Spelrum
Giraffen25
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
16
Inloggade43
Mobilspel
Pågående20 056

Forumkategorier

Användare Inlägg  
uffe6y2008-09-23 22:30
Antal inlägg: 267

Var skulle han stoppa in ob:n?

DennisPlz2008-09-23 22:30
Antal inlägg: 4031

parentes

illiterate - Ej medlem längre2008-09-23 22:31
Antal inlägg: 6521

Jag har hört att det är vanligt att massöser ger en 'helkroppsbehandling' om man är tillräckligt generös med betalningen.

illiterate - Ej medlem längre2008-09-23 22:32
Antal inlägg: 6521

Om inte brukar jag stämma dem för falsk marknadsföring.

Gariam - Ej medlem längre2008-09-23 22:35
Antal inlägg: 2590

uffe: Dina kommentarer tar priset i smaklöshet. Grattis, du har vunnit en toaborste. Den kan du stoppa vart du vill.

hotcold2008-09-23 22:36
Antal inlägg: 316

Gariam:-)

DennisPlz2008-09-23 22:36
Antal inlägg: 4031

lol@Gariam :)

bizzzy - Ej medlem längre2008-09-23 22:37
Antal inlägg: 3169

*asg*

uffe6y2008-09-23 22:41
Antal inlägg: 267

kan jag stoppa den på gatan?

stefanf2008-09-24 09:14
Antal inlägg: 1744

Det intressanta med sexköp/försäljning är det rent principiella att själva handlingen, som sådan, inte bara är tillåten utan något av det mest eftertraktade som finns i de allra flestas liv.

När man ska försöka betala/ta betalt för denna helt naturliga och normala handling - då blir det plötsligt olagligt. Finns det något motstycke i något annat sammanhang? Tänk om det vore så med dans? Massage? Hårklippning? Samtal?

Någon skrev en bra bit tillbaka att ingen väljer att prostituera sig om man har ett alternativ. OM det är så (vilket jag förvisso tror, i de allra flesta fall), vore det inte rimligare och mer effektivt att försöka _skapa_ dessa alternativ och erbjuda motvilligt prostituerade än att jaga deras kunder och tvinga in kvinnorna i allt mörkare och mer dolda skrymslen..?

Även om det förekommer droger och tvång mm. inom en bransch - är det verkligen skäl nog att förbjuda hela branschen? Om man verkligen kan påvisa exempel, teoretiskt och praktiskt, på att det finns delar av branschen som är sund och ren - kan någon ärligt säga varför man skulle förbjuda den delen?

Jag är inte någon förespråkare av prostitution och skulle inte vilja se min fru eller syster försörja sig på det sättet men jag kan erkänna för mig själv att det handlar om moraliska ställningstaganden och att det inte känns rätt - för mig.
Samtidigt tycker jag det fint att tänka sig att alla kvinnor i min närhet (och andra givetvis) får massor av skönt och härligt sex. Om min granne (exempelvis) skulle välja att extraknäcka lite som lyxhora, välja ut trevliga och välbärgade män för en omgång då och då - utifrån klara regler, respektfullt, rent, tryggt och säkert...
Jag skulle säkert tycka det var liiite udda, kanske skulle jag rynka på näsan lite (men tycka det var lite spännande i hemlighet) MEN mer än något annat skulle jag tycka det var _hennes_ ensak - inte min, och inte några myndigheter.

Finns det någon här som har en avvikande uppfattning (om min fiktiva granne) och vad är de rationella skälen att den handlingen ska vara olaglig?

knådarn2008-09-24 09:46
Antal inlägg: 48

undrar vilket fackförbund man tillhör om man ´går på gatan´?

vulcan2008-09-24 09:48
Antal inlägg: 7666

Nej, jag tycker - föga överraskande kanske - att det inte finns några rationella skäl. Å andra sidan förstår jag ju det andra perspektivet också. Det här är en fråga där vi nog alla har en mer eller mindre starkt känslomässig färgad uppfattning. Mina känslomässiga hang-ups ligger i:
- Oviljan att reglera den enskilda människans principiella rätt att förfoga över sitt eget liv och sin egen kropp
- Ovilja mot vad jag uppfattar som sexualfientlighet och anti-sexuellt färgad puritanism och moralism.

... det betyder inte att jag saknar insikt i de goda argument som finns att försöka reglera och reducera prostitutionsbranschen. Det är klart att det i en ideal värld inte skulle behövas och det är klart att alla som är för förbud och regleringar inte är kommunistiska nuckor som hatar personlig (sexuell) frihet. Jag kan bara hoppas att ni på andra sidan inser att personer med min och Stefans uppfattning inte behöver nära hemliga drömmar om besök hos prostituerade eller vara för en rikstäckande kedja med statliga bordeller heller pga vårt ställningstagande.

Gariam - Ej medlem längre2008-09-24 15:26

Stefanf och vulcan: Det är inte olagligt att sälja sex. Det är olagligt att köpa sex.

mommesfrites - Ej medlem längre2008-09-24 15:47
Antal inlägg: 7605

Vulcan, är kommunistiska nuckor sexualfientliga, rabiata manshatare?
Tja, jag kände det nästan så, när Gudrun startade FI.
Där kunde hennes väg inte bli min.

dudeniro - Ej medlem längre2008-09-24 16:02
Antal inlägg: 6214

Det kluriga Gariam är att du har rätt - OCH t.ex. att skatteverket inte godkänner avdrag för den som sålt sex och tjänat pengar. Kvinnorna - vilka skulle stöttas med denna vinkelvolt till lagstiftning - får inte känna pengar, än mindre får ju någon tredje part tjäna pengar på verksamheten (koppleri). Detta innebär att en kvinna som prostituterar sig inte med säkerhet kan veta om hon är medskyldig till en brottslig handling om "själva akten" sker i en lokal vars ägare vet att hyran betalas med pengar från prostitution.

Jag ställde några frågor om vår "nya" lagstiftning tidigare, och jag hoppas verkligen någon kan hjälpa mig. Jag vet var socialdemokraternas kvinnoförbund stod i frågan och vad de talade om när lagen stiftades, men jag undrar hur det ser ut "på gatan" så att säga!

Gariam - Ej medlem längre2008-09-24 16:09

Har inte Petra Östergren skrivit något om det?

vulcan2008-09-24 16:15

det är i mitt tycke både en juridisk och moralisk lapsus att låta en handling som involverar två frivilliga parter bli olaglig för ena parten, men inte för den andra. Jag förstår tanken bakom, men precis som dude är inne på så blir inte alls effekten den avsedda. Kvinnan (om vi antar att det är en kvinna som prostituerar sig) har inte samhällets skydd och stöd i realiteten.

vulcan2008-09-24 16:20

mommes: det är ingen idé att be mig uttala mig om Gudrun, då det inte finns ett uns till balans i mitt omdöme om henne. Jag upplever henne som en genomfalsk och hycklande populist, snabb att döma andra moraliskt efter en måttstock som hon själv skiter högaktningsfullt i att följa. Sådan har hon sannolikt alltid varit, minns hur hon ledde drevet mot Lars Werner i VPK om att avgå pga påstådda alkoholproblem och sen upprepade gånger krävde och förväntade sig att samma parti skulle förlåta hennes egna fyllerier och skandaler i samband med det. Hur någon kan hysa respekt och högaktning för en sån människa är för mig en fullständig gåta.

bobo flux2008-09-24 16:46
Antal inlägg: 11371

Jag rattade in P1 i bilen på väg till studierna, och kom in i slutet på en diskussion med Liv Englund, som skrivit boken "Svenska flicka". Vad jag förstod så var hon själv prostituerad och strippa, och försvarade sitt val av profession. Tyvärr hörde jag inte hela intervjun, och fick inget större sammanhang av den.

www.sr.se/cgi-bin/p1...ra mid=1650

www.sr.se/webbradio/...;I sBlock=0

Budalv - Ej medlem längre2008-09-24 17:25
Antal inlägg: 2199

Appropå rättighet till den egna kroppen är jag lite sugen på att skänka huden på min underarm till vivisektion mot en smärre summa. Det kan nog inte vara värre än att bränna sig på vedspisen.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?