Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 33 |
| Inloggade | 67 |
Mobilspel
| Pågående | 19 360 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Yamma | 2010-08-31 21:42 | |
![]() | Håller med vem det nu var som sa att tråden var onödig. Först måste man ju definiera vad man menar med "manligt" och "kvinnligt". Är det vad män/kvinnor är bäst "lämpade" för, eller vad de kulturellt oftast sysslar med? Och vad blir slutsatsen i endera fallet? Att vi är olika eller lika? Att vi är lika men ibland olika? Att vi bryr oss för mycket kanske? =) Jag tror att kvinnor har fysiska begränsningar i jämförelse med män. Generellt springer de långsammare, kastar kortare och lyfter sämre. Män har också fysiska begränsningar. Oftast väger de mer, vilket leder till att de lättare ramlar igenom murkna broar. De har större fingrar, och kan därmed trä synålar sämre. Än sen, liksom... | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-08-31 21:43 | |
![]() | Har sagt hela tiden att man ska få göra det man vill utan att bli kallad fjolla eller manhaftig bara för att man inte väljer att identifiera sig i typiskt kvinnliga eller manliga saker. Jag vill inte bli bemött som kvinna eller utifrån hur jag ser ut öht. Tycker det är en dum fråga. Man bemöter alla lika enligt mig annars röstar man antagligen på SD. | |
| Yamma | 2010-08-31 21:43 | |
![]() | Man ska väl inte kalla NÅGON skällsord...? Vad har det med kön att göra? Man ska vara trevlig. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-08-31 21:53 | |
![]() | Yamma: har du vart och läst lite i min tråd om att älska alla? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-08-31 22:03 | |
![]() | Tycker hela tråden andas lite SD. "Ta inte min hammare!!" typ. Ingen har tagit din hammare vad är problemet. | |
| Yamma | 2010-08-31 22:04 | |
![]() | Grund, nej, det ska jag göra, så jag får lite mer hopp om mänskligheten. =) Deli, hehe, precis. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-08-31 22:08 | |
![]() | Jag har en kofot med mitt namn på. Fast jag har inte märkt den utan modellen hette samma sak som jag. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-08-31 22:08 | |
![]() | Larvbrud har nästan samma klass som apbur. | |
| mishizaki | 2010-08-31 22:12 | |
![]() | en kvinna som tar plats är "jobbig", "pladdrig", "maktlysten" och "har inte fått stake på länge". det kan ju inte bara handla om att hon beter sig okvinnligt, det måste ju handla om att hon gör anspråk på nåt hon inte får göra anspråk på | |
| Yamma | 2010-08-31 22:23 | |
![]() | Vem säger det då, mishi? Är det vanligt förekommande idag? Själv är jag yngst i mitt arbetslag, men har ändå chefsposition som jag tagit själv, och ingen har protesterat eller försökt ändra på det. | |
| mishizaki | 2010-08-31 22:27 | |
![]() | det beror kanske på arbetsplats och ålder osv. Jag tycker kritiken mot Mona Sahlin påminner om det här. Man förminskar henne för att man är rädd | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-08-31 22:27 | |
![]() | I min närhet skulle ingen påstå något som mishizaki säger. Var bor du? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-08-31 22:28 | |
![]() | Vissa här verkar ju känna ett hot mot sin manliga identitet iaf | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-08-31 22:29 | |
![]() | Kritiken som Mona får utstå är inte mycket värre en vad Göran P fick utstå. Även internt så kallades han för HSB. | |
| johanjos - Ej medlem längre | 2010-08-31 22:29 | |
![]() | Det är ju just sådana här diskussioner som gör att vi skiljer könen åt. Vi behöver inte påminna oss ständigt att det en gång i tiden bestämdes vad som var manligt och kvinnligt. Själv ser jag mig som en människa som råkat få en penis, av helt slumpmässiga skäl. Låt inte slumpen avgöra vem som ska diskrimineras och vem som ska diskriminera. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-08-31 22:30 | |
![]() | Det är bevisat genom forskning att det Misi säger är rätt redan i grundskolan. Tjejer uppfattas ta hälften av all tid men tar en tredjedel till skillnad från killarna som tar dom resterande två tredjedelarna till en uppfattning av hälften. | |
| mishizaki | 2010-08-31 22:30 | |
![]() | bor i stockholm. jobbar ändå i ett kvinnoyrke. Jag tar i lite grann, men det där med att kvinnor är sexuellt frustrerade när de tar plats hör jag ibland. | |
| johanjos - Ej medlem längre | 2010-08-31 22:31 | |
![]() | Liksom, jaha du fick en vagina du. Då ligger det till så att om kanske 20-30 år, då kommer du få lite lägre lön än penisen här jämte. | |
| johanjos - Ej medlem längre | 2010-08-31 22:34 | |
![]() | Därmed kan vi väl avsluta denna diskussion? Eller ska vi fortsätta älta vad som är mänskligt. I så fall kan jag säga följande så kan vi ju avsluta diskussionen efter det: Allt som en människa gör, är mänskligt. | |
| Jobbar | 2010-08-31 22:34 | |
![]() | Tvålis: jag håller med dig, inte bara i det senaste inlägget | |