Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 718

Forumkategorier

Användare Inlägg  
kochira - Ej medlem längre2009-08-27 03:59
Antal inlägg: 69

"Jag har ju varit med om det, hur mer äkta får det lov att bli?"

Så om jag ogillar leverpastej med smörgåsgurka och det är en äkta känsla, så är det mer trovärdigt än en undersökning där 98 % av 100000 undersökta hatar leverpastej med smörgåsgurka.
Snacka om att vara självcentrerad.

caughtbock2009-08-27 04:02
Antal inlägg: 7699

Vet du vad, det är ingen idé. Om du hade vetat det jag vet och varit med om det jag har varit med om hade du inte snackat så mycket.

kochira - Ej medlem längre2009-08-27 04:05

Så man är inte kvalificerad att ha en åsikt om man inte varit med om det själv?

caughtbock2009-08-27 04:08

Jo, visst. Tyck på du så ska jag göra detsamma! :)

kochira - Ej medlem längre2009-08-27 04:14

Jag tror att du och dina vänner bara söker en gemensam fiende(polisen) för att projicera bort ert eget ansvarstagande. Polisen i sin tur tror jag har uppmärksammat de växande problemen i ert område och vill verka förebyggande för att undvika liknande scenarium som i Rosengård. Den officiella versionen är att man agerade för sent i Rosengård, att man skulle satt in resurser tidigare.
Så vad du och dina kompisar uppfattar som trakasserier är egentligen bara polisens sätt att värna om området så att det inte faller in i samma hopplösa fall som Rosengård.

caughtbock2009-08-27 04:24

Tro på du men det stämmer inte riktigt. I alla fall inte det du säger om mig och mina vänner, som egentligen inte är mina vänner utan snarare bekanta. Jag tror inte att du har förstått vad jag ville få sagt här, det verkar inte ens som att du vill förstå.

"Så vad du och dina kompisar uppfattar som trakasserier är egentligen bara polisens sätt att värna om området så att det inte faller in i samma hopplösa fall som Rosengård."

Så om DU säger att det inte är trakasserier så är det inte det? Snacka om att vara självcentrerad! ;)

kochira - Ej medlem längre2009-08-27 04:33

självcentrerad för att jag värnar om polisens anseende och förortens välmående?
Polisen har satt in extra resurser i ert område av en anledning även om du vill tro det eller ej, det innebär att ALLA bevakas extra noga.
Att man stoppas i en poliskotroll då och då innebär INTE att polisen ser en som en brottsling utan det är en ren säkerhetskontroll för att situationen inte skall eskulera ytterligare.
Jag med många andra hade gärna stått ut med kontroller ja till och med välkomnat dem om det innebar ett tryggare område för alla.

kochira - Ej medlem längre2009-08-27 04:33

*eskalera

caughtbock2009-08-27 04:41

Jag är medveten om att poliserna finns där av en anledning och har inte heller några problem med det. Det är ju självklart att fler brott kräver ökad polisstyrka, det säger ju sig självt! Jag tycker bara att vissa poliser beter sig som riktiga puckon.

bobo flux2009-08-27 08:30
Antal inlägg: 11371

"Vet du vad, det är ingen idé. Om du hade vetat det jag vet och varit med om det jag har varit med om hade du inte snackat så mycket."

caughtbock, den här tankegången får du gärna utveckla. Jag tycker det är en farlig väg du kliver in på med det här uttalandet. Som jag ser det underkänner du alla andras upplevelser och erfarenheter av polisen till förmån för dina egna.

caughtbock2009-08-27 14:10

bobo flux: Jag förstår inte hur jag gör det. Jag har inte pratat om alla poliser i hela landet, polisen i Rosengård eller ens alla poliser i Backa.
Det jag talar om är ilskan som finns mot polisen i Backa och jag berättar om det jag har sett och varit med om där.

Att i princip säga att det inte finns något att vara arg över när man ständigt har polisen hack i häl fastän man inte har gjort ett skit och bara försöker leva sitt liv är för mig helt bisarrt. Det är ju väldigt lätt att säga så när det handlar om någon annan.

"Jag med många andra hade gärna stått ut med kontroller ja till och med välkomnat dem om det innebar ett tryggare område för alla."

Javisst, det är ju inte farligt med lite kontroller om ALLA kontrolleras för ALLAS säkerhet, men det är inte det detta handlar om alls. Det handlar om förföljelse och kränkning och inte förebyggande åtgärder. Välkomna till Backa (nej, inte Backatorp eller Blåstaden) och se själva och kom sen med era åsikter. Klev jag in på den där farliga vägen nu?

Och ja, jag struntar väl i alla andras positiva erfarenheter av polisen, vad har det ens med saken att göra? Självklart finns det trevliga poliser som gör ett alldeles utmärkt jobb, har jag sagt något annat? Nej.

Om ni vill tro att polishatet är obefogat och att det bara handlar om bråkstakar som vill ha någon att tycka illa om for shits and giggles så varsågoda, men tror ni på fullaste allvar att man inte har bättre saker för sig än att gå runt och hata polisen utan anledning?

Jag var tidigare den som sa: "Varför tycka illa om polisen, de gör bara sitt jobb!" och nu har jag helt plötsligt ändrat åsikt. Vad kan det bero på? Någon snackade om att respekt inte är något man får utan ska förtjänas och det borde gälla för polisen också.

Bloodredbird - Ej medlem längre2009-08-27 14:25
Antal inlägg: 24

Tramsigt. Ungdomar vill bråka för att göra revolt, det finns ingen djupare idé än så bakom...Poliser får för lite tacksamhet för det jobb de gör, det är min åsikt! Jag är trött på fega Svenssons som gnäller på poliskåren. Gör nåt vettigt själva eller håll käften!!

caughtbock2009-08-27 14:33

Skönt att du sitter inne med så mycket visdom då efter 109 år :)

nettan232009-08-27 14:35
Antal inlägg: 4086

Allt är ju en ond cirkel

Ungdomar blir segegrerade och upplever sig leva utanför samhället, de har svårt att anpassa sig och för att tillhöra en grupp, samlas de i gäng och hittar på dumheter!

Antar att de känner ett utanförskap och en frustration, som gör att de dras till fel personer.

Men nu gäller det inte alla som bor i Rosengård, Hisingen osv, utan bara en väldigt liten del.

Klart som fan att media åker till förorterna då det e bråk, de rapporterar ju inte de bra saker som händer.

Polisen i sin tur är otroligt överbelastad, får inga resurser och blir även de frustrerade och irriterade, även dessa poliser är en väldigt liten del, de flesta är faktiskr proffesionella och trevliga

Det finns rötägg i alla yrken, alla samhällsklasser!

Jag säger uppmärksamma istället det positiva :)

caughtbock2009-08-27 14:57

Jag håller med dig nettan. :)

nettan232009-08-27 15:04
Antal inlägg: 4086

Caughtbock ;) Bra det hehe!

bobo flux2009-08-27 15:07
Antal inlägg: 11371

"Javisst, det är ju inte farligt med lite kontroller om ALLA kontrolleras för ALLAS säkerhet, men det är inte det detta handlar om alls. Det handlar om förföljelse och kränkning och inte förebyggande åtgärder. Välkomna till Backa (nej, inte Backatorp eller Blåstaden) och se själva och kom sen med era åsikter. Klev jag in på den där farliga vägen nu?"

Med den farliga vägen menade jag att du sa åt någon att inte komma och snacka eftersom denne tydligen inte visste det just du visste.

En annan sak jag undrar över: Är de personer som blir förföljda av polisen samma personer som har begått lite småbrott? Får man fråga vad detta är för slags brott? Vanligtvis börjar ju den kriminella banan med just småbrott, har du hört talessättet "det börjar med en knappnål och slutar med en silverskål"?

apbur2009-08-27 15:10
Antal inlägg: 9699

Du tror fortfarande på fullaste allvar att polisen trakasserar vissa utvalda personer på sin arbetstid till ingen annan nytta alls än just självtillfredställelse.

Nu vill jag att du ger mig en rimlig förklaring till varför dessa poliser skulle göra det? För jag antar väl att du har funderat på vad deras motiv kan vara?

Jag jobbar själv inom vården. Det finns mycket förutfattade meningar om vårdpersonal. Jag får många gånger försöka överbevisa anhöriga och patienter om att jag faktiskt inte vill någon av dem ont.
Vissa tror att man gör allt för att jävlas och göra vistelsen på sjukhus så hemsk som möjligt.
Jag brukar fundera på hur dessa människor tänker, vad finns det för rimlig anledning för mig att trakassera de människor jag har som arbetsuppgift att ta hand om?
Fullkomligt irrationellt.

caughtbock2009-08-27 15:28

Ja precis bobo flux, jag sa att man kan komma till Backa och sen snacka när man vet lite mer. Farligt uttalande...

"Du tror fortfarande på fullaste allvar att polisen trakasserar vissa utvalda personer på sin arbetstid till ingen annan nytta alls än just självtillfredställelse."

Jag har många gånger varit med om dålig attityd från poliser och ibland verkar det som att deras agerande är ett resultat av deras sårade egon. Men nu säger jag inte att det är såhär alla poliser är och att alla ungdomar i Backa är oskyldiga små gullegrisar som inte förtjänar sitt rykte. Det är olika helt enkelt.

6555562009-08-27 15:30
Antal inlägg: 857

Haha om jag inte minns fel är det Mårten du citerar apbur! Detta är en av de gånger jag faktiskt också anser att han var något klokt på spåret. :)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?