Spelrum
Giraffen44
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
25
Inloggade71
Mobilspel
Pågående20 073

Forumkategorier

Användare Inlägg  
bobo flux2008-08-08 16:12
Antal inlägg: 11371

eller värstast: när man sitter på toa. det stör rytmen, och de gånger man har stressat och express-skitit för att hinna till telefonen och får höra en försäljarröst i andra änden...*censur*

E Solu - Ej medlem längre2008-08-08 16:13
Antal inlägg: 4715

Nu är det ju så att många företag bara ringer utvalda personer. Så att t ex du Mouche inte blir uppringd särskilt ofta betyder inte att samma sak gäller för alla. Ligger man i riskgruppen, med attraktiva personuppgifter såsom inkomst och boplats på kända köpvänliga ställen, så får man det hett om öronen. Är man smart som telemarketingfirma ringer man t ex bara låginkomsttagare, eftersom dessa är mest benägna att göra dåliga affärer.

Come_play - Ej medlem längre2008-08-08 16:16
Antal inlägg: 754

Så det är DÄRFÖR dom ringer? Måste löneförhandla igen, tror jag. :-)

Bitte - Administratör2008-08-08 16:17
Antal inlägg: 24214

Vissa av er får jag bara lust att ringa upp sådär vid 23 tiden i kväll Come_play du blir säkert pratglad då jag då du upptäcker att det är jag eller hur =)) samma med dig Mouche =))

Bitte som nu skämtar lite

Come_play - Ej medlem längre2008-08-08 16:21

Okej, om DU ringer lovar jag att snacka bort en kvart. :-)

Mouche - Administratör2008-08-08 16:22
Antal inlägg: 24193

Här skämtas inte om att störa män vid hemmets härd, njutandes en whiskeypinne efter en lång och hård dags arbete, kvinna!

Men 23-tiden...tja, det är mitt på dagen för mig nästan! =)

Mouche

Budalv - Ej medlem längre2008-08-08 16:23
Antal inlägg: 2199

katalias: Jag är mycket intresserad av ämnet, däremot har jag inga starka känslor inblandade och är mer intresserad av telefonförsäljarens perspektiv, om försäljaren blir tvingad att ta jobbet som en sista utväg och hur han/hon mår eller om det är självvalt, samt om personen upplever yrket som omoraliskt.

Come_play - Ej medlem längre2008-08-08 16:25

Gärna moral, men först mat på bordet.

E Solu - Ej medlem längre2008-08-08 16:27
Antal inlägg: 4715

Budalv, intressant reflektion. Min erfarenhet är att 99% av kollegerna mådde dåligt och ständigt var pressade av sina pimps, förlåt jag menar säljcoacher, att prestera så bra som möjligt. De flesta arbetade definitivt INTE där för att de brann för produkterna som såldes, eller yrket i sig. En del tyckte att det var kul att man fick vara social och prata med folk samtidigt som man fick betalt. Men å andra sidan tyckte de flesta att samtalen var rätt opersonliga, och man brukade t ex inte kyssa kunderna.

Bitte - Administratör2008-08-08 16:28

Bara en kvart Come_play, vill nog ha 20 minuter att snacka med dig ,, och Mouche precis mitt på dagen för dig då ringer jag lite senare ,, efter det jag pratat med Come_play.. typ vid 01.tiden

Bitte =)))

veasel2008-08-08 16:30
Antal inlägg: 8

Min sambo tjänar mer än jag och det är alltid honom de frågar efter när de ringer från SvD, pensionsförsäkringar, American Express osv. Nästa gång de ringer ska jag spela förorättad...

katalias - Ej medlem längre2008-08-08 16:31
Antal inlägg: 2032

Ditt intresse märktes inte i ditt första inlägg.
Ber återigen så mycket om ursäkt för mina förhastade slutsatser.

Oavsett vilken del i denna fråga som intresserar just dig, Budalv, så fortsätter jag diskutera utifrån det jag tycker är mest intressant: om det är oschysst av telemarketingbranschen att ringa mobiler, eftersom innehavare inte kan välja bort det, genom exempelvis NIX.

Amaneia2008-08-08 16:32
Antal inlägg: 4

Jobbar man som telefonförsäljare har man betalt för att få skäll. Skäll av dem man ringer till, och skäll av chefen för att man inte sålde 3 grejer till...

mommesfrites - Ej medlem längre2008-08-08 16:48
Antal inlägg: 7605

Mouche, tänkte bara säga, att om man inte tycker att telefonförsäljarnas samtal är så många, så kan jag berätta hur en normal kväll kunde vara här för ca 15 år sen:
Först ringde en och ansåg att äldste sonen borde få en prenumeration på Kalle Anka, sen en till som tyckte att mellansonen skulle få en fin minnesgåva, en som presenterade en ny försäkring för lillgrabben och så en som undrade om inte dottern skulle få gå med i en ponny-klubb.
Sen ringde de och tyckte att jag skulle beställa kalsonger till min man, köpa julkort/påskkort/gratulat ionskort, gå med i Lantbrukarnas RiksFörbund eller helt enkelt bara stödja Rädda Barnens verksamhet med en pengagåva av valfri storlek.

Come_play - Ej medlem längre2008-08-08 16:50

ASG@Mommes

LRF... ha ha

Mouche - Administratör2008-08-08 19:39
Antal inlägg: 24193

Verkligt behjärtansvärda erbjudanden Mommes =))

Jag har ju inga barn så kanske det är därför jag klarar mig undan, fast kalsonger används ju förstås så jag är lite sårad över att de hoppat över mig med det.

Mouche =)

mattihp - Ej medlem längre2008-08-08 20:22

Folk missuppfattar vissa grejor.

Telefonförsäljare vet inte vilka nr som är nixade. Det är telefonboksföretagen osv. (däribland eniro) som säljer gamla telefonlistor till telemarketing som gör att folk med nix ändå får sådana samtal.

mattihp - Ej medlem längre2008-08-08 20:23

Och de ringer till den som äger telefonabbonemanget.

Bitte - Administratör2008-08-12 16:25

Skrattar gott har idag pratat med en tjej där stressljudet från betapet hördes i telefon =))

kram på dig du vet vem

Bitte

Piaree2008-08-12 18:23
Antal inlägg: 1325

Tycker såååå synd om de stackrarna som jobbar som telefonförsäljare, så jag ids inte vara otrevlig mot dom ens. Jag säger konsekvent "Nej tack" & önskar dom en fortsatt trevlig dag. NIX är bra grejer det.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?