Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 18 651 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Uisge-beatha - Ej medlem längre | 2010-12-15 15:51 | |
![]() | Hade jag firat jul i din familj, hade också jag hoppat över den där lilla koppen glögg. Helt klart. I min familj behöver ingen antabus, ingen tittar för djupt ner i glaset och barnen känner ingen oro. Så jag antar att om jag känner för det så kan jag ta lite glögg. Om jag inte känner för det - så låter jag bli. | |
| elak kanin - Ej medlem längre | 2010-12-15 15:52 | |
![]() | Svettiga morbror som går på antabus? Låter på dig som om nästan alla familjer i sverige har grava alkoholproblem. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-12-15 15:52 | |
![]() | Varför skulle missbruk alltid vara negativt? Jag har missbrukare i släkten som aldrig stört mig. Det är lätt att acceptera att en alkis behöver sitt bränsle. Fattar väl barnen också. Det är nog hur man missbrukar som är avgörande i så fall. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-12-15 16:04 | |
![]() | haha, larv:) ja det kan man fråga sig. faktiskt har min släkt en sån där romantiserad/pragmatisk inställning till droger. vi är ju konstnärer och fria själar allihopa tydligen. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-12-15 16:14 | |
![]() | Jag för min del har släktingar som dricker lite för mycket. men dom är härliga människor. generösa och varma själar. sen finns det nyktra dito som är rätt griniga typer... men dom flesta av oss är ganska ok och mitt emellan... vi tjoar mer ibland och mindre ibland, men på det stora hela så är vi en ganska go samling folk. | |
| anka_i_potta - Ej medlem längre | 2010-12-15 16:15 | |
![]() | i min familj har vi också en verklighetsbaserad inställning till alkohol och droger. Eller ja, inte mina föräldrars familj då utan min.... blivande familj. | |
| Gautama | 2010-12-15 16:19 | |
![]() | af81: "Supa=dricka alkohol. Det är alltså ingen skillnad på dricka och supa mer än att supa syftar på att man intar just alkohol." Ok, så du tycker inte det är någon skillnad på att supa eller ta ett glas vin? Så igår när jag tog en kopp glögg som bestod av knappt en dl så söp jag alltså enligt ditt sätt att se på det? För mig är det inte så. Nästa gång jag bjuder över vänner på middag så ska jag ändra min inbjudan från "middag med vin till maten " till " middag och sen super vi" Tror att mina vänner skulle undra lite då vilka mängder jag pratar om. Det är stor skillnad i min värld på att dricka alkohol och supa! | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-12-15 16:21 | |
![]() | sen är jag iofs den första (?) som inte fått mina barn omhändertagna. och ändå familjens svarta får. livet är outgrundligt. | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2010-12-15 16:26 | |
![]() | Just nu raderar jag alla inlägg som gjordes i eftermiddag och som inte var helt "vita". Hinner inte läsa allt just nu, men gör det senare om inte Mouche hoppar in snart och fortsätter. Min dator är lite seg just nu och det tar en evighet att radera. Gör mitt bästa. | |
| Mouche - Administratör | 2010-12-15 17:18 | |
![]() | Sisådärja...städat och fint i tråden. Inget mer trams nu tack. Mouche | |
| Satyra | 2010-12-15 19:08 | |
![]() | Orkar/hinner inte ge mig in mer detaljerat i diskussionen men av det jag ögnat igenom vill jag ändå säga att jag samtycker med Handy Mans åsikter i frågan. | |
| __1__ - Ej medlem längre | 2010-12-15 19:12 | |
![]() | trams trams... :) | |
| Tommy 1979 | 2010-12-15 19:13 | |
![]() | Vet man med sig att man är dålig på att hantera alkohol bör man avstå, oavsett om det är barn närvarande eller inte och oavsett om det är jul eller inte. I grund och botten är det inte mer komplicerat än så. Men, handen på hjärtat: hur många lever efter den devisen? | |
| Lillstölla | 2010-12-15 19:15 | |
![]() | Problemet är väl dock att de som ÄR dåliga med alkohol inte har självinsikten att låta bli. Oavsett dag. | |
| __1__ - Ej medlem längre | 2010-12-15 19:18 | |
![]() | "Vet man med sig att man är dålig på att hantera alkohol bör man avstå" Om det vore så enkelt så vore inte alkoholism ett sånt problem... :) Håller med Lillstölla totalt. | |
| Tommy 1979 | 2010-12-15 20:11 | |
![]() | Lillstölla och _1_: det var ju just det som jag påtalade i mitt inlägg, att det inte är speciellt många människor som 1) överhuvudtaget har den självinsikten och 2) lever efter den. | |
| Tess 08 | 2010-12-15 21:21 | |
![]() | Titeln på tråden är "Vit jul för barnens skull" och min fråga blir då; Dricker man någonsin alkohol för barnens skull? | |
| __1__ - Ej medlem längre | 2010-12-15 21:25 | |
![]() | Tess 08 - det gör man ju. Dopöl & Studentskål | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-12-16 12:32 | |
![]() | dop öl finns inte | |
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2010-12-16 12:38 | |
![]() | Det verkar som barnen är det endaste skälet till att uppföra sig, även det är sorligt! Männsikor har ett ansvar att vara goda medborgare även utan barn. Varför ska det goda, läggas ut på barnen? Det lyser genomskinlighet så det skriker om de. Om barnen märker att man med nöd och näppe kan uppföra sig i hemmet så kommer de väl endå bli oroliga, och att inte ha barn är väl inget skäl att bete sig som ett svin, men ja ja, allat och endast det för barnen då | |