Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
2
Inloggade6
Mobilspel
Pågående19 604

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Miss_jk2010-09-20 16:42
Antal inlägg: 8941

"En höger vill inte dra sitt strå till stacken"

Haha, har du vart på vinflaskan nu?

stansjaern2010-09-20 16:55
Antal inlägg: 83

"Att alliansen skulle vinna förstod jag redan för flera veckor sedan. Media har haft pajkastning mot vänstern länge. Inte så konstigt. Media ägs till större delen av högermänniskor. Klart att dom kan påverka folket!"

Varför vinner inte högern varje gång då?

Keiward2010-09-20 17:09
Antal inlägg: 471

AB är den tidning med överlägset störst läsarkrets på nätet. Vid valspurten fungerade aftonbladet.se nästan som en direktlänk mellan Sahlin och svenska folket. Citat och uttalanden från henne blev förstasides-nyhet. Bl a hur hon uppmanade folket till att de fortf kan ändra sig.

Btw: AB får en ny politisk chefredaktör. Sossarnas kommunikationschef Karin Pettersson efterträder den redan så vinklade Helle Klein.

zlipzten - Ej medlem längre2010-09-20 17:14
Antal inlägg: 1466

Jag tycker att Snoosy har rätt att framföra sina åsikter utan att bli mobbad som "lost in space" eller att ha "vart på vinflaskan".
Tycker att hennes budskap om att högern uppmuntrar till egoism och sossarna till solidaritet framgår ganska tydligt.

lightningpaw2010-09-20 17:33
Antal inlägg: 380

Kelward: Vart vill du komma nu. Att Aftonbladet är socialdemokratiskt vinklad? Det är antagligen därför den kallar sig oberoende socialdemokratisk. Övriga större dagliga tidningar är ju dock på den andra politiska sidan.

Tycker ändå att det överdrivet att skylla vänsterns nederlag på media.

le-lou2010-09-20 17:34
Antal inlägg: 17500

"Le-lou, lustigt att andra kommer in och försvarar dig när du försvinner ;)"

Snoosy, ser inte det lustiga i det? Äh vad fan, du behöver inte förklara haha! Att du ens försöker insinuera på att alla övriga användare är mina är ju bara taffligt, som att jag är den enda i världen eller på betapet som är höger :D
söt är du!

Midna792010-09-20 17:46
Antal inlägg: 1117

Pajkastning har väl pågått från båda sidor?

Att de som röstar höger inte vill dra sitt strå till stacken tycker jag är ett lika relevant påstående som att de som röstar vänster bara vill gå på bidrag - otroligt onyanserat.

CarlH2O - Ej medlem längre2010-09-20 17:50
Antal inlägg: 46

zlipzten 2010-09-20 17:14

"Jag tycker att Snoosy har rätt att framföra sina åsikter utan att bli mobbad som "lost in space" eller att ha "vart på vinflaskan".
Tycker att hennes budskap om att högern uppmuntrar till egoism och sossarna till solidaritet framgår ganska tydligt."

Ja, håller helt och hållet med.
Visst måste var och en få uttrycka sina åsikter utan att bli mobbad.

le-lou2010-09-20 17:51
Antal inlägg: 17500

ja det borde väl gälla Snoosy själv också då antar jag..

janne1212122010-09-20 17:56
Antal inlägg: 4722

Nää gäller bara högern

CarlH2O - Ej medlem längre2010-09-20 17:57

Midna79 2010-09-20 17:46

"Pajkastning har väl pågått från båda sidor?

Att de som röstar höger inte vill dra sitt strå till stacken tycker jag är ett lika relevant påstående som att de som röstar vänster bara vill gå på bidrag - otroligt onyanserat."

Det är ändå en viss skillnad på pajkastning och rena personangrepp.

Att skriva att "höger inte vill dra sitt strå till stacken" är inget personangrepp, men det är det däremot helt klart när man talar om att någon är "lost in space" eller får förfrågan om personen har "vart på vinflaskan".

Midna792010-09-20 17:58
Antal inlägg: 1117

Carl - vi pratar om olika saker, jag syftade inte på personangreppen

mishizaki2010-09-20 18:00
Antal inlägg: 2533

nu gäller det för de övriga politikerna och för samhället i övrigt att se till att personer med utländsk bakgrund blir representativa i politiken, i skolan, i rätten, i polisen, i näringsliv m.m. In med folk med andra erfarenheter och kulturbakgrunder, så att alla får se hur bra det kan bli och att vi behövs alla. Stå gärna tillbaks om du är helsvensk!

magnusito2010-09-20 18:07
Antal inlägg: 4983

Det är sorgligt det hela! Nu får vi se hur mycket av välfärden och det gemensamma som säljs ut. Konstigt att inte de som verkar värna om det gemensamma och förfasar sig över om någon får ett smärre bidrag i hjälp från det gemensamma inte förfasar sig över att investmentbolag o dyl smackar i sig av det som vi äger gemensamt.

CarlH2O - Ej medlem längre2010-09-20 18:09

Hoppas att du inte är ironisk i ditt inlägg, mishizaki?

För visst vore det välkommet med representanter ur alla befolkningsgrupper i alla instanser.
Men nog skall väl detta kunna åstadkommas utan att, citat, "helsvenskar" för den skull skall behöva stå tillbaka. Eller?

mishizaki2010-09-20 18:17

jag menar att vi helsvenskar är proppar i systemet. Personer med svensk bakgrund har svårt att aktivt söka upp invandrarrepresentanter i offentliga verksamheter. Röstdeltagandet i Tensta skulle höjas betydligt om 20 % av riksdagen hade invandrarbakgrund. Och hur personer med konstiga namn väljs bort i anställningsförfaranden vet vi ju redan.
Vi måste visa att vi vill ha ett nytt Sverige där alla är representerade på ett rättvist sätt. Det är ett immunförsvar mot rasism.

janne1212122010-09-20 18:27
Antal inlägg: 4722

Börjar du mishizaki

mishizaki2010-09-20 18:30

ja jag kryssar alltid på en kvinnlig politiker med ett namn som inte låter typiskt svenkst

Snoosy2010-09-20 18:32
Antal inlägg: 4273

miss_jk, har jag påstått att många inte har pengar på sina konton pga att dom inte har råd att spara?
Nog för att många har det jobbigt rent ekonomiskt. Än så länge skulle många kunna spara. Men dom gör det inte. För att dom inte kan helt enkelt. Det är lika svårt som att sluta röka eller banta.
Det är för dessa jag är orolig inför framtiden. Om samhället säljs ut vill säga.

bitte, har faktiskt märkt det också. Bor i en högerkommun. Ändå stod det mest människor kring vänsterstugorna.
Undrar om det är fiffel kring röstningen trots allt.
Har så svårt att tro att det är så många som röstar i tron om att samhället skulle bli bättre om man röstar på höger.

Snoosy2010-09-20 18:33
Antal inlägg: 4273

miss_jk,, men är det inte så?? Du skulle väl hellre vilja ha lön helt utan skatt ;) ??

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?