Spelrum
Giraffen32
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
3
Grisen
Böjningslistan
24
Inloggade59
Mobilspel
Pågående19 523

Forumkategorier

Användare Inlägg  
janne1212122016-02-04 13:36
Antal inlägg: 4722

Inte konstigare än att ni vet att alla som kommer hit har flytt från krig och har ingen högre önskan än att börja jobba och upptas i det svenska samhället så fort som möjligt, bara genom att ha läst det i några tidningar.

Jag utgår från att Rhotheta i alla fall pratat med ett antal stockholmare och således har ett visst fog för sitt mycket, i mina ögon, humoristiska sätt att se på våra kulturbärare.

Locomondo - Ej medlem längre2016-02-04 13:57
Antal inlägg: 3768

Har Rhotetha pratat med stockholmare i all hast genom sidorutan på bilen när han körde igenom stan utan att parkera?

Du har fel på ett flertal punkter ang mig Rhoth, men det är absolut roande att se hur du verkar uppfatta världen runtomkring. Ute i den stora världen... :)

Rhotheta2016-02-04 14:06
Antal inlägg: 4992

AndersF4

Det låter på dig som om du tror att du bor i mitten av Borneos djungler och att det tar fyra veckor i kanot om man vill studera stockholmare. Din bild skriker för övrigt att du inte kommer från en lång linje av söderkisar :-) De är som folk. Likaså gamla stötar som L-G Björklund. Det finns som sagt gott om trevligt folk. om man letar lite. De är dock undanträngda av flyktingar ifrån Sverige i olika generationer som skäms över sin bakgrund. Samma process är på gång i Göteborg och Göteborg kommer sannolikt att gå samma öde till mötes som Stockholm.

Rhotheta2016-02-04 14:12

Det var tillräckligt underhållande för att bjuda på det:)

Måns_E2016-02-04 14:24
Antal inlägg: 12023

Stockholm är ju den stad i vårt land med flest inflyttade såväl från övriga Sverige som övriga världen. Så jag jag tror inte riktigt att dina observationer är helt representativa Rhotheta.

De säger nog mest om dig själv skulle jag tro.

micro1132016-02-04 14:41
Antal inlägg: 17540

Stockholmare ... :)

www.youtube.com/watc...xC kvtyKpZw

Locomondo - Ej medlem längre2016-02-04 14:46

Det vi borde göra är att flytta gränskontrollerna till tullarna ovh inte släppa in så många hitresta bönder från resten av landet.
Det skulle ju lösa både bostadsbrist och akutvårdstid ganska omgående? Varför ska de få ta del av vår välfärd som vi har byggt upp här, de har ju inte betalt kommunalskatt till Sthlm under alla dessa år. De bara kommer hit och får allt serverat.

Jag läste om en norrlänning som under flera års tid hade spridit skräck i sin stad och våldtagit kvinnor. Är det sån kultur vi vill importera till huvudstaden?
Över 22% av de boende i Sthlm är födda i ett annat lön och därmed inflyttade. Det går inte längre, vi klarar inte mer. Se på bostadsbristen och dagisköerna!!

Locomondo - Ej medlem längre2016-02-04 14:47

"Annat LÄN"

Rhotheta2016-02-04 14:53

micro

Shit! Jag tar avstånd.

Nu får vi lugna oss.

Jag förstår att det var på skämt och länge sedan, men trots det blev jag illa till mods.

Jag passar på att be om ursäkt för Lasse Kronér. För balansens skull.

Rhotheta2016-02-04 15:02

Locomondo.

"ovh inte släppa in så många hitresta bönder från resten av landet. "

Så där, ja! Ut med föraktet. Sedan gammalt vet jag mycket väl att göteborg räknas in bland bönderna.

Jag är helt enig. Vi delar på oss. Och jag kan vara schysst och dela upp migranterna efter folkmängd, trots att det framför allt är ni som ställt till det. Sedan kör vi separat migrationspolitik.

Det borde gynna alla.

Sedan tar ni betalt av oss när vi behöver... vad vi nu kan behöva från er och vice versa. Strömming! Det är gott.

:-)

micro1132016-02-04 16:06

Rhotheta
Självklart ett skämt - är ju själv Stockholmare även om släkten är från Norrland.

Jag såg dock ett ännu större skämt -- det verkar som om det finns folk som tror att Stockholm skulle klara sig utan "landet" :)

Locomondo - Ej medlem längre2016-02-04 16:16

Nää micro. Du är inte Stockholmare. Du kanske bor i Stockholm men du är inte stockholmare. Du är norrlänning. Din släkt är ju därifrån?

4 generationer är det som gäller!!

Mormodern492016-02-04 16:17
Antal inlägg: 8354

Kommunalskatt betalar man till den kommun man är folkbokförd Locomondo . Inte betalar man till STHLM innan man flyttat ditt . Så det argumentet håller inte .

micro1132016-02-04 16:25

Så mycket var det löftet värt alltså :)

Locomondo 2016-02-01 17:16

Antal inlägg: 3428

Jag kan inte annat än hålla med dig mormodern så det där var sista gången jag överhuvudtaget bemötte micro på något sätt.

Locomondo - Ej medlem längre2016-02-04 16:32

Mormodern: Om du tänker över mitt inlägg en gång till så tror jag att du ser min poäng ;-)

Micro: Jag bjuder på den. Utböling... :)

micro1132016-02-04 16:42

Locomondo
Givet din egen härstamning så är du knappast rätt person att kalla någon för utböling oavsett om vi talar om Stockholm eller Sverige ...

Det enda du lyckas med är ju att faktiskt legitimera att vi infödda med svensk härkomst kan göra det..

:)

Locomondo - Ej medlem längre2016-02-04 17:03

Aaah men vem av oss äger mest rätt till definitionen Stockholmare?
Jag som är född här och har levt hela mitt liv här eller du som inflyttad bonde? :)

Rhotheta2016-02-04 17:07

Mja.

Jag skulle nog hävda att Locomondo har mycket större anledning att kalla sig stockholmare än jag, även om jag skulle flytta dit. Han är sannolikt klart präglad av staden på ett sätt som jag aldrig kommer att bli och har nog helt andra typer av rötter där än jag skulle ha. Väljer jag att bli bofast i Stockholm kommer jag dock inte att klaga på den som ser mig som utböling om jag skulle fortsätta att racka ner på staden och inte ta dess parti mot den fördärvliga landsbygden. Vill jag verkligen ses som stockholmare kommer jag att gå all-in.

PS

Jag ser inte Måns_E som svensk oavsett vilka kromosomer han dras med. Han är också stockholmare, men han kommer nog utifrån och har bränt sina kläder inne på centralen för många år sedan. :-)

kryddeluntan2016-02-04 17:20
Antal inlägg: 12360

Det enda kloka är att utropa republiken Norrland. Bygg en 6 meter hög mur så att allt norr om Östersund och Sunsvall tillhör republiken Norrland.

Dyra tullavgifter vid passage till fjällanläggningar, vakterna väljer ut vilka som får passera. Gruvnäringens inkomster ( eller förluster) tillfaller republiken. Elproduktionen stryps vid minsta kritik av det nya styret och inga skatter betalas till kungadömet.

micro1132016-02-04 17:27

Locomondo
Nu är ute och cyklar igen ... både jag och mina föräldrar är födda i Stockholm ...

Sorry loco -- det enda du lyckas med är att legitimera att se dig själv som utböling - inte mig. Mina rötter finns i svenska myllan och Stockholm.

Att du sedan inte förstår när man refererar till släkten som norrländsk säger ju mest något om din bristande förståelse för svenska språket.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?