Spelrum
Giraffen36
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade57
Mobilspel
Pågående19 107

Forumkategorier

Användare Inlägg  
le-lou2013-09-29 18:33
Antal inlägg: 17500

"grå och nöjd" :)

Hur var det nu, det var väl The Secret du förespråkade va?

Bitte - Administratör2013-09-29 18:33
Antal inlägg: 24199

corlini vad är det som gör att du ser ner på alla andra männisor utom dig själv

Bitte

le-lou2013-09-29 18:37
Antal inlägg: 17500

Vad svarar du på frågan då? Vad du gjorde vid 35?
Då kanske nån annan, som sålt allt sin skit och rest ut i världen med hela familjen kommer peka på dig, garva och säga att du nöjde dig med lilla Sverige och vad är det? Töntigt.

Nej corlini, jag försöker mest få dig att förstå att folk har väldigt olika personligheter och definitioner av saker och det finns inget trsgiskt med det,

LadySol - Ej medlem längre2013-09-29 18:42
Antal inlägg: 33199

+1 på le-lou.

Som en tidigare boende i höghus kan jag tala om att jag trivdes väldigt bra i det där höghuset. Det var ett stort kliv uppåt från där jag varit tidigare och ta mig fan om jag inte saknar det ibland. Att jag sen inte ens ägde en tv och jobbade som fan för att få livet att gå ihop är en annan sak. Jag tog mig ändå tid att träffa vänner och umgås över en fika, en kväll på krogen, en middag eller vad det nu var. Kul var det!

Gunilla _2013-09-29 19:07
Antal inlägg: 4425

Jag tror att mitt liv, trots att jag emellanåt verkligen gillar att "lata mig", är betydligt mer variationsrikt än ts'. Det jag gjorde vid 27 års ålder är inte alls detsamma som vid 35 eller 42.

corlini2013-09-29 19:33
Antal inlägg: 3172

le-lou, den som sålde all sin skit och reste kan under förutsättning att personen mådde bra av resan med all rätt peka på mig då. för en del av mig skulle avundas personen, samtidigt så skulle jag inte göra resan själv för det är inte min dröm. det hade vart kul, men inte det jag vill. jag hade bugat och beundrat för modet.

vad jag svarar på frågan i framtiden, vad jag gjorde vid 35? jag ser tillbaka och ler, bäbistiden var över och åter igen trappades min verksamhet upp, vi byggde nytt byggde ut fick kontakt med dressyrens svenska grand old ladys och levererade häst till landslaget inför satsningen på OS i london några år senare. ett skitkul år, en milstolpe.

vet att vi har olika krav, definationer om önskan. jag fattar bara inte önskan om att få pendla till jobbet på kontoret från höghuset i förorten och sen känna att drömmen är uppfylld, jag har livskvalitet när jag kokat min spagetti och slår på ensammammasöker. kan det verkligen stämma att detta är så mångas önskan, att det inte finns mera vilja där inne?

Bitte, jag ser inte ner på. jag bara inte förstår det jag ser som ett stangerande och en nöjd acceptans, förstår inte beslutet att inte vilja vidare. bor alla verkligen som de önskar, jobbar alla verkligen med det de vill, har alla verkligen den fritid de skulle vilja osv. vet att inte alla kan ha det men ser väldigt många finna sig i att inte ens försöka längre och ist inbilla sig att det är bra det med. i min värld är det inte bra det med, det är tillfälligt ok om man måste men långt ifrån bra. jag ser inte ner på alla, jag fattar bara inte folk.

Gunilla, det tycker jag låter skitkul, spännande, vågat, rikt och livserfaret. helt klart något jag finner intressant.
jag har tex enorm variation pga alla resor, det sociala kontaktnätet osv men grunden är ändå densamma, hästverksamhet. verksamheten har varierat genom åren olika inriktning, olika platser olika allt men ändå samma i grunden. precis som en läkare som vart i mölndal, afrika, asien, olika krig och sen på huddingesjukhus, rikt kul utvecklande men ändå i grunden samma..

dinodog2013-09-29 19:47
Antal inlägg: 4973

En liten undran corlini.
Vill du inte nå så långt som att komma med till OS själv?

Alltså att tävla själv på högsta nivån.

Sote2013-09-29 19:54
Antal inlägg: 3557

Corlini-Att du inte förstår det som flera av oss beskriver visar både på brist på intelligens och det mer allvarliga, brist på empati. Jag skulle alla dagar i veckan välja att växa upp som jag gjorde än så som dina barn får göra för trots all jävelskap så fick jag med mig det allra viktigaste i livet nämligen förståelse för andras situation och respekt för andra. Om dina barn inte får detta någon annanstans så kommer dom bli lika känslomässigt handikappade som du tycks vara och det är ju bara tragiskt. Det är inte oss andra det är synd om Corlini-det är dig det är synd om som inte kan uppskatta det du har utan att se ner på andra som inte har det, som inte förstår att lycka kan finnas i att bara ha det lilla.
Jag tror att många med mig nu är rätt trötta på att höra om allt du har och hur fantastiskt duktig du är som har kommit dit( med god hjälp av rik man förstås) samtidigt som du har trampat på folk i din väg.

gnagelram2 - Ej medlem längre2013-09-29 19:59
Antal inlägg: 456

Men herregud sote.

ttiittii - Ej medlem längre2013-09-29 20:07
Antal inlägg: 37631

jag har slitit som en Gnu,den senaste veckan,och jag kommer få slita som en 2 Gnuer ett par veckor till,sen blir det lugnt igen,Tur jag har fantastiska vänner som ställer upp Nu,både Irl och här

corlini2013-09-29 20:21

Sote, har du någon som helst självinsikt? redan för flera inlägg sedan började du visa en bild av en person med taskig uppväxt som därför idag är nöjd och glad över att ha ett hem fritt från våld, alkohol och knark. som är glad att barnen mår bra och är sunda, som har ett jobb och är nöjd över att ha ett jobb trots att det är lååångt ifrån det jobb lilla sote ville ha, som bor helt ok och tycker om det för att det är bättre än det lilla sote hade trots att det inte är det hem stora sote skulle vilja ha. osv kort sagt, du har fastnat i att du hade det skit som ung och därför anser dina ambitioner vara klara eftersom det inte är som det var utan bättre. BRA, du har haft ambitioner, jobbat för dem, envishet, stolthet och vilja drivet av en önskan. skitbra, det är det jag efterlyser och ser upp till. synd bara att du är så svag mentalt att du inte kan läsa mellan raderna och ta kred för det du åstakommit och identifiera dig med det TS beskriver ist för att gå till personligt anfall mot och tycka den som vågade gå ännu längre och inte förstår den som stannade halvvägs är dum.

en dag kanske du lär dig sote, lär dig att tolka text. jag skiter i vad folk har och inte har, det är materiellt. det du har inom dig eller inte har inom dig är det som kommer ge dig det du vill ha, jag ville ha en gård på landet och barn som växer upp nära natur och djur. jag ville ha det. du ville ha ett annat jobb och vill bo någon annan stans men har ingetdera, du lever därför bakom en fasad av att du har det bra eftersom dina barn kan känna empati och det inte finns droger i hemmet.

du behöver bearbeta din historik innan du ger dig in i fortsatt dialog.
du är ju inte ens en av dem jag kallade "nöjd", du intalar dig själv att du är det men dina inlägg summerade visar annat.

så vänligen nu med svar på dina upprepade påhopp. avbryt.

Sote2013-09-29 20:21

gnagel-Ja?
oj , fick man inte använda samma taktik mot Corlini som hon gör mot andra? Gick jag över nån gräns där kanske? Kanske det var lite kränkande att anklaga TS för att vara känslomässigt handikappad på samma sätt som TS påstår att vi vanliga dödliga är, tjock, blekfeta, mentalt avtrubbade m.m. Eller är det så att det bara får kränkas åt ett håll? Får man bara sparka neråt?

Sote2013-09-29 20:31

Jag har absolut ingenting att lära av en sån som du. Jag skulle aldrig drömma om att gå omkring och se ner på andra människor så som du gör. Jag använder bara samma metod mot dig som du själv gör och då är det inte så jävla roligt längre antar jag?
Du vet absolut ingenting om andra människors önskningar och drömmar. Men döma andra utifrån dina egna ramar det är du i alla fall jävligt duktig på. Som sagt , du vet verkligen ingenting så du får jättegärna fortsätta att undra över hur andra människor tänker och lever för du kommer ändå aldrig komma i närheten av att förstå eftersom du saknar det mest grundläggande för att kunna göra det. Vilket du ju även själv har sagt i nåt annan tråd.
Och du- jag har precis det jag vill ha i mitt liv idag. Att man har drömmar betyder inte att man måste leva i dom för då är det ju inga drömmar längre.
Och vad gäller påhopp så kanske du ska sopa framför din egen dörr först.

corlini2013-09-29 20:31

genom att använda ordet nedåt sätter du dig själv under. tänk på det, med tanke på att du är nöjd och tydligen bättre än mig. lite motsägelsefullt. jag blev inte det minsta kränkt, kan inte se ett enda kränkande stycke i det du skrivit. tröttnade bara på ditt upprepande.

PuskasFerenc2013-09-29 20:33
Antal inlägg: 11

Du verkar vara en sjukt jobbig person Jannica...

SylviaPlath - Ej medlem längre2013-09-29 20:40
Antal inlägg: 31064

Jag noterade också ordvalet. Sote, du är aggressiv i tonen på ett sätt corlini inte är och det klär ingen. Vem är jannica?

pink ribbon - Ej medlem längre2013-09-29 20:54
Antal inlägg: 2906

Corlini: Vad många inlägg du har hunnit skriva idag! Jag hinner inte ens läsa dem. Har handlat, träffat folk, tränat och varit på politiskt möte.

nyckelpigan_2013-09-29 21:04
Antal inlägg: 543

Önskar jag kunde uttrycka mig likadant som dig Sote. Håller med! Inte direkt första diskussionen.... Verkar vara som att hälla vatten på en gås! Som sagt.......... har man inte så är det inte lätt....

temperance2013-09-29 21:13
Antal inlägg: 2314

Men skärp er nu! Så jävla onödigt.

nulltj - Ej medlem längre2013-09-29 21:26
Antal inlägg: 14052

"därför startade jag tråden, jag tycker nämligen det är slappt. för mig verkar det tragiskt att så många gör så lite av sina liv. alla hade väl drömmar och ambitioner någon gång? vart tog de vägen, eller är så många så bekväma att de gör de trygga valen framför att verkligen våga försöka leva de liv de ville?"

Svårare än så behöver det inte vara, och jag kan inte annat än att hålla med.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?