Spelrum
| Giraffen | 22 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 38 |
Mobilspel
| Pågående | 19 534 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Midna79 | 2010-05-11 20:51 | |
![]() | Frigida puritaner? Inte visste jag att alla sexköpsmotståndare hade problem med sina egna sexliv. Tänk vad man lär sig! | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-05-11 20:51 | |
![]() | Svar på Mats Joels fråga då. "Finns det någon prostitutionsmotståndare här som är beredd att räcka upp handen och säga "Jag vill att prostitution ska vara olagligt ÄVEN om det innebär mer lidande för de utsatta sexsäljande kvinnorna (och sexsäljande männen)." I så fall, med vilken motivering? Om inte, kan ni visa på någon slags belägg för att en hårdare lagstftning mot sexköp faktiskt bidrar till minskat lidande?" Hur kan det innebära mer lidande än vad det redan är idag? Du drar en slutsats som jag ska ta ställning till. Hur kommer du till den slutsatsen? Sen är det ganska vedertaget att lagstiftning mot saker som har varit sunt vardagsförtryck i historien, så som till exempel barnaga, har med tiden och med konsekvens i påföljd faktiskt ändrat på synen så drastiskt att det där med att aga sina egna barn faktiskt inte är OK längre. Och detta är på bara 30 år. Vem kunde tro det? Pryla barn har man ju fått göra i alla tider. Om vi hde utvecklat någon form av konsekvens i påföljd för det brottet det enligt svensk lag är att köpa sex, så tror jag enligt samma logik att folk faktiskt skulle komma att inse det uppenbart fula i att göra något som alla ändå alltid har gjort. Kan alla ni som är för att legalisera prostitutionen på samma sätt då garantera att detta är medför en förbättring för det prostituerade? Om det medför en försämring, är ni då emot och om inte, motivera varför en flicka ska sälja sin kropp? | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-05-11 20:55 | |
![]() | det var inte frågan. om du nu har det alternativet, vad blir svaret då? | |
| apbur | 2010-05-11 20:57 | |
![]() | Tvålis, alla är dock inte överens om att det är lika fel att köpa sex av någon som säljer sex som det är att slå barn. Det är inte uppenbart fult att köpa sex. | |
| Midna79 | 2010-05-11 20:58 | |
![]() | Det är iofs inte alla som tycker det är fel att slå barn heller | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-05-11 21:00 | |
![]() | Apbur, det var helt OK att slå sina barn på 60-talet också. Ramsay, frågan är baserad på ett antagande som gör den orimlig att svara på. Genom att besvara frågan så är jag också jakande till grundantagandet som jag på fullt allvar inte förstår eller accepterar någon logik bakom. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-05-11 21:02 | |
![]() | nej, det står även "om". sen kan man debattera undersökningar och signaler som tyder på än det ena än det andra separat. | |
| apbur | 2010-05-11 21:07 | |
![]() | Tvålis, varför anser du att det är bra om inställningen till sexköp går samma öde till mötes? Varför är det fel att köpa sex? Säg att inga horor är heroinmissbrukare eller utslagna. Ska det fortfarande vara fel att köpa sex då? | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-05-11 21:07 | |
![]() | KOm igen Ramsay. Är inte det en ledande fråga så har jag nog aldrig sett en ledande fråga i mitt liv. Det är en värdelös fråga som baseras på ett personligt intresse att få den svarande att uttrycka sig till sin ståndpunkts nackdel. Det finns inte tillstymmelse till intresse för att ta reda på en genuin ställning utan är bara ställd för att manipulera. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-05-11 21:08 | |
![]() | Vad kostar du apbur? Tar du betalt per timme eller per dag? | |
| apbur | 2010-05-11 21:09 | |
![]() | Svara på min fråga, tack. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-05-11 21:10 | |
![]() | nej den är intressant. sen kan du ha vilken uppfattning om hur lidande begränsas som helst. jag skulle vara FÖR sexköpslagen OM den garanterade ett liv utan lidande för alla kvinnor. | |
| Midna79 | 2010-05-11 21:13 | |
![]() | Så om en lag inte garanterar säkerheten för dem den ska beskydda ska den upphävas? Adjö hela lagboken! | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-05-11 21:14 | |
![]() | "Vad kostar du apbur? Tar du betalt per timme eller per dag? " det är uppenbart att du ser ner på prostituerade genom att försöka göra ner en meningsmotståndare med de orden. så mkt för den "välmeningen". | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-05-11 21:15 | |
![]() | midna, det är bara en hypotes! | |
| Midna79 | 2010-05-11 21:16 | |
![]() | ramsay - jag uppfattade det som ett argument för din åsikt | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-05-11 21:19 | |
![]() | absolut inte. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-05-11 21:21 | |
![]() | Ramsay, jag försöker vända på retoriken. Om det nu är helt OK att sälja sex och det är som vilket yrke som helst. Varför skulle då en vacker kvinna som Apbur inte ta till vara på den fantastiska ekonomiska potentialen? Det är rätt många kvinnor som skulle kunna tjäna en rejält mycket större summa pengar på att sälja sex än att göra andra saker. Ändå så gör vi inte det. Handel med männsikokroppar är och förblir en för min del omoralisk och hänsynslös sysselsättning. Jag tror inte på den lyckliga horan och jag anser att det inte bara objektifierar den kropp du köper för en timme utan alla människors kroppar. För min del så är inte människor handelsvaror. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-05-11 21:25 | |
![]() | det är ju inte ok för dig iaf, det är uppenbart. men varför? vänder på retoriken gör jag med i mitt ovanstående inlägg btw. vad blir ditt svar? | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-05-11 21:28 | |
![]() | Men snälla Ramsay, var verkligen inte mitt svar nog på varför det inte är ok för mig? Då kan jag nog inte förklara bättre är jag rädd. | |