Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade3
Mobilspel
Pågående18 572

Forumkategorier

Användare Inlägg  
helbe2672011-02-09 20:39
Antal inlägg: 570

När börjar matchen?

mrperfect2011-02-09 20:40
Antal inlägg: 11437

bra fråga..och i vilken kanal?

mrperfect2011-02-09 20:43

matchen har visst redan varit....

Proserpina - Ej medlem längre2011-02-09 20:56
Antal inlägg: 285

har den? vem vann?

mrperfect2011-02-09 21:01

Sverige, 2-0 använd Google, eller gå in på SVDs sportsidor

Proserpina - Ej medlem längre2011-02-09 21:19

jaou

Telekinetisk2011-02-09 21:55
Antal inlägg: 134

hur går det numsan? vi väntar med spänning :p

bobo flux2011-02-09 22:07
Antal inlägg: 11371

Jag stryker mig ur den här tråden. Inte min kopp te för tillfället. Lycka till allihopa.

tipitina2011-02-09 22:23
Antal inlägg: 2687

Jättenyfiken nu numsan :)

suzylucy2011-02-09 22:24
Antal inlägg: 234

numsan! Håll oss inte på halster!

Chewbacca2 - Ej medlem längre2011-02-09 22:25
Antal inlägg: 2790

är jag med

LadySol - Ej medlem längre2011-02-09 22:25
Antal inlägg: 33199

Hör ni, inte för att göra er besvikna, men numsan har inte lovat att det ska bli idag. Det är hennes intention att göra det, men med tanke på att förra matchningen tog 8 timmar att jobba ihop får ni ha förståelse för att det kan dröja.

mistmaster2011-02-10 03:25
Antal inlägg: 4626

en hel flock som sprang offside, som det verkar.

Proserpina - Ej medlem längre2011-02-10 07:14

höhö

suzylucy2011-02-10 08:33
Antal inlägg: 234

Kom förresten på en annan sak. Jag söker någon att sjunga duetter med, så känner någon sig manad så skriv ett mejl! (Behöver inte vara ragg alls).

alfie22011-02-10 12:27
Antal inlägg: 14

ja ä inte mä på dä =)

Resurrection - Ej medlem längre2011-02-10 13:48
Antal inlägg: 11463

Tryck på matchningsknappen, bums!
Min kära, rara numsie-nums.

numsan2011-02-10 19:42
Antal inlägg: 6327

Ok.. Håll i er nu..
Är ni förberedda på en mastodontmatchning utan dess like?

Härligt att se att singeltrådens popularitet ökar stadigt såklart. Alla dessa fantastiska människor som bara längtar efter att hitta varandra! Självklart är ingen gladare för detta än er matchmakerska i natten, er vän i etern, er filt när fötterna är kalla – numsan.

Men numsan börjar känna att det är ett tungt arbete att utföra ensam, och har därför bestämt sig för att det inte blir några fler matchningar förrän någon erbjuder sig att assistera. Förhoppningsvis betyder inte detta slutet, så ha förtröstan eftersom det redan finns en fantastisk kandidat i nulltj! (Om det är någon annanner sig manad att göra mig sällskap så är det bara att hojta till förstås) Men nästa matchning sker definitivt i sällskap och över en flaska vin eller två. =)
Med andra ord kan det dröja en vecka, eller kanske ett helt år, innan nästa omgång. Så ta tillvara på den här och se till att höra av er till varandra!

En nyhet till dagens matchning är att vi har en gästförfattare med oss. Han har funnits vid min sida stora delar av vägen och gjort sitt yttersta för att beskriva matchningarna så målande som möjligt med sina träffsäkra rim. Resultatet av Resurrectons diktande är häpnadsväckande! Läs och njut!

I vanlig ordning är ju såklart matchmakerskan otroligt nyfiken på hur det går för er, så glöm inte att slänga iväg ett litet pm för att skryta om era framgångar eller tala ut om era nederlag.

Innan vi postar den gigantiska matchningen så kommer en liten repris på raggningstips:
Vet man inte riktigt vad man ska skriva till sin potentiella drömpartner så kan ett litet tips vara ”Hej – jag tycker att du är söt”, ”Hej, ska vi äta bullar och dricka saft ihop” eller varför inte Ramsaystyle – ”Jag förväntar mig att du hämtar upp mig vid dörren klockan 18 och att du har en flaska amarone med dig”

Jag kommer att dela upp matchningen i några olika delar. Detta för att det ska bli något lättare att plöja sig igenom.
Enjoy!

numsan2011-02-10 19:44

Vi kan ju börja med den mest uppenbara matchen. Den kanske inte är helt uppenbar för alla, då ingen av dem skrivit någonting om sig själva här i tråden förutom att meddela att de är singlar, men för de som hållit ett litet öga öppet på senaste så har redan inviter börjat göras. Dessutom bor de ju himskans nära varandra, så en dejt borde vara snabbt fixad! Jag pratar ju förstås om Egenskap och swempa. Jag förväntar mig en rapport på hur dejten avlöpte inom ett par veckor. =)

Lockande inviter har de redan börjat sända
Säg, vad ska mellan Egenskap och swempa hända?

Sen kommer vi till fina LadySol. Hon är inte så lätt att matcha som man kan tro. Hon behöver det bästa, och de senaste matchningarna har inte varit särskilt klockrena. Så vi provar på ett nytt spår. Man hade ju kunnat tro att jag skulle matcha henne med Guldplate eftersom de redan haft kontakt via pm osv, men Guldplate verkar alltför seg i svängarna för att uppfatta flirten i det här fallet vilket inte gör honom värd den matchningen. Istället får LadySol den svårmodige Vaikuntha (aka Nattkruka aka TS). Han spelar lite svår men har innerst inne ett hjärta av guld. Deras kommunikation i chat-tråden lämnar en varm känsla.. Sen tänkte jag faktiskt även passa på att slänga in ett wildcard. Det skulle kunna vara hur bra som helst eftersom de bor i samma stad. Alltså lättdejtat. Men eftersom det varken finns foto eller info om honom så krävs det en modig kvinna som Lady för att våga chansa.. Jag pratar förstås om Gamberro. Go get him Lady!

Man får vara alert
när numsan kommer med en offert!
Vaikuntha smög i Guldplates bakvatten
som en svårmodig kruka om natten
Blir det han eller måhända en joker
som får plöja LadySols åker …

Creamie påstår att det inte finns några karlar i hennes ålder i singeltråden, men där har hon fel! Jag ska genast tilldela henne inte mindre än TVÅ toppenkillar! Till att börja med har vi ju den otroligt charmanta LufsLudde. Svårt att hitta en bättre match. Det lilla problemet ligger kanske i att han bor en bra bit bort. Skåne och Norrland är ju tveklöst en bit att åka. Men Ludde påstår sig vara beredd att flytta, bara matchen är tillräckligt bra. Den andra matchen för creamie är ju såklart Hoodman. Hoodman ska dessutom, enligt säkra källor, flytta ner och bli skåning inom kort. Kan det bli bättre? En Skåne-match på creamie och Hoodman då alltså!

Blir det Hoodman eller LufsLudde
Som får dela Creamies kudde?

När vi ändå är inne på LufsLudde skulle jag dessutom vilja matcha ihop denna guldklimp med bodycheck. Hon är en tös som bor i Uppvidige och beskriver sig som ”lagom ung och lagom gammal”. Och det är ju just precis vad Ludde påstått sig vara ute efter. Dessutom är hon riktigt söt!

En lagom tös från Uppvidinge
Söker stadigt sällskap i sin binge
Ludde, det är bara att börja näcka,
åka dit och börja bodychecka

Nästa man till rakning (fast det är en kvinna och matchning då) är våra kära nulltj! Nulltj är en fantastisk tös som bor i den underbara staden Malmö (nejdå, jag är inte alls partisk) och pluggar till arkitekt. Jag har dessutom privilegiet att ha träffat henne och kan därmed med all säkerhet säga att hon är ett av de största kapen här på betapet. Hon beskriver sig som Rastlös, reseberoende och nyfiken. Till nulltj har jag två alternativ. Det ena är den gode Måns_E. Måns verkar även han vara ett riktigt kap och säger sig vara beredd att åka en liten bit för en riktigt bra dejt. När han skrev att han tycker om att diskutera och slänga käft, och att han dessutom letar efter en nattaktiv tjej så blev nulltj en självklarhet! Den andra matchen till nulltj blir Elisk. Elisk har inte varit så aktiv i tråden på senaste, men han verkar vara en kille som vill ha lite action i vardagen, och det är jag helt övertygad om att nulltj kan ge honom! Han föredrar dock irl framför internetkommunikation.

Är nulltj rakad eller ej, vem vet?
Kanske Måns_E får veta under en nattaktivitet.
Elisk, du som gillar irl,
kanske får veta före om du bjuder ut henne i kväll!

Sussola är definitivt inte svårmatchad. Till henne finns många kandidater! Till exempel skulle ju suzylucy passa alldeles exemplariskt eftersom han gillar att baka och sussola råkar plugga till konditor. Han känns dessutom som en kille som lägger vikt vid att vara sig själv, vilket sussola nämner som en viktig sak i sin beskrivning av drömkillen. Jag tänker även att Duro skulle vara en passande match då herrn i fråga bor nära Gbg. Dessutom är han söt som socker vilket passar en konditor. Sen har vi ju dessutom Fnesa Plugg som anmält sig som frivillig dejt åt henne.. Dessutom påpekar Freddy80 att han gärna är ”försökskanin” som han själv uttrycker det. (Man kanske skulle börja plugga till konditor, det verkar onekligen locka karlarna att stå på rad) Ojojoj tösen, du är inte direkt svårmatchad som sagt.. Listan goes on and on.. =)

För Sussola står pojkarna på rad
suzyluzy föredrar duett framför serenad
Men varför lägga alla ägg i en korg?
Duro bor ju nära Göteborg!
Och så har vi Fnesa Plugg,
eller får han nöja sig med en plastmugg?

numsan2011-02-10 19:45

Suzylucy har varit flitig i singeltråden på sistone, och det känns som att han är passionerad i sitt sökande efter den perfekta partnern. Det som fascinerar mig mest i texterna är hans passion för genusfrågor och hur de borde implementeras i samhället. Detta gör att jag tänker mig att gnill hade varit en intressant kombination. Förvisso en viss ålderskillnad, men vad gör det om hundra år när allting kommer kring? Gnill är en fascinerande kvinna som fick en toppenmatchning i förra omgången.. Enda problemet var att hon ser geografiskt avstånd som en issue, och just det är ju inte ett lika stort problem här. =)

suzyluzy han diskuterar gärna genus
om hur män är från Mars och kvinnor från Venus
men dylika avståndsproblem är det ej tal om här
om suzyluzy och Gnill vill stilla sina begär

För gnill skulle jag också kunna tänka mig Lars Lucidor. Han är fåordig i sina inlägg, men någon som beskriver sig som ”Singel, och fläckvis okysst” kan ju inte vara något annat än ett kap. Han råkar dessutom bo i rätt stad OCH ha utseendet för sig.

För suzylucys ihärdighet ska han få ytterligare en möjlighet. Den möjligheten heter Game_Me_Over och verkar bedårande. Hon vill inget hellre än att lära sig spela gitarr och vad kan då vara mer passande än en man med sådana skills?

Gnill och suzylucy får en andra chans.
Kan herr Lucidor respektive Game_Me_Over locka till romans?

Guldplate.. Jag har ju lovat honom en toppenmatchning. Så här kommer den: Jag tror att vackra enark skulle vara något för dig!! Enark söker någon som kan se det positiva i förändring och som är nyfiken, intresserad och jordnära, någon som gillar när det händer saker - i vardagen och vid speciella tillfällen om det så bara är en skidtur med varm saft i en termos. Det är en del att leva upp till, men jag tror nog att Guldplate ska klara utmaningen. =) Dessutom vill jag påminna om att Guldplate lovat att han verkligen ska göra slag i saken när hans matchning kommer..
Guldplate får även en liten passning om jojagog. Jojagog har tidigare visat sig svårmatchad pga avstånd, men delar av Norge ligger ju nära Gbg, så det beror lite på var hon bor..
Om enark mot all förmodan inte skulle hitta sin drömdejt i Guldplate skulle jag rekommendera henne att träffa Måns_E på en fika eller ett glas vin.

Guldplate, se till att göra slag i saken
Ryck genast ut din tumme ur baken!
Var är din drivkraft?
1) Koka lite saft
2) Är du sopig på skidor, jamen ta då en spark!
3) Bjud sedan ut den fagra Enark
Men se upp, för Måns E
är Enarks plan B
Eller gör det enkelt för dig och bjud jojagog
på en isbrytande monstergrogg

Mistmaster är ganska förtegen både med vem han är och vad han är ute efter, men om man ser till geografisk närhet så kanske rockopongo hade varit något? Hon verkar vara en spännande tjej med lite fart i. =)

Mistmaster – hemlig som få
Är det ens lönt
att rockopongo tar reda på
om hans skägg kittlar skönt

MsKitty är en ny begåvning i tråden. Hon är dösingel och värjer sig inte för att ställa höga krav på karln hon ska matchas ihop med. Helt rätt tycker jag. Vad sägs om Bulimiker? Han är enligt mig en riktig hit! Han har även allt du ber om, om man bortser från hårfärgen. (Men det går ju att köpa hårfärg, vad gör man inte för sin sanna kärlek liksom?)

Kanske Bulimiker kan bli en hit?
MSKitty: färga hans hår och - bon appétit!

Kalix71 har väntat länge och tålmodigt på sin matchning nu och har gett hintar att hon är oerhört nyfiken på att se vad som komma skall. Och då kan jag glädja henne med att det finns gott om norrländska hetingar i den här tråden. Tyvärr är de flesta av dem några år yngre, men det har ju aldrig hindrat någon förr. Det är dags att bryta normerna, äldre kvinnor är heta! (Eller lammkött då) Vi kan börja med MrFit dock. En skellefte-bo i samma ålder. Vad sägs om det? Annars har vi ju en gammal norrlandsfavorit vid namn GitarrMagnus. En match med honom KAN inte gå fel! Förutom dem verkar TompaChiefen vara en kaxig kille som inte bryr sig om triviala saker som ålder och dylikt.

Mr Fit, GitarrMagnus, TompaChiefen – kan nån i denna trojka
få den heta norrlands-milfen Kalix71 att jojka?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?