Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 18 941 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| le-lou | 2013-12-08 18:03 | |
![]() | Zoega Mollbergs | |
| AlfonsÅ - Ej medlem längre | 2013-12-08 18:09 | |
![]() | LaVazza Rossa, expresso. Tyvärr så hittar jag nog inte bättre än så lokalt, blir ganska lagom med 1 1/2 expresso till mina cappucino. *gäsp så tråkigt* | |
| magnusito | 2013-12-08 18:09 | |
![]() | Färskmalda espressobönor med en blandning av Arabica och Robusta. Kommer inte ihåg märket. Fairtrade och ekologiskt förstås! Tillreds i min sprillans nya espressomaskin! Bättre kaffe får man inte på stan.. | |
| susila | 2013-12-08 18:41 | |
![]() | Jag tycker om Lidls ekologiska fair-trade snabbkaffe. Bryggkaffe kräver Zoegas. Fast jag använder numera även Classic mörkrost eftersom det är tillräckligt gott iom att de planterar träd. Träd är väldigt bra. Jag hoppas att de verkligen planterar träd på riktigt och inte bara luras med sin reklam. Men jag har ju inte rest iväg och sett det med egna ögon. En kaffekvarn ska jag önska mig i julklapp. Vad har du för en, magnusito? Eller din espressomaskin kanske maler också. Det gör inte min men den är inte ny. Dock bra. | |
| AlfonsÅ - Ej medlem längre | 2013-12-08 18:53 | |
![]() | magnusito, så ska det låta. Jag köpte en superbra KRUPS maskin begagnad som gör helt suveräna expresso, håller på att tuna in den lite just nu för att hitta rätt balans. Ångrar att jag inte har kvar min egen kaffemalare som hade diamant huvuden som jag dumpade för ett 10 tal år sen ... | |
| Maradona1986 | 2013-12-08 21:38 | |
![]() | Det bästa kaffet får man på ett random cafe i en random liten by i Italien. Den espesson fixar man inte själv oavsett hur fina maskiner man köper. Om du däremot pratar om bryggkaffe så är det Zoegas eller Classic som gäller. Just nu käns Classic Franskrost som favoriten. Dock, jag bor utomlands och kör mestadels Nespresso, så jag kanske inte är uppdaterad på vilka nya varianter som är bra. | |
| nidöjs | 2013-12-09 18:38 | |
![]() | Löfbergs lila...allra helst i kokkaffe-varianten! :-) | |
| AlfonsÅ - Ej medlem längre | 2013-12-09 19:16 | |
![]() | Maradona1986, är du dollarmiljonär ännu då? :) | |
| Minta | 2013-12-09 19:18 | |
![]() | Johan Nyströms Picknick eller Kondis som hela rostade bönor mellanrost, eller Mito som är något mörkare. | |
| klobba2 - Ej medlem längre | 2013-12-09 23:46 | |
![]() | Mitt, för det är jag van vid. | |
| vira5 - Ej medlem längre | 2013-12-10 17:14 | |
![]() | Alltid Lindvalls!!! Nån skopa extra och ibland med liiite kanel... | |
| Klungan | 2013-12-12 13:40 | |
![]() | Allt! utom kaffet på jobbet.. | |
| Betapoeten | 2013-12-12 14:15 | |
![]() | franskrost med mjölk | |
| vigren | 2013-12-12 16:15 | |
![]() | Nespressos Arpeggio! | |
| Vaeldoft - Ej medlem längre | 2013-12-12 16:37 | |
![]() | classic | |
| MiaFredrika | 2013-12-12 16:41 | |
![]() | Jag bor också utomlands, så för mig blir det NesCafé's Azera. Faktiskt riktigt gott för att vara snabbkaffe. Speciellt om man har i lite grädde. :) | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-12-12 17:43 | |
![]() | Roligt att se så många tidigare skribenter, men synd att de har slutat medverka här i forumet. www.kahlstkh.se/vast...rb otten-2/ De här har sjukt (på lasarettet i Umeå) gott kaffe i sin lilla butik i entréplan på NUS. Fantastiska presentförpackningar i varierande prisklasser fr 50,- och uppåt, med kaffe, te, hemgjord choklad, marmelad, små fina kakor och honung. Glass säljer de också. Rekommenderar varmt om ni har vägarna förbi. Till vardags är vi tråkigt sparsamma och dricker Gevalia, Löfbergs eller Nordquist till extrapris. Kok, brygg eller snabb, allt går ner. Sämsta kaffet alla kategorier har busstationens automat. Snuskigt vatten och för låg temperatur med några korn rävgift i. OKQ8 överallt har förvånansvärt gott kaffe för en billig peng. Till jul blir det Zoegas. | |
| Vilja123 | 2013-12-15 03:10 | |
![]() | Zoegas skånerost har jag fastnat för. Mycket smak utan beska. Mmmm | |
| KJA82 | 2013-12-15 07:35 | |
![]() | Preems latte är riktigt god! Har tankar på att skaffa en kaffemaskin med mjölkskummare. Någon som har erfarenhet av en sådan? Är en hel djungel med maskiner och jag vet inte vilken jag ska satsa på. | |