Spelrum
Giraffen | 26 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 16 |
Inloggade | 43 |
Mobilspel
Pågående | 19 495 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
BetaMaxx - Ej medlem längre | 2008-10-20 20:38 | |
![]() | Inte ett stockholmslag bland de 5 första nu i allsvenskan, hihi dom är inte bättre... :P | |
Maradona1986 | 2008-10-20 21:10 | |
![]() | Bäst i stan? Gääääsp! Gefle ser ut att bli bäst i Norrland, Helsingborg bäst i Skåne och Brage bäst i Dalarna. Under tiden slåss vi om titlar på andra orter i landet... | |
Maizena | 2008-10-20 22:54 | |
![]() | eftersom ni andra bondgäng inte har ngn själ och inget hjärta så fattar ni inte heller grejen med bäst i stan...så enkel är är det.... Förövrigt gratulerar jag May och Palini och resten av bajjarna till en välförtjänt seger. DIF idag var pinsamma. Jag kommer aldrig skämmas för skölden däremot är jag otroligt skamsen över spelet vi presterar, över att ngt pucko kastar in skräp på planen samt att 90% av klacken går hem när vi ligger under med 2-0. Men som sagt brajen spelade bättre än oss och förtjänade segern.....själv tycker jag hela DIF säsong och alla jävla kalabalik som varit i år bara kan samanfattas med ett stort fett FIASKO! DIF ALLTID-OAVSETT | |
bobo flux | 2008-10-20 22:59 | |
![]() | "eftersom ni andra bondgäng inte har ngn själ och inget hjärta så fattar ni inte heller grejen med bäst i stan...så enkel är är det...." Maizena, jag tror att det i klubbar där det inte finns lika stora monetära muskler som i 08-lagen krävs väldigt mycket själ och hjärta från de inblandade för att få saker och ting att gå ihop...att fotbollsvärlden inte kretsar kring Stockholm är även det ett skäl att för mig motsätta mig ditt uttalande... | |
Knevertism - Ej medlem längre | 2008-10-20 23:00 | |
![]() | Bara 12000 på derbyt wtf? | |
Maybach | 2008-10-20 23:02 | |
![]() | Jag är glad. Jag är så glad. Bajenklacken skapar kanske bättre tryck än nånsin och var nästan fler än DIF (?) trots halva läktarn avstängd. Just då DIF började komma tillbaka i andra så exploderar Erkan och Charlie, pang 2-0 på ett par minuter bara. Sen smeker Lolo in den som bara han kan. Efter 3-0 skanderar "Vi vill ha Siggi kvar" från södra stå samt sjukt roliga "Djurgårn, djurgårn ge oss en sång!". Fenomenalt. Att det sedan var Djurgårns tur att skämma ut sig ikväll är bara beklagligt. En inkastad bengal och ett litet bråk. Publiksiffran är så fruktansvärt pinsam att den tänker jag glömma så fort jag kan, men inte märktes det på ljudnivån att det bara var knappa 13 k på plats. 3-0. Det finns bara ETT lag i Stockholm. | |
Cekt | 2008-10-20 23:05 | |
![]() | Så skön seger ikväll. Kommer sova gott... Mer behöver jag inte säga, Maybach har sagt det åt mig. =) | |
Basta - Ej medlem längre | 2008-10-20 23:07 | |
![]() | Knevertism: Örgryte vs Häcken kommer att slå den siffran med minst tiotusen. | |
Maizena | 2008-10-20 23:14 | |
![]() | bobo flux....orkar inte zzzzzzzz | |
Maizena | 2008-10-20 23:15 | |
![]() | Kul att även bajjen lärt sig lite ironi ;) | |
Elmis | 2008-10-20 23:17 | |
![]() | Jippie! | |
Maizena | 2008-10-20 23:22 | |
![]() | Förresten....När skrev Dembo på för bajjen? Det har jag missat helt....han var ju bajens bästa spelare... | |
Maizena | 2008-10-20 23:25 | |
![]() | För övrigt spekuleras det I DIF leden om det var en bajjare som slängde in fyrverkeripjäsen......... . Lite märkligt att ngn i DIF skulle gjort det då det inte var ngn speciell situation just när det hände....Dessutom kom ju banderollen "tom arena-säker arena" upp omgående Men det är bara spekulationer som vi aldrig lär få veta sanningen om.... | |
daner00 | 2008-10-20 23:33 | |
![]() | Kan nån ringa polisen, Djurgårn blev våldtagna ikväll... Grattis palini och may.. finns inget mer att säga känner mig bara tom.. | |
Basta - Ej medlem längre | 2008-10-20 23:36 | |
![]() | Maizena: Jag tror att det var Bajare i diftröjor på plan också! ;-) | |
SämstpåBeta | 2008-10-21 01:27 | |
![]() | När vinner GAIS sm-guld, när bollen blir fyrkantig eller? | |
Miss_jk | 2008-10-21 09:54 | |
![]() | Ja, jag vet inte Maybach, men jag har för mig att du har skrivit något om att våra klackledare använder mikrofoner. Nu fick era det också och fick höras lite. Grattis! Att ni var fler än DIF? Tjaa, kan det bero på att det var er hemmamatch, plus att de flesta valde att stanna hemma i protest mot bl.a. bajare på norra och ett nät som vi skulle betala. Bland annat som sagt, det finns en lååång rad orsaker till att många väljer bort fotbollen just nu. Förresten, vart tog alla tuffa och kaxiga bajare vägen? Inte var det några på norra i alla fall. Bara skönt, men det är lätt att vara kaxig innan det väl kommer till kritan. Om man kollar på spelet så tycker jag inte att vi har ett dugg att skämmas över. Började ganska darrigt men kom sen in i spelet och spelade helt okej. Det hade lika gärna kunnat vara vi som petat in ett par baljor. Nu var det brajjen som satte sina chanser och det är bara att gratulera. Maybach, just nu finns det tre Stockholmslag, och det faktiskt bara i allsvenskan, nämligen Djurgården, bajen och aik. Gör om, gör rätt. | |
Maizena | 2008-10-21 10:17 | |
![]() | Jag kan inte hålla med angående spelet. Oremo var het och han är en tillgång för framtiden. Jonsson, Dahlberg Dembo, Tauer m.m kan fan så mycket bättre. Jag hade gärna sett att spelarna var taggade till 1000 och kunde gett oss fans lite glädje i en annars totalt usel säsong. Tyvärr tyckte jag att matchen igår speglade hur resten av säsongen varit...Ingen glädje, ingen riktig tändning och framför allt oförmågan att göra mål. Att man sen väljer bort att inte gå på ett derby pga t.ex ett nät är för mig oförstårligt. Om man nu skall demonstrera på SVFF så ska man göra det organiserat och inte som enskild person. Även om DIF har varit usla som måste vi fans fortsätta lyfta laget så gott vi kan. Att sen det snackas medgångare hit och dit i de olika leden framförallt efter derbyna är bara löjligt. Var var alla icke medgångare igår. Vart tog alla icke medgångare vägen efter 2-0 målet? Jag tycker väl inte heller att det var den roligaste kvällen i mitt liv igår men jag stannade åtminstonde kvar. Vad vore DIF om inte vi fans stöttade laget i vått och torrt...... ALLTID-OAVSETT | |
Miss_jk | 2008-10-21 10:58 | |
![]() | Det positiva med resultatet (och hela säsongen kanske...) är att vi kanske en gång för alla får bort Siggi. Bort med Siggi, bort med Paul, bort med trötta viljelösa nyförvärv, in med de yngre och hungriga, in med spelidé och vilja. När ska ledningen (och alla andra) förstå att det inte bara är spelarna som behöver självförtroende? Vi supportrar behöver detsamma. Den osäkerhet som finns kring klubben kan bli en katastrof. Tro fan att folk väljer något annat än att betala dyra pengar for dålig fotboll spelat av spelare utan vilja i en klubb helt utan ledning och vars konkurrenter till synes drar ifrån på alla plan. Skämmas bör vi för att vi låter Bo, Abbe, Johnny m.fl. styra den här föreningen rakt ner i skiten utan att någon gör något åt det. Nej, vi står på läktaren och sjunger glatt och tror att allt ska bli bra. Jag stannade hemma igår, och jag har INTE ett skit att skämmas för. Man vägrar lyssna på oss supportrar = Man vägrar lyssna på oss som är Djurgårdens IF. Positivt nr 2: Att brajjen gick miste om typ 2 millar i biljettintäkter. | |
Maizena | 2008-10-21 11:32 | |
![]() | Även om spelet är skit så står man upp för skölden. Även om spelarna är viljelösa så står man upp för skölden. Även om föreningen är i obalans så står man upp för skölden..... Om organisationen är skit om säkeheten är skit osv så får man agera som grupp! Detta måste t.e.x JK hålla i. Att man väljer att stanna hemma i protest som enskild person ger inte ett skit utan skickar istället ut signaler om vi skiter i vårat lag i motgång! | |