Spelrum
| Giraffen | 38 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 67 |
Mobilspel
| Pågående | 19 714 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-04-27 17:55 | |
![]() | Som skåning kan jag inget annat än tycka att du är ett stort fån Tess som uttrycker en sådan sak. | |
| litteråsarn | 2010-04-27 18:25 | |
![]() | Viktor Wig du skall veta att de 1500 du får i månaden, är det pensionärerna som betalar. Tror du att jag skulle rösta på Alliansen. Never! | |
| Lasse1978 | 2010-04-27 19:38 | |
![]() | Nu vet jag inte allt ni skrivit här, för jag orkade ärligt talat inte läsa allt gnabb om vem som har coolast åsikt. För faktum är att er åsiktfrihet inte längre är en garanti, inte heller brevsäkerheten eller ens din egen privata mobiltelefon. Pga detta kommer jag att rösta på PIRATPARTIET i höst, eftersom de är de enda som faktiskt kämpar för att behålla några av våra absolut viktigaste grundlagar. Både den rödgröna röran och AllInsane har föreslagit och implementerat övervakningslagar, gredelina kuvert till MISSTÄNKTA, gett privata bolag större befogenheter än polisen, osv osv. Det råder rättsröta i Sverige och Svenska folket verkar inte fatta att det är saker som på ett eller annat sätt kommer att påverka deras liv, om det inte redan gör det. Tror du att du har rent mjöl i påsen? Okej, men då vet du om att du behandlas som misstänkt av staten bara för att du använder internet? Inte? Vad tycker du om att alla mobilsändare ska registreras hela tiden? Hur känns det? Mysigt? Jag vill gärna ha någon form av privatliv kvar, alla ni som inte vill det kan rösta på sossarna m fl. I min värld är det meningslöst att diskutera blockpolitik, hur många invandrare som är lagom och hur många procenter skatt som ska finnas på olika platser när hela färgpaletten aktivt arbetar med att ta bort våra grundläggande medborgliga rättigheter. Den enda färgen som är rätt i höst är LILA! PP till Riksdagen! #röraomigrytanmedkokandeg rodor | |
| mrsmaggart | 2010-04-27 19:48 | |
![]() | I alla fall inte på högern. Sedan är valet svårt. | |
| The_Viking | 2010-04-27 20:52 | |
![]() | Den som verkar ha mest fördomar här är Brokenstring och inte vi som funderar på att rösta på SD. Jag har aldrig varit rasist/nazist/främlingsfi entlig men jag är invandrar fientlig i den mån att jag tycker vi ska ta hand om dom vi har här nu och inte ta in fler. Flyktingar kan vi ta in för då finns det humanitära orsaker men att släppa in invandrare bara för att göra dom till bidragstagare känns väldigt fel. Så länge vi har så mycket bidragstagare och arbetslösa människor som vi har nu ska vi inte ta in fler. Hjälp våra hemlösa istället och gör något åt äldrevården istället. Det sjukaste är ju att staten går in och tvingar kommuner att ta emot invandrare annars blir det böter. | |
| ViktorWig | 2010-04-27 20:55 | |
![]() | Litteråsan. Pensionärerna har inte fått 1500 kronor lägre i månaden sedan jobbskatteavdraget infördes!!! Ta reda på lite fakta innan du bygger upp meningar med "du skall veta...." Jag är för att pensionärer ska få det bättre, jag ska själv förhoppningsvis bli en. Men bidragspolitiken tycker jag vi kastar i papperskorgen!!! | |
| EttanPortion | 2010-04-27 21:54 | |
![]() | Jag har varken siffror eller länk aktikel klart för mig men man har undersökt andelen kandidater totalt i våra olika partier med invandrarbakgrund. Mitt parti SD är det partiet där flest kandidator procentuellt härstammar från andra länder. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-04-27 22:08 | |
![]() | Om inte Bodström var en gnagare så hade jag nog lagt min röst på S. | |
| wildcard | 2010-04-27 22:39 | |
![]() | EttanPortion: det tvivlar jag inte på, vad jag blir nyfiken på är vilka länder dessa härstammar från. Det är nämligen så att olika etniciteter är olika mycket värda i vårt samhälle, har det visat sig. Jag ska försöka ge ett exempel: De som är från norden räknas knappt som utlänningar. Ex tyskar, nordamerikaner, britter är också mycket värda. Om man kommer från öststaterna eller asien så är man i bästa fall billig arbetskraft. Om man är från ett "arabland" eller Afrika (ibland samma sak, typ) då är man inte arbetskraft om man inte kan starta egen restaurang eller jobba på någon släktings restaurang. Detta är så klart något hårddraget men stämmer nog med verkligheten i stora drag, eller? Mina vänner och bekanta från Peru, Tyskland, Norge, Chile, Nigeria och Iran bla håller med mig när vi har pratat om detta, det är deras intryck också... | |
| Satyra | 2010-04-27 22:40 | |
![]() | Jan_Blank - "SD är ett politiskt parti precis som alla de andra partierna med den skillnaden att vissa sakfrågor är mer tilltalande för mej. Några här har svarat(detta är ett exempel) Moderaterna alltid,vilket innebär att dessa skiter i vad/var dessa står i vissa sakfrågor för dom har alltid röstat så och föräldrar o farföräldrar före dom vilket är rent vansinne." För mig är det rent vansinne att rösta utifrån enskilda sakfrågor! Att jag röstar som jag gör val efter val beror inte på tradition från mina föräldrar (vi röstar inte ens på samma parti) utan på att JAG utgår från en politisk grundsyn, en ideologi, en riktning. Grunden är inte föränderlig på det sätt sakfrågor är, därför är det, anser jag, otroligt viktigt att man sätter sig in i grundsynen hos ett parti innan man röstar. Skulle jag gå utifrån sakfrågor skulle jag kunna hitta enstaka frågor jag håller med om även hos SD och andra enstaka frågor hos "mitt eget" parti som jag inte håller med om. Högst förvirrande. DÄRFÖR lägger jag inte så stor vikt vid enskilda sakfrågor när jag bestämmer vilket parti som främst representerar min syn på samhället och oss människor i det. | |
| wildcard | 2010-04-27 22:51 | |
![]() | Satyra: Jag tänker som du, tror jag. Jag började med sossarna när jag var 18 och har sakta men säkert dragit mig mer åt vänster när de röda har blivit först lite lila och sedan ljusblå i sina ideal. Jag känner att jag står nog kvar ungefär där jag var i rättvisetänkandet medan de etablerade partierna som sagt flyttade sig åt höger allt mer. Därför RS | |
| Sweetlime | 2010-04-27 23:05 | |
![]() | För den som minns hur Sverige för var förr... en tv-kanal, pop i radion en dag i veckan (lördagar), inga uteserveringar. Nog är det bättre med frihet än att sitta i en öststatsbunker, men jag tycker att Alliansen inte heller klarar av att ge Sverige framtidstro. För egen del vet jag att det finns många hinder för småföretag, men Alliansen har inte gjort något av det viktigaste: Skrotat systemet med ramavtal. Där kan vi tala om kapitalförstöring. Går det att kräva en statsminister som varit företagare – och lyckats – eller måste vi dras med dessa politikerbroilers? Optimalt vore en företagare med humanistiska värderingar. Vad vi saknar är alltså de riktigt kreativa hjärnorna i landets ledning. De tillför inget, de fördelar bara. SNETT! | |
| Sweetlime | 2010-04-27 23:07 | |
![]() | Edit: De nuvarande politikerna tillför inget, de fördelar bara. Vi behöver någon som kan se på landet som ett litet företag, hur ska vi hantera konkurrensen utifrån, hur ska vi kunna behålla vår välfärd? Vi sitter pyrt till, läget är värre än vad många inser. | |
| Tess 08 | 2010-04-27 23:12 | |
![]() | Tvålis-så förvånad jag är att du kliver in i en tråd för att skriva något sånt åt mig (ironi). Om du hade lite svårt att förstå ska jag göra mitt bästa att förklara. Jag ska försöka att använda enkal ord för att du ska ha en chans att också förstå vad jag menar... Tråden handlar om vilket parti man hade kunnat tänka sig att rösta på utifall det var val just nu. Det var många som generalisera om SD och att de som röstar på SD är rasister. Sedan generaliserade BrokenStrings om vilka som röstade på SD. Hon skrev bönder även om de hon menade kanske inte är just bönder, men sådana som bor utanför de större städerna. Då generaliserade jag och skrev 99%-arna (nittionioprocentarna) och skåningarna eftersom jag då kände en ökad lust att generalisera. BS (BrokenString) verkade dock med på det hela och tog inte åt sig direkt. Jan verkade också rätt road av detta. | |
| Tess 08 | 2010-04-27 23:13 | |
![]() | Tvålis igen- är det pga att du är skåning som du tyckte det jag uttryckte var värre än BS "bönder"?? | |
| Läderfejan - Ej medlem längre | 2010-04-27 23:19 | |
![]() | Kommunistiska partiet eller blankröst. Egentligen är jag emot parlamentarismen men hellre KP än något annat bös. | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-04-28 00:20 | |
![]() | Jo jag som aldrig i mitt liv skulle kunna tänka mej att lägga min röst på ett rasistparti är troligtvis fördomsfull The_Viking. Ta hand om dina egna tvivel och lägg inte över dom på mej. Jag är tämligen säker i var jag står och använder mej inte av ett missnöjesparti!! | |
| jonte91n | 2010-04-28 00:52 | |
![]() | Något på vänsterkanten tror jag, men vill verkligen inte ha med Sahlin. Höger är uteslutet. | |
| remvanrijn | 2010-04-28 00:52 | |
![]() | A men Tess då......förräderi inom familjen Fy =) | |
| alexon | 2010-04-28 00:54 | |
![]() | mp är roliga. | |