Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade3
Mobilspel
Pågående18 572

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Tess 082009-09-23 20:19
Antal inlägg: 18003

Jag var på mataffären och skulle handla diverse grejer..
Jag står vid frukten och funderar på vad jag ska handla när jag hör en gammal tant med tillhörande gubbe diskutera en gurka av äldre modell... Tanten tycker att den är himla dyr och tar upp en diskussion med butikspersonal om att den inte borde kosta (vad den nu kostade) eftersom den var så mjuk i ena änden. Butikspersonalen tog då och skar av den dåliga biten och berättade att gurkan går som lösvikt.
Tanten blir missnöjd och gubben lägger sig i...
Den var nog minsann lite mjuk mitt i också.. eller huuuur??
Efter lite tjafsande så väger personalen upp gurkan och ser att den skulle kosta ca 6-8 kronor (det var ju bara en bit) och sa att dom kunde få köpa den för 4 kronor. Hon hämtar prismärkaren och ska sätta på en prislapp med summan, men då försöker tanten pruta ner gurksnutten med 25 öre.... Hon kunde tänka sig att betala 3.75 för biten...
Den tålmodiga personalen sa då att gurkbiten kostade 4 kronor och, när de då började gnälla om mjuka partier, säger hon att om de vill ha en annan gurka finns det flera att välja på i "lådan" till ordinarie pris.

Tant och tillhörande gubbe tar ändå gurkbiten för 4 kronor, gubben muttrandes att de borde kunnat få den billigare och tanten halvnöjd eftersom de annars måste ha betalat för en hel gurka och då hade kanske en bit hunnit bli gammal innan de ätit upp den...

Myspruppen - Ej medlem längre2009-09-23 20:25
Antal inlägg: 5000

men va i...hahaha

myra64 - Ej medlem längre2009-09-23 20:28
Antal inlägg: 578

Hahahahaha, känner igen det från min tid som biträde på servus/konsum/gröna konsum/coop... snålheten bedrar visheten, ganska ofta faktiskt!

Dyslekso2009-09-23 20:29
Antal inlägg: 8945

Så skamlöst snålt att det är på gränsen till konst. :)

Smutsig Djur - Ej medlem längre2009-09-23 20:48
Antal inlägg: 430

Skandal att gamla människor får ett öre över existensminimum.
På tvålfabriken skulle alltid finnas arbete i mitt idealsamhälle.

Smutsig Djur - Ej medlem längre2009-09-23 20:49
Antal inlägg: 430

Man kan sammanfatta historien, den stora, med att fel lag vann.

cokki2009-09-23 21:00
Antal inlägg: 290

*Tess*

vilket år hände det här?

Sylva2009-09-23 22:21
Antal inlägg: 154

Hade en bekant när jag pluggade som alltid "glömde" att ta med sig egen dricka på förfester. I början var det nån som bjöd och sa att "du kan väl ta ett glas ur min vinflaska, jag bör ändå inte dricka en hel själv", men då tog hela flaskan slut på tre röda så det misstaget gjorde man inte om. Då insåg han väl att det var dags att köpa med sig eget, men ville då alltid diskutera alkolholprocenten kontra priset, och var väldigt nöjd med att ha fått ut mer fylla per krona än alla andra på festen! Han kunde även klaga på mat han blev bjuden på (och bjöd naturligtvis aldrig tillbaka).

Tror tyvärr inte att han förstod att han var snål eller gjorde fel, utan bara saknade den sociala kompetensen, och inte insåg att mat, dryck mm kostade pengar för hans kompisar som han snyltade på.

Nea - Ej medlem längre2009-09-24 01:07
Antal inlägg: 58

när ett par som jag känner sen lång tid tillbaka tog med sig alla pantflaskor på festen vi var på. ... dom hade inte dåligt med pengar och fan va pinsamt.

Nea - Ej medlem längre2009-09-24 01:13
Antal inlägg: 58

Eller när en kompis till mig tog 200 spänn i soppapengar för 20 mil.

Vi använde precis samma bil när jag och en annan åkte 110 mil och det blev ca 8-900 i bensin.

sabinemc2009-09-24 02:35
Antal inlägg: 12

Jag o min dåvarande kille umgicks med ett annat par. Dom tog åxå salt o peppar från mc donalds.

En gång var vi på bio och parkeringen kostade 2 kr. eftersom han betalade förra gången så ville hon ha 2 kr av han som hon lagt i.Min kille blev sur reste sej upp o gav dom varsin krona.

Han ville att hon skulle betala för halva dagstidningen som hon hade gratis på jobbet.

Tog dom med en cola på filmkväll så tog dom med resten hem.

En gång hade dom jordnötsringar under sängen i en bunke med plast på. Hon berätta att dom haft den i en månad o bara åt ibland. Blää

Dom va hopplösa,kan berätta i evighet

Yinyanggurl - Ej medlem längre2009-09-24 10:47
Antal inlägg: 517

Tess08: Hahahaha! :-D

"Whiskas, om mormor själv får välja!"

cokki2009-09-24 11:09

känner en som tömmer och åter använder damsugarpåsarna flera gånger skit äckligt

Tess 082009-09-24 13:16

Det var kanske 2 år sen gurkhistorien hände och jag VET att det taten och gubben inte lever på existensminimum utan rätt högt över....

Palini2009-09-24 14:05
Antal inlägg: 1381

Höjden av snålhet är att ge en krona i dricks och begära växel tillbaka...

Blomstryparn - Ej medlem längre2009-09-24 15:24
Antal inlägg: 6

Jag tycker inte det är det minsta snålt att till exempel tvätta plastpåsar. Det är bara snålhet om en själv eller andra blir lidande. Annars kallas det sparsamhet.

emmapers2009-09-24 16:36
Antal inlägg: 8

Innan jag skulle åka till USA för 2 år sedan blev jag hembjuden på middag hos min mamma. Eftersom jag är vegetarian frågade hon om jag hade ett förslag på recept. När jag hade föreslagit en gryta och vad som behövdes sa hon bara: aa, men då tar du väl med dig ingredienserna då?

Ehh... tack för middagsbjudningen liksom.

ViktorWig2009-09-26 11:36
Antal inlägg: 442

Jag smakade ett par klunkar coca cola av en polare för ett tag sen, när han fick tillbaks burken utbrast han, VA FAN DU TOG FAN FÖR EN KRONA. Gissa om han har blivit mobbad för detta. Han försökte skoja bort det men vi som känner honom vet att han inte skoja.

cokki2009-09-26 12:14

blir så irriterad på min syster som säger sig aldrig köpa godis
vilket hon inte gör heller....
vi båda går in i en butik jag köper godis
när vi väl är ute ur affären så ska hon smaka....hon smakar f*n
halva påsen.... blir så irriterad

Tess 082009-09-26 12:21

köp inte godis när hon är med!!
Eller köp EN grej (alltså inte lösgodis utan typ en klubba eller nåt)..bara för att! Hon kanske lär sig till slut... (eller inte)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?