Spelrum
Giraffen42
Krokodilen2
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
30
Inloggade77
Mobilspel
Pågående19 287

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Quicka2011-08-14 19:48
Antal inlägg: 644

Exakt hoodman därför ska man inte generalisera som säga att alla som väger 100kg har problem på ett eller annat sätt. Det är det som stör mig, abslout inte vikten.

Hoodman - Ej medlem längre2011-08-14 19:48
Antal inlägg: 2826

Vad har det med fördomar att göra? De som läser tråden och klickat på länkarna har förmodligen en fullt fungerande syn och kan definiera övervikt kontra fetma efter det.

161amb2011-08-14 20:01
Antal inlägg: 113

Tror nog att de flesta anser att hon på bild 2 är för fet? Min defintion på "för fet" är annars när man drar på sig diverse sjukdomar som i många fall är kopplade tilll övervikt (visst kan man få dessa ändå, men kanske mer frekvent hos de som bär omkring på för många kilon) Ex. diabetes, ledproblem, hjärt/kärlsjukdomar m.m.

Hoodman - Ej medlem längre2011-08-14 20:05
Antal inlägg: 2826

Det finns ju otroligt många trådar där vi ska bedöma folk, både efter utseende och agerande. Så varför den här tråden skulle vara värre än de andra är lite svårbegripligt.

Princess Qi - Ej medlem längre2011-08-14 20:10
Antal inlägg: 52

Jisses vilken konstig debatt det blev här. Oavsett vad vi ser och tycker och tänker här i forumet så är saker och ting som de är. Jag har varit fet och känner att jag har full rätt att kommentera någon annans övervikt. Inte elakt men väl för vad den är. Jag var fet trots att jag inte hade några som helst sjukdomsproblem eller ont nånstans så det kan inte vara definitionen för "för fet". Klart man lider av väldigt kraftig övervikt Tvålis. Det betyder dock inte att man inte kan göra något åt den eller att man blir smalare för att ingen "ser det".

Bitte - Administratör2011-08-14 20:21
Antal inlägg: 24200

Vad menar ni med ordet lider , kan någon förklara vad ni lägger för nått i det

Bitte

KMVH - Ej medlem längre2011-08-14 20:27
Antal inlägg: 5

Mår man bra när man släpar runt på cirkus 250 kilo tror du? När man knappt orkar ta sej ur sängen själv? När stolar måste byggas om och sängar också? När hjärtat börjar jävlas, knäna rasar ihop? När folk skrattar och gör en löjlig bakom ryggen och kanske till o med rätt upp i ansiktet?
Är det att må bra så vill då ta mej fan jag må dåligt.

Princess Qi - Ej medlem längre2011-08-14 20:28
Antal inlägg: 52

Vadå hänger ut?? Vilket löjligt pk-tjafs.

Lider Bitte? Det är nog väldigt individuellt. Vissa för att de får problem med huden och/eller andra sjukdomar, andra för att de inte hittar kläder som passar eller att de vantrivs för att de känner sig fula (visst, det gör många "smala" också!!). Sen finns det faktiskt de som INTE lider av att vara överviktiga! Låt dem vara! =)

pabster12011-08-14 20:30
Antal inlägg: 707

Jag har konstaterat med diskussioner med feta människor att när de tittar på motsatta könet så uppskattar de inte fetma heller. Fetma är en sjukdom som leder till många andra plågsamma sjukdomar tex diabetes.
Vad vi bör väga för att det ska vara sunt är idag väldigt klart fastslaget med BMI. Att väga för lite är också ohälsosamt vilket även det är välkänt idag. Tyvärr har idealet i de tidningar som kvinnor stödjer och väljer att köpa blivit att man ska ha en kropp som en 12 årig pojke. Samtidigt som andra delar av befolkningen med osund levnadsstil är kraftigt ohälsosamt överviktiga. Lösningen för oss alla är så löjligt enkel. TRÄNA! och väg dig och se till att du ligger inom rekommenderad BMI. Jag har vägt mellan 100 kg (fet enligt BMI) och 75 kg vilket är det jag bör väga enligt BMI. Oj vilken skillnad i uppmärksamhet från motsatta könet (tom samma kön!!) när jag vägde 75kg!

le-lou2011-08-14 20:30
Antal inlägg: 17500

det är ingen som betygsatt ett dugg - det är två bilder som visar fetma ur två olika perspektiv, det ena är ok för väldigt många men inte den andra och varför är det så? Snälla nån. Det är en DISKUSSION.

För övrigt vill jag påpeka att Toni Colette- de bilderna är på henne IDAG- Jag menade Toni Colette förr - som i länken jag postade.

-FaMo- - Ej medlem längre2011-08-14 20:55
Antal inlägg: 2999

Att tolka in sina personliga problem/historia gör att man inte kan diskutera nånting "känsligt".
Det kan inte vara Delis problem i detta fall.
Deli anser att hon är tjock, jag är tjock o flera andra med oss i denna tråd.
Vi anser inte tråden olämplig.
Har följt med intresse vart gränsen går enligt andra medlemmar.

Fispropp - Ej medlem längre2011-08-14 23:23
Antal inlägg: 328

Apropå talesätt, har under nästan hela mitt liv haft problem med vikten, framförallt under tonåren. Beklagade mig en gång över att jag inte hittade byxor som passade varpå min kompis mamma (som var väldigt överviktig) sa på bred gotländska:

"Det är bättre att ha ett stort arsle än att va ett stort arsle!"

I övrigt så utgår folk mest ifrån sig själva. Har de lätt för att gå ner i vikt själva så har de ingen förståelse för de som inte har det. Alla är vi olika individer och har olika förutsättnignar.
Lyssna på denna, passar fint i detta samanhang:
www.youtube.com/watc...Jn 7bmXi_lM

promenad - Ej medlem längre2011-08-15 05:32
Antal inlägg: 3995

så trött på folk som åsamkar sig själva nåt så ytligt som viktproblem
ursäkta men jag var tvungen att säga det

då har man inte direkt kommit så långt

promenad - Ej medlem längre2011-08-15 05:40
Antal inlägg: 3995

ät vegetariskt, börja på yoga eller träna
se till att må bra
"ta tag i saker"

mjangsan2011-08-15 06:07
Antal inlägg: 76

Att någon säger "jag vill inte ha en fet och äcklig tjej/kille" visar bara på problem som den människan själv har. För det första med ordförrådet. Tycker man övervikt är oattraktivt och söker en partner som inte är det så formulerar man sig annorlunda.
Själv skulle jag inte vilja dejta en kille som uttrycker sig så om andra människor - eftersom jag tycker att det säger en del om hans personlighet och intellekt.
Lika tradigt är det med de som klankar ner på alltför magra personer (inget att ta i osv). En underviktig människa kan ha ett rent helvete med att försöka komma i form, precis likt en överviktig - så alla dessa kommentarer om hur en människa skall se ut för att duga åt normalklassen är ännu bara ett tecken på människors oförmåga till att kunna reflektera och deras bristande intellekt.

Alla dessa bajsiga åsikter..tyck mindre och lär lite mer kanske?

henrik_l2011-08-15 06:12
Antal inlägg: 918

men för helsicke lägg ner BMIdiskussioinen. FATTA att det bara är ett sätt att mäta vikten och få en medelvikt på ett stort antal personer. BMI tar INTE hänsyn till muskelmassa och benstomme. För övrigt gillar alla olika. Men visst är det svårare att få en partner om man är överviktig. Så enkelt är det.....tyvärr.

Shylster2011-08-15 07:10
Antal inlägg: 943

mjangsan klankar inte du ner på gruppen med bristfälligt ordförråd på samma sätt som vissa klankar ner på överviktiga eller smala?

''Själv skulle jag inte vilja dejta en kille som uttrycker sig så om andra människor - eftersom jag tycker att det säger en del om hans personlighet och intellekt.''

Finns säkert personer som har ett helvete med att uttrycka sina åsikter och känslor på ett bra sätt pga bristfälligt ordförråd. Men i själva verket är jättesnälla, omtänksamma och ärliga personer.

På samma sätt som du tycker att folk med ''negativt'' ordförråd är oattraktiva så tycker andra att pinnsmala eller överviktiga är attraktiva/oattraktiva. Det är inte direkt så att man väljer vad man tänder på. Lovar att nästan alla pedofiler, om dom fick välja, skulle vilja tända på något annat än barn.

Jag kanske verkar lite dryg men såg en intressant parallell så varför inte ta upp den :D

tårttanten2011-08-15 07:21
Antal inlägg: 9

Del, om du är ok med dig själv och din kropp så sluta bry dig om vad andra verkar tycka. finns alla smaker och om du slappnar av och bara lever livet som det är så kommer det nog någon fin prins till dig också =)

blankomblank2011-08-15 14:20
Antal inlägg: 1403

Bild ett skulle jag klassa som normal, men det kanske är för att man passerat 30.
Lite hull har ju mycket fördelar som en sexig kurvig figur. Jag trivs bättre i min efterbarn/30årsfigur än vad jag någonsin gjorde i min idealiska/20årsfigur som jag hade då.
Allt under den första bilden klassar jag som smal eller ännu längre bort på den skalan mager.

Generellt verkar ju beteckningen för smal ha krypit ner till mager. Och "nära döden smal" som mager.

Kom ihåg att Marilyn var strl 42 och det är fortfarande snyggast.
Dags att alla under 30 börjar fatta det och inte gå på mediabilden!!
Skulle bespara många tjejer ångest.

polisbil2011-08-15 14:28
Antal inlägg: 76

Allt ar personligt, jag alskar kvinnor i alla dess former. Pa Kenza som tidigare togs upp ser hon ju fantastiskt bra ut, hon passar i sin nätta lilla form. Forstabilden ser ocksa bra ut, det har val med benstomme och allt att gora. Alla behover ju inte tycka om alla, det handlar ju om att vara bekvam i sig sjalv och finna nagon som tycker om en som man ar (och kanske ser potential...) Jag skulle vilja hitta nagon som inte har nagot emot att arbeta lite pa mig och min begynnande mage ;)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?