Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade5
Mobilspel
Pågående20 025

Forumkategorier

Användare Inlägg  
wildcard2010-10-31 12:11
Antal inlägg: 1966

Man ska aldrig snoka hos andra. Anledningarna till att man känner sig "tvungen" till det är nog många men ligger i grunden i att man inte har ett bra förhållande.

Den dagen man börjar snoka i andras mail/sms då har man tappat förtroendet för sin partner och förhållandet, då ska man nog gå därifrån innan man börjar såra varandra.

Jag har ibland fått "tillstånd" av min gubbe att gå in och läsa hans mail. Om han ber mig öppna ett särskilt mail och läsa det för honom, då gör jag det, sedan stänger jag mailboxen utan att kolla in rubrikerna på de övriga mailen. Det intresserar mig inte hur han och hans vänner skriver till varandra, jag litar på honom och även att han låter min mobil och mail att vara ifred tills jag specifikt ber honom göra något där.
För mig gäller ett "tillstånd" att gå in och läsa något ett specifikt mail, inte att jag ska snoka igenom all historik för att eventuellt hitta ett halvt igensopat spår!

Skäms, ni som gör så. Antingen är ni sjukligt kontrollerande eller så borde ni nog göra slut av en eller annan anledning!

Den jag kommer på med att snoka i mina garderober eller badrumsskåp, kommer att få leta sig nya vänner att umgås med.
Jag har inget hemligt där men man låter bli om man vet något om integritet!

Jag har några stycken som får gå in hemma och vattna blommor mm om vi är borta ett tag, tom läsa mail om det är kris men det är personer som är som jag och som låter bli att kolla annat än vad de får. Jag litar på att de håller sig till det som är tillåtet! Annars är det väl ingen vänskap?

Som svar till TS:
Dumpa skitstöveln, skaffa dig en stor portion själkänsla innan nästa förhållande så hittar du nog en bättre snubbe. Lycka till!

Larvbrud - Ej medlem längre2010-10-31 12:14
Antal inlägg: 4050

Nu har jag inte varit med om någon som ljuger och smyger men jag hade nog tänkt mer på om själva personen börjar bli ointressant till följd av sitt handlande och sin karaktär än om det just då fanns optimalt med tillit i relationen.
Som titeln säger -oseriös kille?
Hon vill väl komma fram till om han är en obotlig idiot eller inte.

wildcard2010-10-31 12:18

Larvbrud:
Det är väl klart att han är en obotlig idiot!
Frågan är väl vad hon ska göra för att inte hamna där igen?

Larvbrud - Ej medlem längre2010-10-31 12:20
Antal inlägg: 4050

Beror på hur gammal han är och på hur mogna de bägge är, hur de har agerat förut.

DennisPlz2010-10-31 12:31
Antal inlägg: 4031

Överväg att bli lebba. Då behöver du aldrig mer oroa dig för att bli bedragen, eftersom tjejer kan man lita på.

*host*

ramsay - Ej medlem längre2010-10-31 12:35
Antal inlägg: 9204

haha, dom är värst:)

wildcard2010-10-31 12:49

Varför är "dom" värst?

Har det med könet att göra eller tänker ni själva med erat?

ramsay - Ej medlem längre2010-10-31 12:51

jag gör det iaf.

kvinnor är också bäst på att hyckla.

Resurrection - Ej medlem längre2010-10-31 12:51
Antal inlägg: 11463

... och generalisera

ramsay - Ej medlem längre2010-10-31 12:57

yep!

naästan alla mina kvinnobekanta:

* hatar otrogna män-och flingar gärna själv med lite fniss sniss till följd på tjejmiddan.

*hatar "sjuka" kontrollerande män- är kontrollfreaks själva.

* går igenom sms o likn- och ringer fan nästan polisen och skriker kvinnofridskränkning om själva kontrollerade.

Savi2010-10-31 13:01
Antal inlägg: 1176

Okej,din kille verkar inte tycka att ni har nåt seriöst.Dumpa honom & hitta nån du är värd.
Den här killen kan du sparka i röven

le-lou2010-10-31 13:32
Antal inlägg: 17500

jätteimponerad av wildcard. skönt det måste vara att ha sån järnkoll. själv skulle jag vilja kolla in din garderob. Kastar du stenar i glashus eller har du en färgsatt ordning, eller kanske efter märke?

ttiittii - Ej medlem längre2010-10-31 14:48
Antal inlägg: 37631

gör slut ,vad ska du ha honnom till,han kan ha skaffat sej sjukdommar med sitt levende,som du kan bli smittad med

Cath892010-11-01 01:50
Antal inlägg: 14

kul.. jag konfronterade honom.. han hade tydligen skrivit till en tjej att jag bara är en vän och att vi är till och från.. och att tjejen som precis förlovat sig skulle höra av sig om hon blev singel.. KUL.. så han kan ju vänta på att hon blir det.. Hoppas han väntar länge... och att han blir behandlad likadant av nästa tjej.. eller att han får ngn köns sjukdom.. för jag ...drar imorn! Tack för hjälpen alla!

Och att folk snokar i ens badrums skåp är helt normalt.. inte för att jag gör just det.. men känner en massa...

Och till det där med integritet.. jag har blivit sårad av massa människor.. jag brukar inte snoka.. bryr mig inte.. men känner jag att ngt är fel då kollar jag!! och jag har haft rätt alla gånger!

Cath892010-11-01 02:29
Antal inlägg: 14

och så skall jag testa mig ;)

micro1132010-11-01 08:33
Antal inlägg: 17542

wildcard
Jag håller med dig om snokandet.

Efter över tjugo års äktenskap så håller jag fortfarande på att det finns integritet -- jag rotar inte i fickor, kollar inte mail, sms, plånbok, brev eller annat -- och blir inte kontrollerad.

Jag vet att jag FÅR ... men det skulle aldrig falla mig in. Undrar jag över något så frågar jag, och är det något specifikt så är det just det mailet, det sms:et eller att jag öppnar och tar upp pengar ur plånboken efter att ha frågat och lämnar resten osett. Min man tycker det blir överdrivet ibland -- inte för att han rör mitt men han säger att han inte har något att dölja, det är ju bra, (det har inte jag heller) -- men det är ju fortfarande hans privata sfärer anser jag.

Den dan jag anser att han inte är att lita på längre - och inte skulle gå att fråga om saker, då övergår jag inte till att kontrollera och snoka - då packar vi väskorna tycker jag.

micro1132010-11-01 08:35
Antal inlägg: 17542

Är det något* han ber mig titta på alltså -- inte i syfte att kontrollera eller bevisa något.
Det har inte dykt upp. Däremot att jag kollat arbetsmail, eller sms som han behövt veta vad det står och telefonen legat hemma.

Man kollar det han bett om - resten lämnas osett.

Rubberducka2010-11-01 09:33
Antal inlägg: 65

Snokade på en pojkväns hotmail för att jag kände på mig att han inte helt talat sanning om saker och ting. Det hade han inte heller och jag hittade tveksamma mail, men känslan av att jag hade svikit mig själv och mina principer var bra mycket värre än känslan av att han svikit mig, så jag lovade mig själv att aldrig göra så igen just för att det fick mig att må åt helvete. Man kan inte kontrollera andras beteende men man kan kontrollera sitt eget. Kan knappt kolla hotmail längre pga den incidenten, tur att gmail är bättre :P

Tvålis - Ej medlem längre2010-11-01 10:25
Antal inlägg: 4429

Cath 89. Vad tråkigt att det var som du var rädd för. Skönt ändå att veta så att du kan stänga det kapitlet. Det roliga är när sånt här händer att efteråt så visar det sig att något som krävde denna händelseutvecklingen helt plötsligt kan hända istället och att detta något är mycket bättre...

Fazilja2010-11-01 11:57
Antal inlägg: 147

De som snokar bland sin partners saker i oro för otrohet har säkert blivit brända någon gång tidigare och har därför detta beteendet.
Och om de inte har blivit brända tidigare så kanske de bara undermedvetet känner att det är något fel på förhållandet, och söker därför svar de inte får av sin partner.

Jag förstår människor som har den här oron, men det jag inte kan förstå är att vissa människor väljer att leva i ett förhållande men ändå inte kan låta bli att strula omkring med andra.

Och som vanligt när en människa söker svar i ett forum så väljer nästan fler att racka ner på personen än att försöka ge svar.
Om hon redan mår dåligt, varför skall då flera här inne komma och säga att hon gjort fel och samtidigt berätta hur duktiga de själva är?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?