Spelrum
Giraffen | 38 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 25 |
Inloggade | 63 |
Mobilspel
Pågående | 19 767 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Harlort - Ej medlem längre | 2012-01-29 00:30 | |
![]() | det är ren okunskap som gör att vi slänger så mycket livsmedel (LIVSMEDEL!!!!) bara lyssna på ordet, nuff said.... | |
äggsmet - Ej medlem längre | 2012-01-29 00:34 | |
![]() | apbur och nulltj Ni har säkert aldrig ens hört talas om uttrycket "du är vad du äter". :) | |
nulltj - Ej medlem längre | 2012-01-29 00:35 | |
![]() | Jodå :) | |
nulltj - Ej medlem längre | 2012-01-29 00:36 | |
![]() | Vart vill du komma? | |
nulltj - Ej medlem längre | 2012-01-29 00:37 | |
![]() | Läste du Livsmedelsverkets rekommendationer? | |
Übersize - Ej medlem längre | 2012-01-29 00:39 | |
![]() | Nä, nä. Lite slem på ytan på fläskfilen elelr korven betyder inte att den är rutten. Det beror på att den varit inplastad och det har surnat lite på ytan. Det spolar man bort. Luktar den bra sen så är det bara att hiva i stekpannan. Lika bra går det med gammal yoghurt, ost, fil, mjölk, etc, etc. Mest kol ska man ha på fisk för den far illa fort. Så gör jag alltid och det funkar hur bra som helst. Har senast varit magsjuk för 15 år sen då jag drog på mig någon dagisbacill. | |
Übersize - Ej medlem längre | 2012-01-29 00:40 | |
![]() | mest koll.... | |
äggsmet - Ej medlem längre | 2012-01-29 00:40 | |
![]() | arbogaforeve 2012-01-28 06:22 "äggsmet läste du ens definitionen av "bäst före"?" Ja precis, bäst före, inte bäst efter. "Att bara slänga utan att kolla är ansvarslöst." Ja, jag kollar datummärkningen och agerar därefter, m.a.o slänger sånt som har blivit gammalt. | |
äggsmet - Ej medlem längre | 2012-01-29 00:42 | |
![]() | Höhhö. Du är ju Überäcklig. | |
apbur | 2012-01-29 00:54 | |
![]() | Jag slänger också sånt som blivit gammalt. Varför stör det dig att folk utgår ifrån luktsinnet och kunskap istället för datummärkningen? Vem skadar det? | |
nulltj - Ej medlem längre | 2012-01-29 00:56 | |
![]() | Ja, jag äter inte heller mat som blivit gammal och dålig. | |
Pandina | 2012-01-29 01:08 | |
![]() | äggsmet du tänker väl inte säga nu att du ogillar ost... för då blir jag mörkrädd (alla gillar ost). | |
Übersize - Ej medlem längre | 2012-01-29 01:08 | |
![]() | Jag handlar på ett hemköp där de verkar ha dålig logistik på varorna. Alltid något med röd halvaprisetlapp. Som jag handlar. Jag sparar säkert 10 000 kr på ett år på detta. Om miljön vinner på det också. Win-win. | |
bobo flux | 2012-01-29 01:09 | |
![]() | äggsmet, om du skulle köpa en livsmedelsprodukt där det blivit fel på bf-datumet så att det visar gårdagens datum, men det inte råder någon tvekan om att varan är absolut färsk, skulle du slänga den varan då? | |
ektis - Ej medlem längre | 2012-01-29 01:11 | |
![]() | diskuterar ni fortfarande detta... | |
äggsmet - Ej medlem längre | 2012-01-29 01:23 | |
![]() | Übersize 2012-01-29 01:08 Herregud. Om du bara visste hur hemskt det låter med dina slemmiga korvar. Säg mig, bjuder du ofta folk på middag? Och du, dessutom är ju Hemköp dyr. Du kan ju köpa FÄRSK, fin mat om du byter butik (säkert för nästan samma - låga - pris, som din slemmat). | |
Übersize - Ej medlem längre | 2012-01-29 01:29 | |
![]() | Jag bor väldigt nära Hemköp så det är bekvämt att handla där. Fast ibland handlar jag billigt på Lidl men då tar jag bilen vilket ju både kostar bensin och är dåligt för miljön. Jodå, jag bjuder hela familjen (fem pers) på mat, släkt, vänner, hunden och ibland någon jobbarkompis. De brukar äta med god aptit. Det man inte vet om lider man ju inte av, eller hur. Får man bjuda dig, äggsmet, på middag? | |
äggsmet - Ej medlem längre | 2012-01-29 01:29 | |
![]() | bobo flux 2012-01-29 01:09 "äggsmet, om du skulle köpa en livsmedelsprodukt där det blivit fel på bf-datumet så att det visar gårdagens datum, men det inte råder någon tvekan om att varan är absolut färsk, skulle du slänga den varan då?" Hur så "blivit fel på bf-datumet så att det visar gårdagens datum"? Det har väl egentligen inte blivit FEL då (i den bemärkelsen du menar), utan de har helt enkelt livsmedel med utgånget datum i hyllorna. Slarv med andra ord. De håller inte efter ordentligt. Och då går jag givetvis tillbaka med varan. Hur skulle du själv göra? | |
Übersize - Ej medlem längre | 2012-01-29 01:34 | |
![]() | Jag såg på TV om några fransmän som visserligen hade det gott ställt men bekymrade sig över välfärdssamhällets resursslöseri. Därför började de samla mat från butikernas och restaurangernas soptunnor. Mat som de levde gott på utan att bli magsjuka. De skrapade av lite mögel här och var på brödet, snyggade till gammal sallad, äpplen osv. | |
äggsmet - Ej medlem längre | 2012-01-29 01:39 | |
![]() | Übersize Lidl säljer bara skräp, så det ska du inte byta till. Och sen ska man inte heller vara så himla bekväm som du tycks vara, bara ta första bästa (läs; sämsta). Men det kanske beror på all skräpmaten att du inte orkar anstränga dig? Bilen bör du hur som helst skippa. Du kan gå, cykla eller åka buss. "Det man inte vet om lider man ju inte av, eller hur. Får man bjuda dig, äggsmet, på middag?" I motsats till dom stackarna så vet ju jag, så, nej tack. | |