Spelrum
Giraffen | 52 |
Krokodilen | 2 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 21 |
Inloggade | 76 |
Mobilspel
Pågående | 19 815 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
calle34 | 2015-07-14 19:26 | |
![]() | Har varit på en bridge festival i Polen i 10 dagar. Där finns det inga tiggare | |
dinodog | 2015-07-14 20:17 | |
![]() | Nä det är väl klart dom är ju här calle34 :) Antingen som hantverkare eller som städare. Och även som tiggare. | |
skrutta00 | 2015-07-14 23:02 | |
![]() | Kan inte förstå att det är äckligt med barnbegränsning och definitivt inte när man inte har råd att ha barn.Är det äckligt med barns rettigheter att få mat..kläder..sjukvård..sk ola?? Och vem skall se till att de får det...just presic föräldrana skall det.Har man redan 6-7 barn och inte de behoven tillgodose anser jag det helt förkastligt att skaffa ytterligare barn när preventivmedel finns!!! Så visst är det äckligt Hove. | |
hove - Ej medlem längre | 2015-07-14 23:13 | |
![]() | Du sitter i din trygghetsbubbla och har inte en aning om vilka människor det är du pratar om. Vill du förändra världen så får du först läsa på hur världen ser ut. | |
skrutta00 | 2015-07-14 23:48 | |
![]() | Kan värlsdkartan och olika länders struktur och kultur väl jag Hove så behöver inte försöka bemästar mig.Vilken rosa trygghetsbubbla lever du själv i??? | |
Sharky68 | 2015-07-15 00:01 | |
![]() | Inte ens en medelsvensson skaffar 6-7 barn. Fattiga skaffar barn i tron att de ska bli försörjda av sina efterkommande. Familjestrukturerna ser annorlunda ut i de länderna. Man bor med sin släkt. | |
skrutta00 | 2015-07-15 00:06 | |
![]() | Ett stort steg att förändra världen är just barnbegränsning. | |
limpan__2 | 2015-07-15 09:51 | |
![]() | Antalet barn som varje kvinna förder faller i stort sätt alltid när barnadödligheten sjunker och den ekonomiska tryggheten stiger. Detta gällde för oss i Sverige, för de i Norge men har även varit tydligt i i princip varje land i värden. De strukturer som hållit romer utanför samhället och som fått dem att vilja stå utanför samhället måste förändras om det ska bli en bättring och förståelsen för varför barnbegränsning är viktigt ska nå fram. Att kasta en kondom i en mugg till någon som ber om pengar är kanske ett roligt skämt för vissa men knappast något konstruktivt förslag eller ett särskilt trevligt beteende. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-07-15 12:51 | |
![]() | Jag har skaffat många barn för det är så vansvinigt roligt med barn ,Sen blir mina barn så fantastiskt vackra.en liten 9 åring kommer varje dag han hör inte hemma här men kommer ändå.sen är 2 andra barn här nästan för mycket | |
skrutta00 | 2015-07-15 16:01 | |
![]() | Bra för dig ttiittii du och din man har med all säkerhet råd att ha många barn.De får säkert sine behov tilgodosedda. Nu pratar jag om att konsekvent föda barn in i fattigdom och elände.Barn man inte har råd att ge mat..kläder..skolgång..sj ukvård och omsorg för.Det är ju i dessa länder man får lägga krut på sexualupplysning och preventiva åtgäder.Tänker man på våran planets hållbarhet ur miljösynpunkt och resurser för kommande genrationer kan man inte längre som människa uppvisa ett råttlikt beteende i att avla fram 10-12 barn varav mer än hälften dör.Jag står fullt och fast vid min övertygelse att barnbegränsning är ett av de viktigaste förändringar vi kan göra för världen..för att förbättra den och människors levevilkor. | |
Blasse | 2015-07-15 16:42 | |
![]() | Jag håller med skrutta men tror att majoriteten tiggare vi har här i Sverige inte är riktiga tiggare för jag har en uppfattning om att dom måste tagit sig hit på något sätt som borde kosta pengar och om man inte ger pengar så så kommer det att försvinna härifrån men en del kommer att vara kvar för det finns dom som har det som extra knäck det vet jag med säkerhet för en tiggare i Göteborg åker till en ICA handel och tar sig dit med spårvagn byter om bakom affären till trasiga kläder sitter några timmar och tigger sedan byter om och drar iväg | |
skrutta00 | 2015-07-15 16:50 | |
![]() | Tack Blasse:)) | |
Bitte - Administratör | 2015-07-15 17:19 | |
![]() | Raderat några inlägg dels pga av att dom skapade påhopp men även då de var otrevlig människosyn . Man må ha åsikter om tiggare men de är människor som vi alla och att skriva att man ska ge dom gift o muggarna är inte OK Bitte | |
Boel73 - Ej medlem längre | 2015-07-15 18:02 | |
![]() | Jag jobbar i flyget i hela världen, hinner se mycket,,, men måste säga,, du ser inga tiggare i övriga Europa,, bara i Sverige,, och vad beror det på,,,?? Slutar vi så,, så kommer de få hjälp på plats,,de får väl oxå EU/bidrag | |
kryddeluntan | 2015-07-15 18:15 | |
![]() | Så länge det finns fattigdom, förföljelse och förtryck kommer det att finnas tiggare. Ser vi 100 år tillbaka i vårt land, så hade vi själva "lösdriveri". Med bättre levnadsstandard i tiggarnas hemländer så försvinner tiggeriet. Fast dit är det långt kvar. | |
Syster-Häxan | 2015-07-15 19:24 | |
![]() | Har rest en del i både Europa och även i andra delar av värden och vart men än kommer så ser man romer som tigger. Som sagt alla är vi människor med lika värde vi har även alla ett ansvar för att se till att andra behandlas väl. tänk tanke hur skulle du själv agera för att dina barn ska över leva , För mig är svaret enkelt jag skulle göra vad som helst för det | |
smörbit | 2015-07-15 20:41 | |
![]() | Starka krafter i EU släppte på gränserna 2010 för att få in billigare arbetskraffter | |
Lågintensiv | 2015-07-15 20:46 | |
![]() | Sådan är kapitalismen. | |
limpan__2 | 2015-07-16 07:31 | |
![]() | "du ser inga tiggare i övriga Europa,, bara i Sverige" Vilket skitsnack! | |
Fredrician - Ej medlem längre | 2015-07-16 07:58 | |
![]() | Håller med föregående skrivare...Vilket Jäkla skitsnack! Väx upp för fn. och rösta på rätt parti i framtiden! | |