögon.
Sexigt är det som ÄR sexigt. Plagget bh tex är inte sexigt bara för att den är utformad som en bh. Jag kan visa fler exempel.

diffdiff2013-07-17 10:55
Antal inlägg: 3884

8 åringar bör inte ha bh. Finns sällan ngt dom kan fylla ut den med

125478 - Ej medlem längre2013-07-17 11:45

Länken var från storlek 128/134, dvs från 8-10 år ca och uppåt.

En BH-topp eller vad du nu vill kalla det kan ha fler syften.
Det finns barn som utvecklas tidigt, en topp är för många ett sätt att platta till så att inte de begynnande brösten ska synas också!

Så visst kan en flicka i tvåan behöva en topp!
Det är bara synd om barnet om inte de vuxna runt omkring kan förstå och se barnets behov.
Och det enbart för att de blandar ihop vuxnas behov och sexualitet med barns.

125478 - Ej medlem längre2013-07-17 11:54

Stringtrosor däremot finns det däremot inget behov av hos barn.

Det borde fler reagera över, att barn i låg- och mellanstadiet har på sig. Det är att sexualisera barnen anser jag.

nulltj - Ej medlem längre2013-07-17 12:03
Antal inlägg: 14052

Jag tycker också det i stor utsträckning handlar om designen av plagget och om det finns ett behov, eller önskemål utöver att alla andra får eller att se vuxnare ut att man är. Exakta gränser för vad som är ok eller inte är svåra att dra; en sexåring som vill ha baddräkt eller tvådelad bikini av lite "barnsligare" modell ser jag inget problem med, medan en vadderad spets-bh på en åttaåring känns helt fel, eller en tillsexad trekantsbikini som mest hamnar på sniskan och ser malplacé ut. Eller stringtrosa för barn för den delen.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?