Spelrum
| Giraffen | 23 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 38 |
Mobilspel
| Pågående | 19 201 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SethGecko | 2010-06-20 22:00 | |
![]() | ja. Jan Guillou har verkligen enorma skrivsvårigheter: www.aftonbladet.se/n...73 36591.ab Samma med Åsa Linderborg: www.aftonbladet.se/k...73 37730.ab Även Katrine Kielos kan inte skriva ordentligt: www.aftonbladet.se/l...73 36999.ab | |
| mousss | 2010-06-20 22:01 | |
![]() | Är Jan här? | |
| SethGecko | 2010-06-20 22:12 | |
![]() | "Reflektion, de emot monarki och bröllopet har svåra skrivsvårigheter, en slump?" står inget om närvarande på Betapet. | |
| mousss | 2010-06-20 22:18 | |
![]() | Nej det gör inte det. | |
| YamahaJet | 2010-06-20 22:19 | |
![]() | Problemet är att ni allihop räknar helt fel. Oavsett vilken summa ni kommer fram till, så bör den reduceras med ca 80% för att ni ska få den reella kostnaden för bröllopet, eftersom staten ändå får tillbaka nästan allt av det den spenderar inrikes. Detta gäller alltså merparten av de offentliga utgifterna under denna kategori. | |
| Gautama | 2010-06-20 22:32 | |
![]() | Håller med yamaha, men det har jag försökt förklara ett par gånger men folk ser bara kostnad med stora bokstäver och inkomst till staten med små bokstäver. | |
| mousss | 2010-06-20 22:34 | |
![]() | Det är väl härligt med de som ser kortsiktigt. | |
| Majsed | 2010-06-20 22:39 | |
![]() | Mäktigt och fint! Vi har ett fantastisk kungahus- vilken PR för Sverige- stor vinst i slutändan (tror jag) i alla fall i jmf med om Reinfelt eller Sahlin skulle representera Sverige:) lite kul jämförelse (i alla fall när Mona hade draperiet på sig på galakvällen hihi) | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-06-20 22:40 | |
![]() | Det är väl ingen frågan om hurvida det staten förbrukar inom staten kommer staten tillgodo till stora delar. Frågan är väl mer varför staten väljer att spendera pengar till just ett rojalistiskt jippo och just detta parets bröllopp. Frågan är relevant eftersom vi pratar om medfödda privilegier som utmynnar i att vara unikt utvald av staten. Det är odemokratiskt hur tusan man än vänder och vrider på det. Sen kan man av flera olika anledningar vara för brölloppet. Men ett kungahus är och förblir en relik från en odemokratisk era. | |
| Misslyckad_ | 2010-06-20 22:41 | |
![]() | Gud va jag tycker det är tråkigt när folk säger att "dom" betalar för Kronprinsessans bröllop! Det betalade sig självt redan för ngn månad sen...kollar man inte nyheterna på tv? Svergie tjänar MASSOR av all turism, hotell, resturanger, sovenirer, tåg och flyg... Vi invånare bidrog med ynka 1.20 kr, mycket att gapa om! Slår vad att vissa av er skriker när ni skiter oxå!! | |
| Gautama | 2010-06-20 22:43 | |
![]() | Men pengarna hade inte kommit in till staten om vi inte haft bröllopet tvålis. Det är reklam för sverige. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-06-20 22:45 | |
![]() | Jag har inte sagt en endaste gång att jag ifrågasätter att bröloppet bär sig ekonomiskt. Jag tycker tvärtom att det är en ganska bra PR kupp och kommer att gynna mig rent privat i min arbetssituation. Jag är emot bröloppet trots detta för att mina demokratiska principer smäller högre än PR. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-06-20 22:46 | |
![]() | Av samma anledning som jag är mot alla odemokratiska statskick. | |
| mousss | 2010-06-20 22:48 | |
![]() | Du frågar varför men inser att det är pr... Vad rörigt. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-06-20 22:51 | |
![]() | Jag frågar inte varför. Lägg inga ord i munnen på mig. Det är klart det är PR. Jag har inga problem med det. Allt som är PR och bra marknadsföring måste inte vara rätt. I min värld är det fel att födas till en titel om det så är skomakare eller prinsessa. | |
| mousss | 2010-06-20 22:51 | |
![]() | "Frågan är väl mer varför staten väljer att spendera pengar till just ett rojalistiskt jippo och just detta parets bröllopp." | |
| blue_moon | 2010-06-20 22:51 | |
![]() | Sverige är en demokrati och kungen har ingen politisk makt. Inte yttrandefrihet heller, har ni tänkt på det? Kungahuset är goodwill-ambassadörer för vårt land, men som offentliga personer är de påpassade och kan varken göra eller säga vad de vill. Detta måste väl kompenseras på något sätt? | |
| kremlan - Ej medlem längre | 2010-06-20 22:53 | |
![]() | Låt det kosta!! | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-06-20 22:54 | |
![]() | Ja, frågan är varför staten väljer att köpa PR i ett odemokratiskt forum. Inte hurvida brölloppet bär sig ekonomiskt eller inte. Jag ber om ursäkt att frågeställningen inte var tydlig nog för dig. | |
| YamahaJet | 2010-06-20 22:56 | |
![]() | Tvålis, jag tror du betalat tio gånger mer i lön till H&Ms ägare, som "föddes till titeln", än du betalat till kungahuset. Detta gäller vidare för fruktansvärt många andra företag du också handlar hos. Om din största invändning är att dina pengar tillfaller någon som kanske inte helt förtjänat dem, så måste det vara fruktansvärt jobbigt att konsumera för dig. | |